Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi ok jättää 13v yksin kotiin?

Vierailija
23.07.2010 |

Siis tarkoitan useaksi yöksi kaksin kaverin kanssa. Naapurini lähti viikoksi etelään ja jätti 13v (menee 7lk:lle) yksin kotiin kaverin kanssa. Mummo oli vahtimassa kuulemma ja on yöt, mutta itse en mummia nähnyt ja tyttö itse kehuskeli että saa olla yksin yöt kotona kaverinsa kanssa, mummi vain käy laittamassa ruokaa ja silloin tällöin tarkistamassa, että kaikki ok. Tiedän varmasti, että ainakin kaksi yötä olivat keskenään ilman aikuista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että lapsi olisi halunnut lähteä mukaan matkalle...

Riippunee kai aivan lapsesta, voiko jättää yksin. Onko vastuuntuntoinen, ei rellestä ym.

Jos on mummi lähellä, niin ok. Ei ne yöt ole ratkaisevia, onko yksin vai ei, vaan kokonaisuus.

Vierailija
2/10 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin selviää, mikä on virallinen totuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakatkaa nyt uunot puuttumasta toisten asioihin !!!!!! mitä se teille kuuluu onko 13 -vee yksin kotona. Teinihän se jo on eikä lapsi.

Ei kuulu ap:lle pätkän vertaa jos kaikki näyttää olevan hyvin.

Vierailija
4/10 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin uusi poikaystävä ei halunnut lasta mukaan??

Vierailija
5/10 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös 7lk menevä tyttö, enkä todellakaan jättäisi yöksi kaverin kanssa kaksin vaikkei mikään ongelmanuori olekaan. Valvoisivat kuitenkin varmaan koko yön, kertoisivat toisilleen kauhujuttuja tai katsoisivat tv:stä yli k15 ohjelmia ja pelkäisivät koko ajan.

Vierailija
6/10 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan sama joskus. Ainut mistä vanhemmilla oli valittamista kotiin tultuaan oli se, että tulivat liian aikaisin ja oli liikaa tiskiä.

Ei voi yleistää noin, riippuu siitä, millainen teini on. Ja meilläkin mummo kävi silloin välillä.

Vierailija
7/10 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttäättekö tosiaan toisten touhuja, jos ei ole mitään valittamista, niin silti vetoatte vain ikään?

Haluatteko ikävyyksiä jollekin kostoksi kateudesta, vai mitä tää tämmönen oikein on?

Vierailija
8/10 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. minä ja kaksi kaveriani saatiin tuossä iässä pyöräillä mokillemme 45 km:n päähän yöksi. Silloin ei ollut kännyköitä, eikä mökillä edes sähköjä ja kaikki meni hyvin.

Tänä tapahtui vuonna 1984, eikä kenenkään kaverini vanhempi epäillyt yhtään sitä, miten pärjättäis jne. Takkaan ja saunaan tehtiin tulet ihan itse, syötiin omia eväitä, otettiin aurinkoa ja kerrottiinpa hyvin yöllä kummitusjuttuja ja pelättiin...:) Se oli hauskaa ja kuuluu siihen ikään.

Vierailija
9/10 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset ei tajua sitä, että jos jollekulle muullekaan ei ole koskaan sattunut mitään, niin eihän toki omallekaan lapselle voi sattua! Sehän on luonnonlaki. Mäkin olen ottanut nuorempana yliannostuksia enkä ole kuollut, väitän siis ettei kukaan kuole yliannostuksiin.

Vierailija
10/10 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos hän vahingossa lukitsee itsensä ulos?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi