Pääseekö yksityiselle?
heippa...sain keskenmenon muutama päivä sitten ja viikon päästä mun pitäisi mennä vielä verikokeisiin tarkistamaan raskaushormonin määrä. Mutta olen silloin toisella puolella suomea. Pääseekö siellä terv.keskukseen vai pitääkö mennä yksityiselle? korvaako kela osan jos menee yksityiselle? paljonko maksaa suunnilleen ja voiko sinne vaan varata ajan ja mennä vai miten?
Kiitos
Kommentit (3)
omalta kunnaltasi maksusitoumus siihen kuntaan johon olet menossa. Kuntasi sitten päättää maksaako se näytteen oton toisessa tk:ssa. Joten kokeileppa nyt eka soittaa kuntasi sos.toimeen tai maksuasioista vastaavaan.
...miksi pitää mennä jo nyt, niin sanoi gynekologi joka minut tutki, outoa se oli minustakin. Jokatapauksessa sain ajan maananantaille yksityiselle mutta mulla ei ole mitään papereita mukana, eihän se lääkäri silloin siellä tiedä mistä on kysymys. Mutta tosiaan mun oli pakko lähteä, ei ollut vaihtoehtoja. :(
Kela tuskin korvaa, yksityisellehän voi mennä. Ja miksei jos ilmoitat sinne terveyskeskukseen, mikä nyt lähinnä sinua.
Miksi sinun täytyy jo viikon kuluttua käydä verikokeissa? Hormoni on varmasti vielä korkealla, tietenkin riippuu raskausviikoista mihin asti raskaus kerkesi kestää.. Minulle annettiin ohjeet vasta 5-6 viikon päähän tarkistamaan hormonien arvo, ja että testi näyttää negaa.