mitä järkeä on siinä että on saaressa kesämökki?
Kommentit (55)
Pääseehän saarimökille talvella autollakin.
Ihan täysin makuasia.
Joku tykkää ehdottomasti mennä saareen veneellä. Onhan saaressa rauhallista.
Mutta samaa rauhaa löytyy myös muualta.
Mutta jos mietitään vaikka monikäyttöisyyttä, vieraita tms.
Niin kyllä, tie perille on se standardi. Pääset millä laitteella tahansa, myös huoltoajo kuorma-autolla onnistuu.
Jos on liikuntarajoitteisia tms. niin kyllä se tie perille sentään mahdollistaa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Hankalaa. Ensin pakkaat kotona auton täyteen kamoja, sitten rannalla purkaat sen pakataksesi ne veneeseen ja sitten vasta mökkiin.
Mun vanha isä just haaveilee saarimökistä, ei tajua vaikka kuinka sille perustelee....
Joihinkin saariin on tehty jopa tiet mantereelle. Voitko kuvitella
Saarimökki villiintyvässä maailmantilanteessa nostaa arvoaan.
Uimalla, veneellä ja hangessa ei moni rosvo lähde etenemään. Saatika kantamaan sitä samaa tavaraa, mitä saa helpommalla mantereelta.
Meillä saarimökki. Yksi lastaus tulee ylimääräistä eli autosta veneeseen. Meille matka lyhyt veneellä, autolla sais mennä tunteja eli vaikka olis tienpäässä niin mentäis veneellä. Mökin arvo n. 350 000€ vaikka saaressa. Eil sillä arvolla väliä ole kunhan itse tykkää. Yksi hybä on ettei tule varkita kuten autotienpäässä oleviin vähän väliä.
No todellakin juuri se ettei tule yllätysvieraita. Ketään ei tarvitse veneellä hakea kun pitää luurin kiinni.
Jotkut pitävät syrjäisestä sijainnista.
Saaressa on varmasti oma tunnelmansa, ymmärrän sen, vaikka minulla ei kesämökkiä olekaan enkä saaressa ollut.
Yövyn joskus syrjäisellä metsästysmajalla, sinne ei ole tietä ja kävelykin metsäautotien päästä useita kilometrejä, osa suota.
Mitä järkeä on siinä että asunto on kerrostalossa? (Kysyn vaan)
Vierailija kirjoitti:
Liian vanha ketju.
Vasta pariviikkoa sitten vaihdoin uuden. Nyt saa taas takin kiinni
Kaverilla on Loviisan edustalla oma saari missä mökki. Köyhät kyykkyyn meininkiä mutta saahan siellä olla rauhassa. Itse en viihdy saaressa, pitää olla mahdollisuus päästä paikalle autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankalaa. Ensin pakkaat kotona auton täyteen kamoja, sitten rannalla purkaat sen pakataksesi ne veneeseen ja sitten vasta mökkiin.
Mun vanha isä just haaveilee saarimökistä, ei tajua vaikka kuinka sille perustelee....
Joihinkin saariin on tehty jopa tiet mantereelle. Voitko kuvitella
Saari on tuhottu.
Toiset tykkää toiset ei, tiedän monta vaimoa, joille tuo on täysi painajainen, kun autosta tavarat lastataan laiturille ja siitä veneeseen ja toisessa päässä veneestä laiturille ja laiturilta maalle ja maalta sitten vielä mökkiin ja sitten...ai niiin.....sitä ja sitä piti vielä ostaa, että pitää lähteä vielä käymään kaupassakin.
Saarimökki on oma maailmansa. Siihen tavaroiden lastaamiseen tottuu, eipähän tule raahattua valtavasti turhaa tavaraa joka reissulla. Saaressa on oma tunnelmansa, minne tahansa katsotkin niin näkyy meri. Koira voi olla vapaana eikä lähde karkuun. Saariston luonto on todella läsnä ja voit sulkeutua muulta maailmalta täysin. Olen puolueellinen koska meillä on aina ollut mökki saaressa, en siis oikein osaa nähdä siinä mitään vaivalloista kun lapsesta asti olen tottunut. Venematka saareen oli lapsena usein parasta mökille menossa.
Tuota arvostaa todella moni.