Gallup: Odotitko/odottaisitko saavasi häälahjan isoäidiltäsi?
Millaisissa olosuhteissa pitäisit ns. normaalina sitä, että mummo ei anna yhdelle lapsenlapselleen lainkaan häälahjaa (muille kyllä)?
Miten suhtautuisit kyseisenä lapsenlapsena tilanteeseen?
Kommentit (4)
Itse en jäänyt mitään lahjatavaraa erityisesti kaipaamaan, mutta vähän ihmetyttää, onko tässä nyt kyse jostain mielenilmauksesta tms.
Kortin mummo lähetti kyllä, siinä ei lukenut muuta kuin nimi alla. Eli ihan täysin ei ole unohtanut. Hääkutsun sai, ei päässyt tulemaan terveydellisistä syistä.
Muita lapsenlapsia mummo on muistanut hääpäivänä hyvinkin avokätisesti (tulee ihan mukavasti toimeen, on omaisuutta jne).
Oma äitini on pöyristynyt tästä ja haluaisi kaivella asiaa enemmänkin, mutta olen kieltänyt; lahjan antaminen on tietysti jokaisen oma asia eikä velvollisuus. Silti mieltä pahoittaa ajatus siitä, että mummo mahdollisesti jotenkin ylenkatsoo liittoani (ei aiempia merkkejä tästä) tms. Meillä oli siviilivihkiminen, mikä oli mummolle kova pala.
Oma mummoni ei pidä sitä pyhänä avioliittona lainkaan,uskovainen kun on..
Oma mummoni ei pidä sitä pyhänä avioliittona lainkaan,uskovainen kun on..
Voi itku, ainoa elossa oleva isovanhempani ja tällaisesta pitää osoittaa mieltään... Miehen mummi on myös kristitty muttei katsonut siviilivihkimistä pahalla ollenkaan, piti tärkeimpänä sitä, että "susipari" virallistui.
AP
...naimisiin mennessäni elossa oli enää yksi isovanhempani, äidinäiti. Saimme lahjaksi rakkaudella ja taidolla mummon käsin kirjoman pöytäliinan. Pidän liinaa kovassa arvossa, en sen rahallisen arvon vuoksi, vaan siksi että sen on mummo itse meille tehnyt. Laitan pöytään juhlapäivinä, seuraavan kerran lapseni ristiäisiin jos vain mahdollista. :)
Jos lapsenlapset ovat isovanhemman elämässä tiiviisti mukana, pitäisin outona että joku lapsista jäisi muistamatta. Joskus vanhuksilla on myös muistihäiriöitä, eikä lahja ole tullut vaan mieleen.