*Help! Huuliherpes ja sen lääkitys*
Onko sinulla ollut raskauden aikana huuliherpes ja oletko käyttänyt siihen lääkettä?
Minulla iski tänään eikä kyseistä vaivaa ole ollut yli viiteentoista vuoteen. Soitin apteekkiin ja kyselin voiko Zoviraxia ja vastaavia voiteita käyttää ja sanoivat että ' no,joo' , mutta joka kerta pitä miettiä kannattaako lääkitä. Totesi siihen vielä että nyt pitää selkeästi hoitaa joten ei siitä pitäisi olla haittaa. Argh, inhottavaa kun on pakko hoitaa rakkulat ettei huomenna ole Lordin näköinen..
Miten te muut olette tehneet?? Kiitos vastauksista.
Jas 14+1
Kommentit (5)
Plussasin vasta eilen, ja tämä onkin eka kerta, kun tälle puolelle kirjoittelen :)
Olen miettinyt, voikohan tämä raskauden alku laukaista herpeksen. Mulla ei ole ollut sitä moneen vuoteen ja nyt viimeiset 3 viikkoa on ollut koko ajan rupi huulessa; uusi tuli jo ennen kuin edellinen ehti kokonaan parantua. Olen käyttänyt Vectaviria, mutta niitä suun kautta otettavia lääkkeitä ei voine raskaana käyttää? No, toivottavasti tämä rupihuulena oleminen ei ole pysyvä olotila kuitenkaan :)
ja antipiotteja josko tarve vaatii ja lääkärin määräyksestä.
TeeaSamatha rv 38
auttavat kanssa huuliherpeksessä, jos ei halua lääkkeillä pelata. Itse käytin niitä raskauden aikana ja auttoivat ainakin minulla. Tietty hammastahnaa laitoin vain ön ajaksi tai kun olin kotosalla ihan rauhassa. Mutta blistex- huulirasvaa käytin " ihmisten ilmoilla" .
Neuvolassa minulle ei osattu sanoa varmaksi saako Zoviraxia tai muita käyttää, vaikka lääkekirjastakin asiaa tutkittiin.
Mulla oli lähes koko alkuraskauden ajan rakkula huulessa, muuten tulee tosi harvoin, kerran-pari vuodessa, lääkäri sanoi että lääkettä voi käyttää, itse laitoin vectaviria..en nyt ihan mahdottomasti sitä lätkinyt mutta sen verran että auttoi..nyt onneks ei oo rakkuloita ollu! *koputtaa puuta*;)
Queen rv 27+4
Mä oon käyttäny voiteita, useinki, ku on ollu pakko pahojen rakkuloiden takia. Mulle on lääkäri määränny myös tabletteja, mut niitä en käyttäny raskaus enkä imetys aikana.