Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kaunista voi kirjoittaa sormukseen?

Vierailija
23.07.2010 |

Vaimolle olen ostamassa sormusta. Mitä kaunista sisään voisi kaivertaa? Antakaa vinkkiä? Mitä sormuksissanne lukee.(Ei kihla- tai vihkisormuksissa.)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saisi vähän vinkkiä, niin voisi itse miettiä meidän tilanteeseemme sopivan tekstin. Viikkoja olen jo miettinyt ja mieleen ei tule mitään järkevää ja lyhyttä tekstiä.

Suomea haluaisin tekstin olevan ja mahdollisesti siinä voisi olla maininta yhteisistä 10 vuodesta naimisissa.

Ehkä Rakkaalleni ja päivämäärä olisi tarpeeksi ytimekkäästi sanottu.

Vierailija
2/7 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös selvittää, minkä kokoinen teksti sormukseen mahtuu - jos olet sen jo valinnut.

Onko teillä lapsia? Sormuksen kivien määrä voisi olla lapsien lukumäärä.

Mitä harrastuksia teillä on? Esim. purjehdusta harrastavilla voisi olla vaikka 'myötätuuleen', viittaisi samalla avioliittoon, tms.

Edesmenneen Tabermanilla runoista voisi löytää kauniita lauseita, meillä esim. häälahkaksi saamissamme laseissa 'Ollaan hetki pelkkiä perhosia' ja 'Vain rakastavat tietävät' (muistaakseni).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tunne raamattua yhtään, mutta ken tuntee, voi lyhyesti viitata pitkään merkitykselliseen tekstiin

tai virren numero

Olisikohan olemassa muita mihin viitata, lakipykälä :P

Vierailija
4/7 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vaimoni sormuksen koon. Ts. voin ottaa mukaan vanhan sormuksen, joka on oikeaa kokoa. Vaimon sormi on "valitettavasti" varsin ohut, joten teksti ei voi olla pitkä. Vihkisormuksessa nimemme ja päivämäärä täyttävät sormuksen täysin ja tämä sormus tulisi olemaan samaa kokoa, eri sormeen tosin.

Hyvä idea tuo kivien määrä = lasten määrä. Vaimo on varsin hyvä keksimään merkityksiä lukumäärille. Pitää siis merkityksellisyydestä tuollaisissa asioissa.

Raamattuviittaus on sekin hyvä idea, mutta ei sovi meille. Lakiviittaus voisi olla hauska, mutta ehkä ei kuitenkaan ihan tyyliämme.

Myötätuulta olisi hyvä välillä kokea. Parisuhteessa menee hyvin, mutta muuten on ollut vastatuulta ihan tarpeeksi. Harrastuksista keksimäni lausahdukset saattavat olla hauskoja, mutta eivät kuitenkaan kauniita. Eivätkä mahtuisi sormukseen. Korttiin paremminkin. Sisustus ja puutarhan hoito > kaapin paikka ja "puutarhan" kunnossapito ;) .

Olemme tavallinen perusperhe. Yhteistä taivalta vaimon kanssa puoli elämää. Vähitellen alkaa keski-ikä häämöttää. Töitä ja perhettä. Tunnemme toisemme hyvin ja voimme jatkaa toistemme lauseita. Seksielämä luistaa eikä mitään parisuhdekriisejä ole ollut. Huumorintajuisia ja rentoja tyyppejä, mutta sormuksen tekstin en halua olevan mitään hassua.

Vaimo ei yleensä pidä yllätyksistä. Kihlat ja vihkisormus on ostettu yhdessä, joten vaimo on saanut valita ja koko on ollut oikea. En ole vielä päättänyt mennäänkö nytkin yhdessä kauppaan vai annanko sormuksen itse. Vaimoni tuntien ei se kauppavaihtoehtokaan ole huono. Itse pitäisin romanttisempana että minä valitsen sormuksen, mutta noista koruista en ihan osaa vaimon aivoituksia lukea. Erittäin tyytyväinen on ollut aiempiin itsenäisiin koruvalintoihini.

Vierailija
5/7 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko teidän häävalssin sanoissa (jos semmoinen on ollut) joku sopiva kohta tai tekstin pätkä, joka mahtuisi kaiverrukseksi?

Vierailija
6/7 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

= minä rakastan sinua

tai sama enkuksi: ILY

Latinankieliset sanonnat

http://www.honeyacid.net/kampela/Tekstit/latina.txt

Tai olisiko joku muu kieli teille sopivampi?

Vierailija
7/7 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko teidän häävalssin sanoissa (jos semmoinen on ollut) joku sopiva kohta...

Tuo häävalssin pätkä on oikein varteenotettava vaihtoehto. Laskin että mahtuisi sormukseen.

Tai sitten:

A lasso rixa quaeritur. (Tämä ehkä olisi sopinut paremmin siihen aikaan kun lapset olivat pieniä. ;))