Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naikkari vai kättäri - kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainakin se oli positiivinen kokemus, vaikka mun iltana olikin ruuhkaa. En tosin tahtonut epiduraalia, etten tiedä jos olisin sen saanut, mutta ylipäätään siis positiivinen olo jäi. Kivat kätilöt ja muuta.

Sisko taas on naikkarilla synnyttänyt neljästi, ja on ollut siihen tyytyväinen. En tiedä onko niillä suurta eroa ollenkaan.

Aion silti tätä tokaa mennä synnyttämään kättärille, koska asutaan niin lähellä sitä ja se on tuttu paikka.

Vierailija
2/6 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättäristä ei ole kokemuksia.

Sektiolla syntyi ensimmäinen naistenklinikalla rv 34+2. Synnyttäneiden osastolla jäi paha mieli siitä, että illalla pyysin hoitajalta särkylääkettä jota lupasi tuoda ja ei tuonut. Taisi unohtaa ja nukahdin kipujeni kera ja aamulla sitten eri hoitaja toi. Muuten meni ihan ok se eka reissu.

Toinen lapsi syntyi naistenklinikalla alakautta ja muuten meni ihan ok, mutta repesin pahasti ja kätilöllä oli kiire kun vuoro vaihtui eikä sitten paikannut minua. Huomasin kotona noin 2 viikkoa synnytyksen jälkeen roikkuvat riekaleet ja olin ihan hemmetin kipeä monta viikkoa. Olin todella vihainen, että minua ei paikattu eikä kerrottu kuinka paha repeämä oli. Minua sitten "korjailtiin" 10kk synnytyksen jälkeen.

Kolmatta meninkin synnyttämään hyvinkäälle kun en enään halunnut naistenklinikalle. Ja mitään pahaa sanottavaa en keksi. Kätilö oli ihana ja minusta pidettiin hyvää huolta.

Hyvinkää kutsuu jälleen tammikuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/6 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kuulen mielelläni.

Kuulostaapa, Sirppana, ikävältä moinen, ettei repeytymää paikkaltu. :/ Toivottavasti tammikuussa kaikki menee hyvin! =)

Vierailija
4/6 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja kättäriltä on kokemuksia 2001, 2005 ja 2010. Nämä kaikki ovat olleet positiivisia. Kaikilla kerroilla kätilöt ovat olleet asiantuntevia ja antaneet hyviä neuvoja. Puudutukset sain kahdella ensimmäisellä kerralla, tämä kolmas tuli nopeasti ilokaasun voimalla. Tästä kolmannesta jäi kaikista paras muisto, kätilöopiskelija joka minulla oli oli aivan mahtava, hän opasti miestä tosi hienosti silloin kun itse en kyennyt, tuntui että hän "luki ajatukseni". Tosi hyvä mieli jäi. Vuodeosastoon olen myös ollut tyytyväinen, esikoisen kanssa opastettiin imetyksessä ja vauvan hoidossa. Keskimmäisen kanssa sain olla rauhassa, kuten toivoin ja tämän viimeisen kanssa pääsin pois nopeasti alle vuorokauden iässä kotiutettiin tyttö (kuten olin toivonutkin). Kaiken kaikkiaan sekä synnytys-että synnyttäneiden osastolta jäi sellainen olo, että minua ja toiveitani kuunneltiin. Voin suositella lämpimästi

T:Jean+Pojat 03/01 ja 05/05+Tyttö 05/10

Vierailija
5/6 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin tammikuussa 2009 Kätilöopiston Haikaranpesässä, ja siiä jäi todella positiiviset kokemukset alusta loppuun asti. Ennen synnytystä synnäri järjesti tiloissaan kaksi omaa valmennusta (siis neuvolan valmennusten lisäksi) ja lisäksi kätilön kanssa tehtiin henkilökohtainen synnytyssuunnitelma, johon kirjattiin omat toiveet esimerkiksi kivunlievityksen suhteen, ja niitä myös ainakin omalla kohdallani noudatettiin (epiduraali ja aquarakkulat).

Itse synnytys sujui hyvin, siis olin tyytyväinen kätilöihin eikä mitään negatiivista jäänyt heidän toiminnastaan mieleen. Ainoastaan se, että epiduraalin antaneella lääkärillä oli ruuhkaa ja jouduin tunnin verran odottamaan epiduraalia kipuineni, ei mennyt suunnitelmien mukaan.

Haikaranpesässä kaikilla on perhehuone, ja siellä olimme kolme vuorokautta omassa rauhassa vauvanhoitoa opettelemassa. Kätilö kävi kyllä siellä aika usein tuomassa kipulääkettä ja opastamassa vauvanhoidossa ja imetyksessä jne. Tuo perhehuoneaika on jäänyt kyllä erityisen onnellisena ja seesteisenä aikana mieleeni, ja ehkä sen takia suosittelen aina niin lämmöllä Kätilöopistoa. Muista synnäreistä minulla ei kyllä ole kokemusta, joten vertailupohjaa ei ole.

Vierailija
6/6 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kävin kättärillä, jonka jälkeen päätin että takasin en tule. Synnytys päättyi lopulta "onnellisesti", 20 tunnin jälkeen kiireellinen sektio kun alkoi sydänäänet lapselta katoamaan. Informaatio ei pelannut, ja jälkihoito oli huonoa. Koin jääväni melko yksin, vaipanvaihtoja yms. ei käynyt kukaan opettamassa ja lähes kolmeen päivään en nähnyt edes hoitajaa huoneessani. (EI siis ollut mikään perhehuone tv.)

Nyt tokan kohalla menossa siis naistenklinikalle, syyskuussa la, mutta silti tuo edellinen synnytys alkanut tulemaan uniin, ja aikaa melkein kolme vuotta. Mukava kuulla että jollain hyviäkin kokemuksia kättäristä!