Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko miettinyt miksi arvostelet muiden elämäntyyliä ja muita ihmisiä yleensäkin?

Vierailija
26.07.2010 |

Eikö olisi parasta keskittyä ihan omiin ongelmiin kuin toisten "ongelmiin" joita he eivät välttämättä pidä edes ongelmina? Mind your own business?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen joka kyttäisi muiden tekemisiä mutta koska en halua heittäytyä pyhimykseksi täytyy myöntää, että jos ympärillä on muita kyttääviä juoruakkoja niin joskus se juoruaminen tarttuu ja tulee arvosteltua muita. Eli siis seura tekee kaltaisekseen. Mutta kyllästyn nopeasti toisten ihmisten tekemisien kyyläämiseen koska omissa asioissakin on ihan tarpeeksi.

Vierailija
2/13 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi yritän ymmärtää kaikkia ihmisiä ja heidän motiivejaan, miksi yritän ymmärtää murhaajaa tai kaikkea kiiltävää ympärilleen keräävää anoppia.

Miksi en vaan ajattelisi että typerä harakka anopista, ei, yritän ymmärtää hänen köyhää lapsuuttaan ja ankeita kasvuoloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja etenkin oman sukuni juoruämmät. Siis mitä se kenellekään kuuluu vaikka joku ei eläkään normien mukaan?

Ja miksi huonossa elämäntilanteessa olevasta ihmisestä pitää aina juoruta kauhean negatiiviseen sävyyn? Voisihan sitä mieluummin vaikka tarjota vähän tukea.

Ja se toisten elämän kommentointi on niin rasittavaa. Joillakin naistuttavillani on ihme tarve aina kommentoida minulle, miten heidän naapurinsa pikku Simo-Petterille ostettiin kirpputorilta kouluvaatteet.

Joskus tekisi mieli sanoa, että ei todellakaan voisi vähempää kiinnostaa, eikä pitäisi kiinnostaa sinuakaan.

En ymmärrä.

Vierailija
4/13 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, kun oma elämäni on täydellistä enkä voi tajuta, miksi muut eivät voi elää yhtä hyvin!

en voi käsittää, mikä saa ihmiset tekemään pahaa toisilleen!

Vierailija
5/13 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on siis todellisista ongelmista, joita asianomainen ei välttämättä itse edes tunnista. Esim. vanhemmat jättävät 4-vuotiaan yksin kotiin nukkumaan ja lähtevät baariin. Näitä saa lukea lehdistä aika useinkin. Eihän se näille vanhemmille ole ongelma; heidän mielestään asia on ihan ok "ei se lapsi kuitenkaan herää".

Vierailija
6/13 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin mietin jonkun ihmisen/tavan/asian ärsyttävän minua, että mikä on vikana. siis jos kyse on suht harmittomasta jutusta, joka vain mieltä vaivaa.

Mutta, ja ihan rehellisesti, harvemmin toisten juttuja ruodinkaan. Koska mietin ensin.

On ollut muuten ihan hyödyllinen juttu opetella, ja jatkuvasti opettavaista.

Vierailija
7/13 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden tekemisiä ja vertailee niitä omiinsa. Vertailun tarkoituksena on miettiä miten itse toimisi vastaavassa tilanteessa, kumpi on parempi tapa toimia jne. Ihminen kerää tietoa ympäriltään selvitäkseen itse omasta elämästään.

Vierailija
8/13 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomannut, että teen sitä jos omat asiani tai elämäni on kaaoksessa, tai sitten vaan menee huonosti.

Silloin tulee arvosteltua muita. Jos asiat ovat hyvin, en tee sitä.

Kovin kurjaa, tiedän.

Vierailija
9/13 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kerskakuluttajien, kroonisten pettäjien, alkoholistien yms. elämäntyyliä.

Jos jokainen huolehtisi vain omista asioistaan, niin huonosti kävisi. Ääriesimerkkinä Fritzl ja se kellariin teljetyt tytär: monet naapurit olivat epäilleet outoja juttuja mutta kukaan ei tehnyt mitään - Itävallass aon natsiajan jälkene ollut todella vahvana tapana se ettei muiden asioihin puututa.

Vierailija
10/13 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden tekemisiä ja vertailee niitä omiinsa. Vertailun tarkoituksena on miettiä miten itse toimisi vastaavassa tilanteessa, kumpi on parempi tapa toimia jne. Ihminen kerää tietoa ympäriltään selvitäkseen itse omasta elämästään.

Eikä kaikki muiden tekemisten kommentointi suinkaan ole arvostelua!

Vierailija
11/13 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kaikki muiden tekemisten kommentointi suinkaan ole arvostelua!

Vierailija
12/13 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka vahingoittavat paljon muita ihmisiä ja / tai luontoa. Teen sen siksi koska toivon näiden ihmisten alkavan ajatella tekojensa seurauksia enemmän ja muuttavan tapansa. Hyi minua.

Vierailija
13/13 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielessäni kyllä usein. Arvostelen niitä jotka satuttavat lapsiaan/muita itsestään riippuvaisia. Ihmeesti löytyy ihmisiä jotka pystyvät sulkemaan silmänsä esim. selkeiltä laiminlyönneiltään.