Neuvolan terveydenhoitaja on hyvä ystäväni, voinko saada itselleni toisen th,
vai joudunko käymään hänen vo:lla koko raskauden ajan, itse haluaisin jonkun toisen ...
vaikka onkin hyvä ystävä
Kommentit (15)
Mun hyvä ystäväni soitti minulle, kun näki nimeni varauskirjassa - hän olisi siis ollut sijaisena tuolloin. Keskustelimme asiasta ja tulimme siihen lopputulokseen, että ystävyytemme ei "haittaa" ja hän olikin terveydenhoitajanani melkein koko raskauden.
ehk minulla on kapea ajatusmaailma tällä hetkellä. Ja kun lähetän viestin alan tajuta syitä
ehkä minulla on kapea ajatusmaailma tällä hetkellä. Ja kun lähetän viestin alan tajuta syitä
hmmm... minusta se olisi vaan ihana asia jos terveydenhoitajana olisi ystävä
tuttuja enkä sukulaisia, enkä varsinkaan ystäviä. Muuten kyllä soittelevat mulle kun tarvitsevat apua yms, mikä on ihan ok.
koulutukseltaan myös kätilö ja katsoo tarvittaessa alapäätä, jos pyytää. En voisi kuvitella ystävän ronkkivan toisen värkkiä. Mutta ehkä jotkut ovat avoimempi kuin minä.
koulutukseltaan myös kätilö ja katsoo tarvittaessa alapäätä, jos pyytää. En voisi kuvitella ystävän ronkkivan toisen värkkiä. Mutta ehkä jotkut ovat avoimempi kuin minä.
no jos tuo olisi silti yksi syy, kiitos
tuttuja enkä sukulaisia, enkä varsinkaan ystäviä. Muuten kyllä soittelevat mulle kun tarvitsevat apua yms, mikä on ihan ok.
ja en välttämättä halua hoitaa lähimpiäni. En sukulaisiani tai ystäviäni. Mutta pakosta joskus olen joutunut hoitamaan lähimpiä ystäviäni ja äitiänikin, kun yövuorossa yksin ollaan. Lähimmät ystäväni taas ovat halunneet mut hoitamaan heitä, koska luottavat ammattitaitooni (ovat itsekin hoitajia).
Mutta äitiysneuvolan terveydenhoitajakseni en olisi hyvää ystävääni halunnut. Vaikka asioista muuten puhuisikin, en haluaisi kuitenkaan sitä kaikkein sisintäni paljastaa sille parhaimmalle ystävällekään, varsinkaan hänen tehdessään työtään, vapaa-ajalla sen voisin tehdä.
koeputkihedelmöitys ko. ja olen nuoruudessa tehnyt abortin jne. en ole kertonut kaikkea
en halua terkkariystäväni hoitavan minua, vaikka en ole tehnyt aborttia koskaan ja molemmat lapset ihan luomusti alkaneet. En vaan halua ystävyyden sekautuvan hoitaja-potilas - suhteeksi. Lisäksi se että jos raskaudessa tapahtuisi jotakin tai ystävälläni jäisi huomaamatta vaikkapa se että vauva on perätilassa. Sitten synnärillä vasta huomaisivat että vauva on tulossa jalat edellä, ja tehtäisiin sektio, jäisikö se kaihertamaan välejämme? Kun perätilavauvaahan voidaan yrittää kääntää, jos se vain huomataan ajoissa...
mikäs siinä jos kaikki sujuu loistavasti eikä asiakkaalla/potilaalla ole salaisuuksia.
Mutta mitä jos jokin menee pieleen tai esille tulee asioita, joita potilas ei halunnut ystävänsä kuulevan. Miten käy ystävyyden jos hoitoon liittyvät asiat menevätkin pieleen?
mikäs siinä jos kaikki sujuu loistavasti eikä asiakkaalla/potilaalla ole salaisuuksia.
Mutta mitä jos jokin menee pieleen tai esille tulee asioita, joita potilas ei halunnut ystävänsä kuulevan. Miten käy ystävyyden jos hoitoon liittyvät asiat menevätkin pieleen?
tätä samaa yritin sekavassa viestissäni kertoa. =)
13
Etkö luota ystäväsi ammattitaitoon?
No, ymmärrän kantasi. En itsekään terkkarina haluaisi hoitaa, jos tekisin ä-neuvolaa ystäviäni.
Suurin osa naisista käy neuvolassa tarkistuttamassa verenpaineet, sykkeet, painonnousun ym. tekniset asiat. Ei mullekaan ole koskaan tullut mieleeni puhua mistään "kaikkein sisimmästäni"??
en haluaisi kuitenkaan sitä kaikkein sisintäni paljastaa sille parhaimmalle ystävällekään, varsinkaan hänen tehdessään työtään, vapaa-ajalla sen voisin tehdä.
siirtää sut toiselle terkkarille. Mä en ainakaan suostuisi hoitamaan hyvää ystävää.