terapiasta
Siis onko kamalan yleistä terapiassa käyminen 25-40v? Itselläni masennus/ahditushäiriö.Onko se jotenkin sairauden hyväksymistä?Olen itse käynyt terapiassa eri terapauteilla nyt puoli vuotta,
Häiritseekö terapiaprosessia siitä kertominen ja asioista jotka ahdistavat? (esim. ystävälle)KUn kerroin miehestäni ja ongelmistani hänelle niin hän oli sitä mieltä niinkuin muutkin että kannattaa jättää hänet. (olemme erilaisia) hän sanoi että hänen tekee pahaa nähdä minun kärsivän. Nyt olen miettinyt, että kun kerroin ongelmista ja tyytymättömyydestä niin minun tuli parempi olo ja ei tee mieli jättää. Onko tämä juuri tätä vinoutunutta katsantokantaa? En tiedä onko mies narsisti...riidassa syyllistää terapiassa käymisestä ja lääkityksestä.
Kommentit (7)
Siis kun minulla vaan on se uskomus että terapiassa käyvät ovat mielisairaita, sen jälkeen heitä ei katsota enään terveenä vaan eristetään normaalista elämästä laitoksiin lopulta.
onko miehesi sitä mieltä? Et sinä kadulla kulkiessasi tiedä kuka käy terapiassa ja kuka ei. Terapiaan ei edes pääse jos on liian huonossa kunnossa.
Käsitys tulee suvusta, kun yksi ihminen sairastaa ja laitostui. Tosin on mies.
Et sinä kadulla kulkiessasi tiedä kuka käy terapiassa ja kuka ei.
Terapiassa kävijät ovat harmaata sakkia, tai pukeutuvat oudosti tai sitten mustaan, Eivät halua että heihin kiinnitetään huomiota. Toisaalta haluaisivat olla täydellisiä mutta eivät pysty. Tämä on minun mielipiteeni niistä jotka tiedän käyvän terapiassa.
ap
Et sinä kadulla kulkiessasi tiedä kuka käy terapiassa ja kuka ei.
Terapiassa kävijät ovat harmaata sakkia, tai pukeutuvat oudosti tai sitten mustaan, Eivät halua että heihin kiinnitetään huomiota. Toisaalta haluaisivat olla täydellisiä mutta eivät pysty. Tämä on minun mielipiteeni niistä jotka tiedän käyvän terapiassa.
ap
kovin perillä maailman menosta? Terapiassa käy aika monenlaista ihmistä, esim. mä olen käynyt kahdesti elämäni aikana terapiassa.
Jos sä tunnet pari sukulaista, jotka ovat käyneet terapiassa, niin millä todennäköisyydellä kaikki terapiassa käyvät ovat samanlaisia? Maailmaa on omien välittömien havaintojesi ulkopuolellakin.
Siis nämä on niitä jotka tiedän käyvän terapiassa, ei sukulaisia.
Ai sä olet käynyt kaksi kokonaista kertaa terapiassa, se ei vielä ole terapiassa käymistä. Terapiassa tunnustetaan oma epätäydellisyys ja se on juuri sitä että ei ole nätti ja vaatteet on huonoja ja luonne on paska ja jne..Oikea terapia on kallista yksityisesti ja kunnalla käyvilla taas ei ole sitäkään vertaa varaa. Oikeaan terapiaan joka kestää vuosia ja tekee työkykyä ei ole varaa kuin rikkailla. Ja se on totuus! terapian tarkoitus on saada sietämään hankalia tilanteita elämässä, työttömyyttä,sairautta,kuolemaa,ahdistusta,eroja jne. ja työpaikan menetystä.
aapee
minä ainakin käyn, en tiedä muista. oon 39.
Eiköhän terapian tarkoitus ole juuri selvittää ajatuksia ja rikkoa kaavoittuneita ajattelumalleja. Minulla on sama juttu, että kun sanon jonkin asian ääneen se menettää merkityksensä.
Nimenomaan terapiassa pitää puhua juuri niistä asioista, jotka vaivaavat ja haittaavat elämää.