Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hah, sorry anoppi ja käly, mutta vein tämän erän!

Vierailija
25.07.2010 |

Sain vahingossa tietää pari viikkoa sitten että mieheni ulkomailla asuva sukulainen on tulossa vierailulle anoppilaan, en ole häntä aiemmin tavannut. Yleensä tuollaisessa tilanteessa olisin kuullut asiasta kun olisivat pölähtäneet meille kylään ilman ennakkovaroitusta. Kälylle aina etukäteen kertovat vierailusta että ehtii siivota ja leipoa,että tekee vaikutuksen meihin verrattuna.

No nyt ehdin tehdä suursiivouksen, pestä ikkunat,sisustaa kotia kivaksi, puutarhakalusteet maalata, terassit öljytä, hiukan käsitöitä tehdä hyvälle alulle, leipoa hienot tarjottavat.

Sitten kun pölähtivät kylään oli meidän koti kuin sisustuslehdestä, pöytä saatiin koreaksi suitsait sukkelaan, minulla oli hiukset hienosti, kynnet lakattu, lapset nätisti puettu ja olivat nukkuneet päiväunetkin joten käyttäytyivät tosi kiltisti ja juttelivat vieraan kanssa. Hienosti saatiin sivistynyttä keskustelua aikaiseksi kesken olevista ompeluksistani sekä kirjasta jonka puolihuolimattomasti olin jättänyt olohuoneen pöydälle täkyksi. Oli oikein onnistunut ilta, ylpeänä sain kerrankin esitellä uutta taloamme, kun ei ollut normaalia sotkua missään.

Tällä kertaa käly jäi kakkoseksi krääsää täynnä olevalla asunnollaan, puhumattomilla lapsillaan sekä aina tarjoamallaan mokkapiirakalla ja anopin kampakakuilla. Olivat vielä siellä jo käyneet kylässä, joten ei voi enää petrata.

Hitsi että olen onnellinen! Anopin ilme oli näkemisen arvoinen kun astui sisään eikä vastassa ollutkaan tuttu kenkä ja vaatekaaos eteisessä ei lelusotkua eikä ikkunoissa ollut pieniä sormenjälkiä. Tällä kertaa minä olinkin se täydellinhen miniä, hoitaa kodin lapset täydellisesti ja vielä kotonakin olen niin nättinä. Hih, kuulin jo että oli kertonut toisessa kyläpaikassa kuinka meillä oli ollut niin kaunis koti ja niin hyvin käyttäytyvät lapset, kälystä ei ollut puhunut mitään.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa heillä olla myös kovin huono itsetunto, jos toisille ei voi edes ilmoittaa, että vierailu on tulossa.

Hyvä, että nyt sait pisteet kotiin!

Mutta yksi jäi mietityttämään: eiko tiedän suvussanne miehet tee mitään. Jos kerran sinun pitää maalata, sisustaa, siivota, hoitaa ja kasvattaa lapset ja leipoa vielä tarjoilutkin?

Vierailija
2/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti tajusivat jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeasti voit myös ihan rennosti olla se mikä olet, ei sun tartte yrittää ylläpitää mitään ulkokuorta...

Vierailija
4/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä keräsit kuumia kiviä anoppisi ja kälyn ylle.

Mitä astiastoa muuten käytit kattauksessa? entä mitä merkkiä puutarhakalusteiden maalauksessa?

Mitä muuten tarjosit.

Meille on tulossa kaukainen Amerikan sukulainen kylään ja tällaisia asioita olisi kyllä hyvä alkaa jo ajoissa suunnitella?

Vierailija
5/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahduin suunnattomasti kun luin tekstisi, alkoi ihan naurattaa kun kuvittelin anoppisi ilmeen :D

Vierailija
6/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nimittäin samanlainen tilanne (kälyllä yleensä kaikki tiptop ja meillä ei...) joten osaan kuvitella tyytyväisyytesi!

Vierailija
7/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni on reissutöissä ja minä hoitovapaalla joten luonnollisesti minä hoidan kodin.

Ja minä mielelläni teen tuollaisia maalaushommia.

Anoppi on aina kälyä nostanut korkeammalle jalustalle. Jos joku on jotenkin vahingossa minua kehunut niin anoppi heti kääntää jutun kälyyn että kuinka hän on sitten hyvä leipomaan (osaa tehdä vain mokkapiirakkaa)tmv.

Vierailija
8/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että anoppi tuo omia vieraitaan teille. Meillä anopilla on oma koti, jonne meidät kutsutaan, jos tulee tuollainen sukulainen käymään.

Talonne on uusi, mutta terassit piti silti öljytä? Taidat itsekin tajuta tämän ristiriidan :-)

Vierailija
9/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että anoppi tuo omia vieraitaan teille. Meillä anopilla on oma koti, jonne meidät kutsutaan, jos tulee tuollainen sukulainen käymään. Talonne on uusi, mutta terassit piti silti öljytä? Taidat itsekin tajuta tämän ristiriidan :-)

mies säännöllisessä työssä klo 8-16 ja asutte kerrostalossa?

Joo olen hoitovapaalla, minulla on 4 alle kouluikäistä lasta, jotka ovat kotihoidossa. Olen käytännössä yh, kun mies on reissutöissä.

Teen 5 ateriaa päivässä, ulkoilemme 3-4h päivässä, meillä on 2500m2 tontti, jolla on paljon istutuksia, joita pitää pitää hoitaa, nurmikkoa leikata yms

Lapsillani on harrastuksia, joihin kuskaan heidät. Vuorokaudessa on vain 24h ja minäkin haluan nukkua välillä.

Nyt onnistui siivoaminen ja paikkojen kunnossa pitäminen, kun järkkäsin lapsia naapureihin leikkimään, syötiin eineksiä ja valmista pakkasesta enkä leikkinyt ja touhunnut lasten kanssa. Ei se pidemmän päälle voi noinkaan toimia, ensi viikolla minulla sitten onkin naapurin lapset hoidossa, joten ensi viikolla taas siisteystaso repsahtaa, kun lapsimäärä tuplaantuu.

Terassit öljyän joka vuosi, tänä vuonna en ollut vielä ehtinyt, pysyy noin hyvännäköisenä ja kestää. Puutarhakalusteet on 15v vanhat ja niitä on säilytetty ulkona, ovat aika huonon näköiset jo, maalasin ne siksi peittävällä maalilla.

Ja tuo vieras oli siis mieheni sukulainen, joka halusi käydä meillä, majoittui anopin luo ja anoppi kuskaa häntä missä sitten haluaakin käydä.

Vierailija
10/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristiriidasta uuteen taloon vinkuat, tiedoksesi, että terassi on todellakin syytä öljytä ihan joka vuosi. Sinulla ei ilmeisesti ole tästä kokemusta, tai sitten terassisi on kulunut.

Vierailija
11/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta elämäsi kuulostaa aivan kauhealta. Samoin anoppisi ja kälysi. Tuollaisessako te nokittelette? Eikö teillä ole parempaa sisältöä elämässä? Kauheaa... Minä en alentuisi. Ottaisin vieraan vastaan juuri sellaisena kuin olen ja leveästi hymyillen. Ulkokultaista ja ahdistavaa menoa teillä!

Vierailija
12/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks meillä ei (ainakaan vielä) oo ollut anopin kanssa mitään ongelmia, mutta oman paikkansa löytäminen suvussa voi olla joskus hankalaa..

Sitä ennemminkin ihmettelen että miksi täällä keskustelussa on joka asiaan joku haukkumassa ja sättimässä toisia? Jos ei ole mitään parempaa sanottavaa, niin joskus tekisi ihan hyvää pitää ajatukset ominaan. Tuskin kukaan on niin täydellinen ettei koskaan tarvitse kenenkään apua tai neuvoja mihinkään. Aikuistukaa ihmiset!

Nasu

Vierailija
13/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä pientä siivousta ja lapset tekemään oma osuutensa.

Vierailija
14/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ymmärtää, että pistää ketuttaen kun epäreilusti arvostellaan retostellaan. En tiedä, millainen ihminen pystyy vähät välittämään sellaisesta? Oikeasti, vaikka tietää että toisen osapuolen käytöksessä ei ole mitään järkeä, niin kyllä se pistää harmittamaan.

Vierailija
15/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, tiedän tasan tarkkaan, miltä sinusta tuntuu!

Arvostelijoille tiedoksi, että joskus vaan hivelee päästä näpäyttämään nuivia tyyppejä, vaikka sinänsä "nokittelu" tai mikään muukaan kilpavarustelu ei kuuluisi tyyliin. Ilo se on pienikin ilo ;)

Vierailija
16/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v. olen nyt anopin käytöksen niellyt, nyt ajattelin että tällä kertaa en aio olla se joka potkii leluja kulkureiteiltä ja kaivaa kaapista kahvin kanssa domino-keksipaketin kaapista. Päätin että tällä kertaa voin ylpeänä ottaa vieraita vastaan. Tuttujen ihmisten kylään tuleminen normaaliin lapsiperhe sotkuun ei haittaa, mutta kun tapaan ihmisen ensimmäisen kerran haluan että koti on siisti ja tarjottavaa kahvin kanssakin olisi.

Meillä on kyllä perussiistiä joka viikko teen viikkosiivouksen. Mutta lelut on aina hujan hajan, sormenjälkiä ikkunoissa, hiekkaa ja rapaa lattialla, kengät ja ulkovaatteet hujan hajan, tämän kokoisessa perheessä kun noita kenkiä ja takkeja, haalareita, kuravaatteita yms kertyy.

Vaikka joka päivä imuroisin, tiskikonen pyörisi laittaisin paikat järjestykseen on vuorokauden aikana sellainen ajankohta ettei koti ole siisti.

Nytkin lapset tuolla järjestää leikkihuonetta kun nuorimmat nukkuu ja minä nautin tässä kupin kahvia, kohta on välipala-aika.

T:ap

Vierailija
17/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristiriidasta uuteen taloon vinkuat, tiedoksesi, että terassi on todellakin syytä öljytä ihan joka vuosi. Sinulla ei ilmeisesti ole tästä kokemusta, tai sitten terassisi on kulunut.

Ihan vaan tiedoksi sinnekin, se terassi öljytään ennen "terassikauden" alkamista ja näillä helteillä öljyävän kannattaisi lukea siitä purkin kyljestä vähän ohjeita. Aika outoa, että joku asuu uutta taloa, mutta ei ymmärrä mitään talonpidon aikatauluista :-). Vain typerä kantaa terassikalusteet paikalleen ja keskelllä kesää takaisin varastoon, jotta saa öljyttyä.

Vierailija
18/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että anoppi tuo omia vieraitaan teille. Meillä anopilla on oma koti, jonne meidät kutsutaan, jos tulee tuollainen sukulainen käymään. Talonne on uusi, mutta terassit piti silti öljytä? Taidat itsekin tajuta tämän ristiriidan :-)

mies säännöllisessä työssä klo 8-16 ja asutte kerrostalossa? Joo olen hoitovapaalla, minulla on 4 alle kouluikäistä lasta, jotka ovat kotihoidossa. Olen käytännössä yh, kun mies on reissutöissä. Teen 5 ateriaa päivässä, ulkoilemme 3-4h päivässä, meillä on 2500m2 tontti, jolla on paljon istutuksia, joita pitää pitää hoitaa, nurmikkoa leikata yms Lapsillani on harrastuksia, joihin kuskaan heidät. Vuorokaudessa on vain 24h ja minäkin haluan nukkua välillä. Nyt onnistui siivoaminen ja paikkojen kunnossa pitäminen, kun järkkäsin lapsia naapureihin leikkimään, syötiin eineksiä ja valmista pakkasesta enkä leikkinyt ja touhunnut lasten kanssa. Ei se pidemmän päälle voi noinkaan toimia, ensi viikolla minulla sitten onkin naapurin lapset hoidossa, joten ensi viikolla taas siisteystaso repsahtaa, kun lapsimäärä tuplaantuu. Terassit öljyän joka vuosi, tänä vuonna en ollut vielä ehtinyt, pysyy noin hyvännäköisenä ja kestää. Puutarhakalusteet on 15v vanhat ja niitä on säilytetty ulkona, ovat aika huonon näköiset jo, maalasin ne siksi peittävällä maalilla. Ja tuo vieras oli siis mieheni sukulainen, joka halusi käydä meillä, majoittui anopin luo ja anoppi kuskaa häntä missä sitten haluaakin käydä.

puoliso on yrittäjä. Asumme omakotitalossa, tonttia jonkun verran enemmän kuin sinulla. En koe olevani yh, vaikka mies on vähemmän kotona kuin töissä. Välit anoppiin ja kälyyn ovat hyvät.

Lapsillani on harrastuksia, ajoittain kuljetan heitä myös kesällä. Koska lapsia on 4 kpl, kykenevät he leikkimään myös keskenään, enkä ole katsonut tarpeelliseksi lähettää heitä naapureisen vaivoiksi sunnuntaina. Vuorokaudessa on 24 tuntia, ja joko valitsen huonekalujen maalaamisen tai kodin siisteyden, jolloin joko palkkaan maalarin tai siivoojan. En leiki täydellistä äitiä vaan tiedän, että usein ostopalvelu on parempi kuin kotitekoinen yritelmä. Näin minulla on aina aikaa myös lapsille.

Jos mieheni kaukainen sukulainen haluaa tulla meille kylään, hän oletettavasti tulee ensisijaisesti tapaamaan miestäni eikä minua. Siksi on hieman outoa, että mies ei ole kotona, kun vieras tulee. Reissutöissä - jep jep.

Vierailija
19/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpajuoksua ja saat jotain kiksejä tuollaisesta. Kannattaisi katsoa myös omaan peiliin, koska yleensä syytä on myös itsessä. En ymmärrä näitä jotka anoppeja haukkuu, koska yleensä saa kuvan, että vikaa on vaan toisessa ja itsessä ei koskaan!!.

Sain vahingossa tietää pari viikkoa sitten että mieheni ulkomailla asuva sukulainen on tulossa vierailulle anoppilaan, en ole häntä aiemmin tavannut. Yleensä tuollaisessa tilanteessa olisin kuullut asiasta kun olisivat pölähtäneet meille kylään ilman ennakkovaroitusta. Kälylle aina etukäteen kertovat vierailusta että ehtii siivota ja leipoa,että tekee vaikutuksen meihin verrattuna.

No nyt ehdin tehdä suursiivouksen, pestä ikkunat,sisustaa kotia kivaksi, puutarhakalusteet maalata, terassit öljytä, hiukan käsitöitä tehdä hyvälle alulle, leipoa hienot tarjottavat.

Sitten kun pölähtivät kylään oli meidän koti kuin sisustuslehdestä, pöytä saatiin koreaksi suitsait sukkelaan, minulla oli hiukset hienosti, kynnet lakattu, lapset nätisti puettu ja olivat nukkuneet päiväunetkin joten käyttäytyivät tosi kiltisti ja juttelivat vieraan kanssa. Hienosti saatiin sivistynyttä keskustelua aikaiseksi kesken olevista ompeluksistani sekä kirjasta jonka puolihuolimattomasti olin jättänyt olohuoneen pöydälle täkyksi. Oli oikein onnistunut ilta, ylpeänä sain kerrankin esitellä uutta taloamme, kun ei ollut normaalia sotkua missään.

Tällä kertaa käly jäi kakkoseksi krääsää täynnä olevalla asunnollaan, puhumattomilla lapsillaan sekä aina tarjoamallaan mokkapiirakalla ja anopin kampakakuilla. Olivat vielä siellä jo käyneet kylässä, joten ei voi enää petrata.

Hitsi että olen onnellinen! Anopin ilme oli näkemisen arvoinen kun astui sisään eikä vastassa ollutkaan tuttu kenkä ja vaatekaaos eteisessä ei lelusotkua eikä ikkunoissa ollut pieniä sormenjälkiä. Tällä kertaa minä olinkin se täydellinhen miniä, hoitaa kodin lapset täydellisesti ja vielä kotonakin olen niin nättinä. Hih, kuulin jo että oli kertonut toisessa kyläpaikassa kuinka meillä oli ollut niin kaunis koti ja niin hyvin käyttäytyvät lapset, kälystä ei ollut puhunut mitään.

Vierailija
20/39 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä voin kysyä, että mikä helle???

Meillä päin on nyt 15 astetta lämmintä.

Vaikka uutisissa ja iltalehdissä hehkutetaan ihanasta hellekesästä, niin elämää on myös täällä kehäkolmosen ulkopuolella ;)

Ja pakkoko niitä kalusteita on varastoon öljyämisen ajaksi kuskata, voihan ne laittaa siksi aikaa nurmikolle oottelemaan.

Ihan vaan tiedoksi sinnekin, se terassi öljytään ennen "terassikauden" alkamista ja näillä helteillä öljyävän kannattaisi lukea siitä purkin kyljestä vähän ohjeita. Aika outoa, että joku asuu uutta taloa, mutta ei ymmärrä mitään talonpidon aikatauluista :-). Vain typerä kantaa terassikalusteet paikalleen ja keskelllä kesää takaisin varastoon, jotta saa öljyttyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme