Pojan nimeksi: Kasperi, Lukas vai Verneri?
Vai joku muu? Pää lyö tyhjää eikä nimeä meinaa millään löytyä, apuja olisi kiva saada! =)
Kommentit (23)
Ehdotan uusia:
Severi
Artturi
Rasmus
Marius
Elmeri
Tiitus
Topias
Vertti
Petrus
Itse laittaisin muut nimet näin:
Kasperi
Luukas
Oikeastaan tuo Kasperi olisi myös hyvä.
on noista kivoin. Mulla on verneri :)
Valter, Patrik, Sakari, Henri, Lauri, Santeri, Arttu?
jos jonkun nimi on Lukas en minä ainakaan sitä lausu "Luukas". Lukas kuulostaa paljon paremmalta ja Luka ja Luukas taas on ihan eri asia.
Meidän pojan nimi on Lukas ja nimeomaan yhdellä u:lla lausutaan! Kasper on parempi kuin Kasperi! Toisen poikani 2. nimi on Kasper :)
meidän pojan (3,5 v) nimi on Lukas ja lausutaan samalla tavalla kuin kirjoitetaan. Kuulostaa kyllä puheessa ihan suomalaiselta, muttei ole raamatun kaikua kuten Luukas-nimessä.
Naapurin pojan nimi taas on Kasper ja taipuu mun mielestä myös hyvin suomalaiseen suuhun vaikkei iitä olekaan perässä.
Itse noista laittaisin kuitenkin Kasperin. Muita vaihtoehtoja jotka ovat samantyylisiä : Arttu ja Leo.
Arttu Kasperi olisi oikeastaan aika kiva nimi pienelle pojalle.
laitan tähän vielä muutaman mietittäväksi
Vilppu
Nestori
Justus
Julius
Tuukka
Muuten, miksi kirjoittaisit Lukas -nimen "ulkomaalaisittain" etkä Luukas -muodossa, kun muissa nimissä on selvästi suomenkielinen muoto (eli Kasperi eikä Kasper). Itse kannatan, että nimi kirjoitetaan kuten lausutaan, eli Luukas, kun kuitenkaan tuskin lausut sitä Lukas. Luka on sitten taas eri asia
Kiitos uusista ehdotuksista, niistä mieluinen on Julius, muista en tykännyt.
Kasperi voisi olla myös Kasper, sitä ei olla myöskään päätetty vielä.
Tai sitten Kasperi. Musta Pietari on kyllä vielä parempi.
Lausun Lukas nimen automaattisesti Luukas.
Aivan kuten Emil on Eemil.
Olet ilmeisesti lukihäiriöinen ja vajaaälyinen! :D Ilmeisesti sanot Sara nimen Saaraksi, Mika nimen Miikaksi, Mari nimen Maariksi jne. jne. Oletpa kertakaikkisen TYHMÄ!
Luukas, Markus, Matteus tai Johannes. Tai Jeesus, jonka opissa olivat.
Verneri tai Lukas
Kasperista tulee vaan mieleen salkkareiden Kasperi = ei kiva
Entäs Valmari?
Lukas on suomeksi Luukas. Noista kolmesta valitsisin sen.
Itse tykkäisin jotenkin enemmän Lukas-nimestä yhdellä u:lla.
Lisää mielipiteitä otan ilomielin =)