Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nyt alko pelottaan vielä sekin, että kuolen synnytykseen

Vierailija
22.07.2010 |

Tähän asti pelottanut, että lapselle käy hullusti. Nyt alko pelottaan, että kuolen itse :( Kammottava tunne koko ajan tästä. Voiko kaikki mennä hyvin, kun takana jo kaksi hyvinmennyttä synnytystä ja kaveripiirissä paljon lapsia eikä kellään mitään ongelmia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika epätodennäköistä se kuitenkin on.

Vierailija
2/8 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä äärimmäisellä todennäköisyydellä edessä on kuitnekin elämä uuden perheenlisäyksen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain on pakko sattua jos lähipiirissäkään ei ole ollut mitään ongelmia...

Vierailija
4/8 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse synnyttäessäni toista lastani aloin murehtia miten kivut vaan kovenee ennen kuin lapsi syntyy, sittenhän siitä ei mitään meinannut tulla.

Luota ammattitaitoiseen henkilökuntaan, itseesi ja mihin nyt ikinä uskotkin. Mieti lasta, jonka saat ja valmistaudu synnytykseen rentoutumalla. Mitä vaan voi tietysti tapahtua milloin vain sellaista tämä elämä nyt on, mutta etukäteen ei pitäne murehtia. Kun synnytin esikoiseni päätin, jos tästä selviän en koskaan enää.. mutta synnytin toisenkin kerran, taisin unohtaa. Mutta tämä viimeinen se saa olla viimeinen kerta.

Vierailija
5/8 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi sitä ei itse tajua kun kuolee

Itse hoitajana olen nähnyt muutamia sellaisia kuolemia joissa potilas on tasan tarkkaan tiennyt kuolevansa, ja se ilme kuolevan kasvoilla on jotain sanoinkuvaamattoman kamalaa, siitä näkee pelon ja hädän. Tällaisia tapauksia uralleni sattunut mm. verensyöksyyn kuoleminen, eräskin nuorehko rouva (olisiko ollut n. 40v) joka nimenomaan tuohon verensyöksyyn kuoli, ehti yskimisen lomassa kysyä että kuolenko minä. Onneksi tilanne oli ohi muutamassa sekunnissa, sillä en todellakaan olisi tiennyt mitä tuollaiseen voi vastata :/

Vierailija
6/8 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tuo että mitään hoitoa (esim. verensiirtoja) ei saa antaa kun se on Jumalan tahdon avstustamista, vai että kaikki hoidot peliin vaan Jumalan tahto on se jos kaikesta huolimatta kuolee?

Jumalan tahtohan se on, jos kuolee.

Vierailija
7/8 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä aiheutta verensyöksyn?

onneksi sitä ei itse tajua kun kuolee

Itse hoitajana olen nähnyt muutamia sellaisia kuolemia joissa potilas on tasan tarkkaan tiennyt kuolevansa, ja se ilme kuolevan kasvoilla on jotain sanoinkuvaamattoman kamalaa, siitä näkee pelon ja hädän. Tällaisia tapauksia uralleni sattunut mm. verensyöksyyn kuoleminen, eräskin nuorehko rouva (olisiko ollut n. 40v) joka nimenomaan tuohon verensyöksyyn kuoli, ehti yskimisen lomassa kysyä että kuolenko minä. Onneksi tilanne oli ohi muutamassa sekunnissa, sillä en todellakaan olisi tiennyt mitä tuollaiseen voi vastata :/

Vierailija
8/8 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keuhkoissa tai ruokatorvessa. Syy tälle repeämiselle/puhkeamiselle voi olla esimerkiksi poikkeava kudostyyppi esim. syöpäpotilaan keuhkot, jolloin kova yskäkin voi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa verensyöksyn.

Verensyöksy on ohi muutamassa sekunnissa, kuuluu sellainen "pulputtava" ääni jos potilaan lähellä on, vähän niinkuin vettä olisi sisällä. Sitten tulee muutama "oksennus" (eli verta siis todella lentää kaaressa niinkuin oksentaisi), ja homma on siinä. Oikeassa verensyöksyssä ei ole tehtävissä mitään potilaan hyväksi. Lievemmissä tapauksissa jos kyseessä on joku pienempi suoni ja tulee veriysköksiä, potilas vielä usein selviää mutta oikea verensyöksy vie potilaan hengen muutamassa sekunnissa. Potilas kokee voimakkaan tukehduttavan tunteen juuri ennen kuin alkaa oksentaa verta, tällöin usein keuhkot ovat täyttyneet verestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi