Maalla ihmiset luokitellaan
heidän vanhempiensa tai muun suvun mukaan. Jos isä tai äiti on hankalan ihmisen maineessa, niin kyllä tie nousee myös lapsilta työnsaannin sutheen pystyyn, vaikka olisivat ihan erialaisia. Sama jos äiti tai isä alkkis, siitä rangaistaan lapsia. Ei auta kuin poismuutto...
Kommentit (7)
onhan siitä haittaa ja häpeää ollut, mutta omin voimin olen kuitenkin pärjännyt ja ottanut paikkani. helpompaa olis ollut, jos olis muuttanut pois. omilla lapsilla on jo paljon helpompaa, kun me, eli heidän vanhempansa on kunnollisia.
3-kymppinen aikamiespoika :DD:D Kaupungissa onkin sitten paljon niitä 3kymppisiä vanhojapiikoja :D
kun ei saada muovileluja. käpylehmiä vaan ja tuohesta veistellään leikkevene. silloin tällöin kaupunkilaiset tulevat helvetinkoneillaan maalle huviloilleen, jolloin joku aina kulkee punaisen liinan kanssa sen masiinan edellä, että muut tietävät mennä äkkiä sisälle lukemaan raamattua käret ristis.
Kuka hullu edes haluaisi asua maalla. Tänäänkin Muhoksen bussiin nousi kauhumamma lenkkareissa, perussinisissä halpahallifarkuissa ja sinisessä liian lyhyessä t-paidassa. Mukanaan kaupunkireissulla samalla tavalla kammottavasti pukeutunut n. 3-kymppinen aikamiespoikansa.
Maalaiset ovat ihan kammottavia juntteja, muuta äkkiä pois jos vaan pääset.
olen kotoisin pikkukaupungista, asuin 10 vuotta Helsingissä ja nyt maalla. Muutin Helsinkiin, jossa opiskelin YO:ssa (viihdyin siellä todella hyvin), ja sitten päätettiin muuttaa maalle.
Olen nyt asunut pari vuotta täällä, ja viihdyn oikein hyvin. Meidän kylällä asuu oikein mukavaa, fiksua ja sivistynyttä porukkaa. Sen sijaan ihminen, joka leimaa kaikki maalaiset junteksi, ei kuulosta kauhean sivistyneeltä itse.
Kyllä noita lainaamani viestin kirjoittajan kuvailemia ihmisiä löytyy myös kaupungista. Mä kyllä pidän junttina henkilöä, joka tuomitsee johonkin tiettyyn väestöryhmään kuulujat automaattisesti jotenkin huonommiksi.
Mä olen lapsuuteni asunut maalla ja tunnistan tuon AP:n kirjoituksen. Ihmiset luokitellaan vanhempiensa/isovanhempiensa perusteella. Useinhan sitä kysytäänkin, että kenenkäs tyttöjä sitä ollaan ja siinä on tarkoituksena selvittää tytön "asema".
Siis mä olen 1980-luvulla törmännyt siihenkin, että jostain ihmisestä on todettu, että sen pappa oli punikki. Se riitti leimaamaan lapsenlapsen ei toivotuksi.
mutta ei niitä mitenkään mahdotonta ole pois karistaa siellä kotikonnuillakaan.
Tänäänkin Muhoksen bussiin nousi kauhumamma lenkkareissa, perussinisissä halpahallifarkuissa ja sinisessä liian lyhyessä t-paidassa. Mukanaan kaupunkireissulla samalla tavalla kammottavasti pukeutunut n. 3-kymppinen aikamiespoikansa.
Maalaiset ovat ihan kammottavia juntteja, muuta äkkiä pois jos vaan pääset.