Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tynne yhteyttä vatsassa kasvavaan vauvaani

Vierailija
23.07.2010 |

Olen jo 7. kuulla, enkä tunne mitään tunnesidettä vatsassa kasvavaan vauvaani. Tämä on aivan kamalaa! Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia vastaavasta? Olemme mieheni kanssa käyneet läpi pitkän lapsettomuushoitoprosessin ja tämä lapsi on saatu alulle keinohedelmöityksellä. Olen toki onnellinen ja kiitollinen vauvasta, mutta minua häiritsee tämä kalvava tunne. Ihmettelen päivittäin vatsassani möyrivää lasta, mutta en saa häneen kontaktia. En ole mitenkään masentunut, itkuinen tms. Ihan normaalilta minusta tuntuu. Eilen näimme vauvamme neuvolan ultrassa, enkä tuntenut mitään värähdyksiä sydänalassani.

Mikä avuksi? Olen puhunut tästä miehelleni ja hän ehdotti, että menisimme 4D ultraan, jossa näkisimme tarkemmin miltä vauva näyttää jne. Olisikohan siitä apua? Eniten pelkään siis sitä, että en saa vauvaamme yhteyttä senkään jälkeen, kun hän on syntynyt. Pelkään tätä nyt jo päivittäin ja murehdin asiaa jatkuvasti.

N30

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että harva äiti saa mitään yhteyttä vatsassa olevaan vauvaan tai edes tuntee mitään lasta kohtaan. Miten tavallaan voi tunteakaan mitään, kun ei tunne toista vielä?

Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa mennyt juuri noin, vasta saatuani käärön syliin, alkoivat tunteet pikku hiljaa heräillä.

En usko, että tästä nyt kovastikaan oli apua, mutta usko pois, ei ole syytä huoleen. Toki voit miehen kanssa kokeilla tuota 4D-ultraa, jolloin vauva tavallaan saa kasvot, mutta uskon että tunteet alkaa jyllämään vasta kun saat sen pienen vauvan ensimmäistä kertaa syliisi =)

Vierailija
2/4 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten älä ap ole huolissasi katsos mulla kesti kans tulla viisi vuotta tulla raskaaksi ilan hormoonihoitoja kunnes olinkin raskaana, en tuntenut mitään oikein vauvaani kohtaan kun oli mahassa, mutta sitten kun viikot vieri ja olin jo loppukuulla niin se tunne alkoi tulemaan, viimeistään ne äidin vaistot heräsivät kun poika on syntynyt.

Luulen että tämä on normaalia jokaisella äidillä varsinkin jos ei ole ennen kokenut sitä tunnemyräkkää ja sanon sinulle vielä ap,ajan kanssa ne tunteet tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreessa Vauva-lehdessä on juttua siitä, miten vauva rakastuttaa vanhemmat itseensä. Se on yleensä kutakuin automaattista, ellei sinulla itselläsi ole ollut varhaisen vuorovaikutuksen ongelmia äitisi kanssa. Hormonitkin auttavat.

Kannattaa yrittää kuvitella sitä, millainen vauvasta/lapsesta vähän isompanakin tulee. Kumman silmät, suu, nenä. Millaisia luonteenpiireitä jne. Mä ainakin ajattelin tällaisia harva se päivä ja silittelin masuani. Jutteleminen tuntui vähän hassulta, mutta ajattelin paljon myös sitä, miten vauva kokee asioita vatsassa ollessaan.

Sä olet kokenut paljon ikäviäkin asioita saadaksesi lapsen. Et ehkä uskalla vielä rakastua häneen?

T. Keittiöpsykologi

Vierailija
4/4 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosien yrityksen jälkeen. Lapsi jotenkin personoitui, kun sain raskausaikana tietää sukupuolen, mutta äidinrakkautta aloin tuntemaan vasta lapsen ollessa n. 3 kk ikäinen.