Haluaisin kiinteytyä vatsasta.
Olen normaalipainoinen, liikkuvainen (mm. juoksen), mutta vatsa on päässyt auttamattoman pullamössöksi. Mitkä olisivat realistiset keinot kiinteytyä vatsanseudulta?
Siis kuinka usein keskivartalojumppaa, kuinka kauan kerrallaan ja milloin alkaisi tulokset näkymään? Jos jotain karkeaa arviota joku osaisi sanoa.
Kommentit (5)
Pituus/paino? Harrastatko liikuntaa? Jos niin, mitä ja kuinka usein?
Jos vatsasi on tullut ja jäänyt raskaudesta, muuta keinoa ei ole. Mulla sama tilanne ja lääkäri sanoi, että turha jumpata, ei tuo pallo tuosta mihinkään katoa muuten kuin leikkaussalissa. Oikeassa on ollut. Muuten olen normaali ja liikun tosi paljon, käyn mm. 2 krt viikossa pilateksessa, juoksen, käyn kuntosalilla jne, mutta maha pullottaa. Itse olen jo luovuttanut.
Joillekin voi jokin ruoka-aine aiheuttaa pöhötystä ja siihen ei silloin jumpat auta.
Normaalipainoinen olen ollut koko ikäni. Pömppömaha on ollut ennen lapsia ja lapsien jälkeen. Turvottaa ihan aina.
Aloin treenaamaan 1,5 vuotta sitten tehokkaasti syviä vatsa- ja selkälihaksia. Pilateksessa oppi liikkeitä. Niitä teen uskollisesti salitreenin yhteydessä. Sillä olen saanut litteän vatsan. Iltaisin vatsaa vielä turvottelee, sille ei oikein mahda mitään.
Olen kuitenkin todella yllättynyt, että MINÄ pystyin saamaan litteän vatsan. Varsinkin lasten jälkeen ajattelin sen olevan ihan toivotonta.
Nykyinen painoni ja pituuteni on 164cm/57kg.