Mitä tarjoaisit tällaiselle vieraalle?
Miehen joku lapsuudenystävä majoittuu meille kolmeksi päiväksi,mitä me sitä varten varattaisiin ruokaa? Varmaan joku grillaus käy? Jotain salaattia vaan siihen sit lisäksi? Mutta kolmea päivää tuskin jaksaa grillata joten mitä ruokaa me voitaisiin tehdä?
Kommentit (10)
pari päivää ja yötä. Ekana iltana olin varannut grillattavat valmiiksi, tokana päivänä käytiin yhdessä kaupassa ja suunniteltiin mitä syötäisi. Päädyttiin texmexiin, tehtiin tortilloja sun muuta.
Grillaus on siitä hyvä, että silloin yleensä miehet itse ottavat enemmän vastuuta ruoan valmistamisesta. (keskivertoisesti siis, poikkeuksia suuntaan ja toiseen toki on paljon)
Miten olisi toinen grillausilta? Eri laatua lihaa. vaikka broileria tai ihan makkaraa. Salaatin lisäksi uusia perunoita. Toisena päivänä vaikka grilalttuja kasviksia, tai uunissa laitettuna bataattia, lanttua, punajuurta.
käy varmaan ihan kaikille. Makaronilaatikko tms. Perunat/spagetti ja jauhelihakastike. Grilli-ilta on kivaa yhdessä tekemistä samalla. Samoin tortillat, jos jokainen vähän pilkkoo jotain kasvista. Lettuja harvat voi vastustaa eli niitä iltapalaksi yhtenä iltana?
ja sen jälkeen tekisin ihan tavallista ruokaa mitä muutenkin teen, jos se käy. Varmaan leipoisin jonkun piirakan vielä jälkkäriksi jonain päivänä.
Taustalta kuuluu oikein emolintujen kotkotus!
Itse mies vieraalle varmaan varaisin päiväksi jotain perusmättöä ja illaksi jotain grillattavaa. Miehet tykkää kunnon ruoasta ja miel. kotiruoasta! Joten perunamuussia ja itsetehtyjä lihapullia yhtenä päivänä spagettia ja jauhelihakastiketta, ja kolmantena vaikka lihasoppaa. Illaksi sitten varaat grillattavaksi makkaraa, kanaa(kaikki ei tykkää) niin jotain muuta lihaa, lisukkeeksi vaikka fetasalaattia.. myös tortillat on ok. Kolaa, olutta ja vettä.
ei helvetti tätä keskustelua...
Ei sitten ole kenellekään tullut mieleen, että mies voi ihan itsekin ne ruoat kaverillensa laittaa???? Vaan ei kun ei, pitää mennä nettipalstoille oikein asiasta keskustelemaan...
Joskus oikeasti hävettää olla nainen.
Kovasti näyttää olevan asenne että "talo elää tavallaan" No,meillä on tapana kokata jotain erikoisempaa jos tulee vieraita,kyllä hävettäisi tarjota jotain MAKARONILAATIKKOA vieraille :D
Itse en ainakaan pidempään viipyvistä vieraista jaksa stressailla, vaan talo elää tavallaan.