Mummo kuoli.Isäni ja kaksi tappelevaa siskoa
taistelee pienestä mökkipahasta ja kolmiosta.Lisäksi paljon tauluja ym.Yksi siskoista asuu ulkomailla.
Onneksi veljeni lakimies auttaa meitä petkuttamaan ulkomailla asuvaa siskoa sekä Oulussa asuvia sukulaisia myös.
Terveisin kieron isän kiero tytär.Suku on pahin.
Kommentit (9)
Mun äiti on sisaruksista ahnein ja kateellisin. On riidellyt jo mun lapsuudessa mummun omaisuudesta. Mummu on 85v ja kyllähän se hetki lähenee vuosi vuodelta. Mua etoo koko omaisuudenjako. Äitillä on 3 sisarusta. Vanhin on äitin tavoin tosi ahne. 2 muuta sisarusta ovat sen sijaan anteliaita ja välittävät enemmän mummusta kun sen omaisuudesta.
Jos saisin päättää, antaisin kernaasti näille kahdelle äitini ja vanhimman sisaruksen osuudet.
Tiijän että vanhin sisarus on kiinnostunut vaan sellaisista esineistä, joilla pääsisi brassailemaan. Äiti taas haluaa laittaa kaiken rahaksi. Taulut, kaapit, ihan kaikki rahoiksi vaan :(
Toivon ettei mummu kuole vielä vuosiin, saisin kartuttaa omaa omaisuuttani ja mulla olisi sitten varaa lunastaa joitain mummun muistoja itselleni perillisiltä.
taistelee pienestä mökkipahasta ja kolmiosta.Lisäksi paljon tauluja ym.Yksi siskoista asuu ulkomailla.
Onneksi veljeni lakimies auttaa meitä petkuttamaan ulkomailla asuvaa siskoa sekä Oulussa asuvia sukulaisia myös.
Terveisin kieron isän kiero tytär.Suku on pahin.
siskoista tasan yksi on ihan hirveän ahne, mutta onneksi kolme muuta vetivät yhtä köyttä ja tavarat sun muut jaettiin aina lasten lapsia myöten vaikkei kummosta tavaraa ollutkaan. Jokaiselle tuli sellainen olo että sai jotain. Vanhin sisaruksista kylläkin jaksaa asiasta vieläkin märmättää...
Tiedän että mulla tulee vielä veljeni kanssa sama vastaan, tosin taitaa vanhempani olla jo tehneet testamentin jossa saan vain ja ainoastaan lakiosuuden. Olen ajatellut että mitään tavaraa en muistoksi halua, siksi kaikki rahaksi ja siitä selkeästi se osuus mulle mikä kuuluu. Ei ole helpoimmasta päästä meidän perhe, ei.
Veljellä vielä niin ahne vaimo, että yrittää varmaan juuri pimittää koruja tai vastaavaa rahan arvoista.
En viitsi paikalle vaivautua, kun arvaan, mikä helvetti siitä syntyy.
Ap:n aloitus kuulostaa ihan anoppini toiminnalta. Mieheni äiti on ahneista ahnein: ihminen, joka on itseasiassa rakentanut koko elämänsä sen varaan, että "sitten kun mummo kuolee, niin...". Eli omia varoja on hupuloitu suruttomasti, mitään ei ole tarvinnut säästää, kun onhan se "mummon perintö aina tulossa", eräänlaisena turvaverkkona.
Nyt kun sodan nähneellä ja koko elämänsä säästeliäästi eläneellä mummolla alkaa jo olla ikää ja elinhetket kaiken järjenkin mukaan jo vähissä, on anoppi alkanut ovelasti liehitellä äitiään (toki muilta sisaruksiltaan salassa), kiristänyt mummon säästötililtä varoja itselleen "kun hänhän ansaitsee ja tarvitsee niitä kuitenkin eniten".
Anoppini on kaiken lisäksi sijoittanut itsensä tähän lähipiiriin ovelasti keskelle kaikkea: hän valikoi taktisesti mitä mummolle sisarusten ja näiden perheiden toiminnasta kertoo ja toisaalta taktikoi myös sen suhteen, millaista kuvaa mummosta muille mummon lapsille synnyttää. Liioittelee ja jättää joitakin asioita tarkoituksella kertomatta.
Välit sisarusten kesken ovat jo nyt aika kylmät, odotan pelolla mitä seuraa perunkirjoitusten jälkeen kun anoppi alkaa sisarustensa kanssa taistelemaan omaisuudesta. Tai mitä sitten, kun muille selviää, että anoppi on nyhtänyt mummon kuiviin jo ennen tämän kuolemaa...
Varaudu vain siihen, että petkutettu sisko nostaa kanteen teitä vastaan... Tulee teille kalliiksi.
2:n kanssa, suurin rikkaus ei ole rahaa. Minun isoisoäitini eli vanhaksi ja kun hän koki kuoleman olevan lähellä, antoi hän itselleen tärkeimmät tavarat henkilöille joiden koki ansaitsevan ne ja tiesi pitävän hyvää huolta niistä. Samat henkilöt olivat läheisimpiä hänelle ja pitivät huolta hänestä vanhoilla päivillä. Kun kuolema koitti, muut sukulaiset taistelivat kynsin hampain rahallisesta omaisuudesta, ne eivät jotka ymmärsivät asioiden oikean arvon.
ja taulut voi jakaa sillä lailla, että jokainen vuorotellen ottaa sen, minkä haluaa, järjestys arvotaan.
mun äitiltä ei tule jäämään yhtään mitään. minä oon sitä mieltä että jokainen saa käyttää omat rahansa ihan itse. enpä kyllä tule minäkään koskaan niin paljoa ansaitsemaan että ois mitä jaella. minä käytän omani ja mun lapset saa tienata sit omat rahansa.
...joten otan osaa säälittävän elämänne johdosta. Saatattte saada nyt ihan kohtuudella rahaa, mutta ette onnea. Jokainen valitsee itse tiensä, jota kulkee.