(tupakointiasiaa) Kyllähän se nyt on vaan niin että
ei se tupakointi kenenkään lapsesta terveempää tee. Haluaako joku väittää jotain muuta? täällä saa nyt sit riidelläkin.
Kommentit (13)
aloituksellani tuohon ketjuun, jossa kysytään motiiveja raskaudenaikaiseen tupakointiin.
Siellä tuntuu olevan tupakoitsijat saaneet todella terveitä lapsia.
Lisään vielä että reilusti yli 10 vuoden tupakoinnin lopetin raskaaksi tullessani. (luulin etten voi saada lapsia, joten tuli iloisena yllätyksenä)
ap
seuratessa miettinyt mikä johtaa siihen että joku tupakoitsija lopettaa tupakoinnin raskauden alettua ja toinen vaan jatkaa pössyttelyä synnärille asti Yleensä nämä jälkimmäiset vetoavat erinäisiin syihin, kuten stressiin. Kai sitä stressiä nykyään kaikilla on, mut jotkut hoitaa(?) sitä tupakalla. Itekin sauhuttelin ennen raskautta töissä ja juhliessa, mutta lopetin jo ennen positiivista raskaustestiä sitten lopulta. Päätös oli ihan helppo, kun mietin syntyvän lapsen kannalta asiaa.
poltin odottaessani esikoista.
Vaikea oppimishäiriö, As-lapsi.
Ei ole sinun vammainen lapsesi.
mutta lasta varmaan haittaa.
Jotkut osaavat katsos ajatella muitakin kuin vaan itseään.
kun tulin raskaaksi. Esikoisen syntymän jälkeen aloitin uudestaan (maitoa ei tullut, joten en imettänyt) erinäisin tekosyin. Oikea syy oli se, että teki vain niin pirusti mieli. Nyt olen taas ollut kohta koko raskauden ajan taas ilman ja yritän tällä kertaa tosissani olla aloittamatta uudestaan. Viimeksi se lähti siitä, kun ensimmäisen kerran kävin viihteellä ja silloin annoin itselleni luvan sauhutella. Nyt ajattelin, että en menisi viihteelle pian ja vaikka menisinkin, en salli itseni sauhutella silloin. Jos näin saisin pidettyä itseni kurissa.
Mutta tosiasia on se, että äidin sauhuttelun seurauksia ei näe heti syntymän jälkeen, ei välttämättä vielä edes muutaman vuoden päästä. Aluksi voi olla, että lapsi vaikuttaa ja onkin ihan terve, mutta kyllähän se äidin tupakointi aina lasta altistaa ja on riski. Sitä ei kai kukaan käy kieltämään.
oli paheista pienin. joo ja mulla oli kauhea stressi jne. polttanut myös joku 20v lapsi on terve. toivon mukaan myös seuraava. ja lääkärikin totesi et jos poltan alle sen 10/pvä niin on parempi se kuin toi stressi ym. niin tosiaan mitä se muita haittaa
niin tuskin se lapsen tekeminen auttaa paljon mielentilaan. vai tehdäänkö niitä lapsia vaan että päästään äitiyslomalle töistä..
mutta en ikinä voinut altistaa syntymätöntä lastani siille >:( aloitin taas vasta imetyksen lopetettuani. usein vauhkotaan, että äidillä olis mukamas oikeus omaan ruumiiseensa, NOT!!! sama pätee abortteihin ja raskaudenaikaiseen juopotteluunkin, onko kukaan koskaan nimittäin ihan btw asiasta kukkaruukkuun tullu koskaan ajatelleekskaan, että SILLÄ LAPSELLA ON MYÖS OIKEUS OMAAN RUUMIISEENSA!!! kumpi on arvokkaampi, äiti vai lapsi!? tumma vai vaalea!? mies vai nainen!? miettikääpäs sitä ;)
olla lopettamatta.
Itse lopetin dokaamisen, tupakoinnin ja mielialalääkityksen raskauden mnyötä.
Elämä oli jo yksin noiden takia ihan HELVETTIÄ, lisäksi kaikki muu skeida elämässä, mm. isäni kuolema ja muu stressi päälle, mutta silti MIKÄÄN ei olisi saanut minua jatkamaan yhtäkään noita edellä mainituista.
vositteko kertoa että millä tavalla polttaminen lieventää sitä teidän ns. "stressiä"?
mikshän siinä tupakka askin sivussa ei lue tupakan terveyttä edistävistä seikoista mitn, kuten esim. tupakointi poistaa stressin, tupakoinnin avulla saa terveen lapsen yms?
ihminen joka on pahoissa veloissa, jäänyt työttömäksi ja saanut syövän, niin eikun vaan tupakka kouraan niin ei enää elämänvaikeudet stressaa! : D
joo no olen minäkin lapsen takia lopettanut kaiken kaman vedon jne.jne muuttanut tekemiset ja käytökseni ym.ym. mutta röökiä en halua enkä pysty lopettamaan. thats it kutsukoon muut sitten sitä heikkoudeksi,tyhmyydeksi ja miksi haluaa.koska olen ylpeä siitä mihin olen jo pystynyt tähän asti vaikka jäänyt se yksi jäljelle.
enpä usko että kukaan tahallaan haluaa vammauttaa lapsensa, että toivoo sairasta, vammaista lasta. tyhmyyttä, heikkoutta tuo yleensä on.