Lue keskustelun säännöt.
Miten joku saattaa lyödä lastaan? Varsinkin pientä? Voiko joku kertoa?
27.07.2010 |
Alkoi tekemään niin pahaa kun luin tuota "miten sinua on kuritettu lapsena" ketjua. Mun oma äiti on pahoinpidellyt mua ja siskojani (veljiäni ei...) muistan aina kun jouduin todistaa ku pikkusisko sai hyppynarulla selkään. Nyt kun oma poika 3,5v niin tulee ajateltua, miten kukaan äiti pystyy sellaiseen? Mitä pieni lapsi voi tehdä niin että saa aikuisen niin suunniltaan?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
...vaan lapsen turvallisuudesta. Ei tietenkään voi alkaa autotiella maanittelemaan, että tuus nyt (jos siitä oli kyse).
Mainittakoon, että oman kolmevuotiaani joudun aika usein kädestä pitäen viemään paikasta a paikkaan b. Ei varmasti satu, mutta turhauttavaahan tuo on. En vaan oo keksinyt vaihtoehtoa, kun ei tosiaan oo koko päivää aikaa neuvotella, kun pikkusisko itkee nälkäänsä vieressä.
Oma raja ei oo vielä tullut vastaan fyysisen kurituksen suhteen (olen ehdottomasti sitä vastaan), mutta valitettavasti on jo näkyvissä. Voin hyvin kuvitella, että totaalinen uupumus saa aikaan asioita, joita ei olisi koskaan voinut kohdalleen ajatellakaan. Desibelit raikaa ja ovet paukkuu minulla turhan usein; kerran olen heittänyt lapsen kädestä kirjan seinään, kun sen on viidennenkymmenennen kerran luvatta hakenut sänkyyn vaikka pitäisi jo nukkua; useamman kerran olen kiikuttanut kiukuttelevan uhmiksen turhan ravakasti jäähylle. En ole (tietääkseni) satuttanut lasta fyysisesti, mutta henkisesti varmaan jo liian usein. En pidä itseäni aina hyvänä äitinä.
Toivon syvästi, että tietoisuus tuon rajan läheisyydestä estää minua koskaan sitä ylittämästä. En ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos pahoinpitelisin lasta.