Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun minä olen suvun vanhin äiti

Vierailija
10.05.2008 |

panen vahingon kiertämään.

Äitini on sitä mieltä, että me lapset emme voi viettää omaa äitienpäivää. Meidän aikuisten lasten ja lastemme pitää keskittyä viihdyttämään ja ilahduttamaan kantaäitiämme. Koko suku pyörii äitienpäivänä hänen ympärillä.

Ei tule mieleenkään, että me lapset haluaisimme viettää joskus omaa äitienpäivää nauttien lasten töistä, korteista ja kakuista ja muusta.

Olen päättänyt, että kostan asian. Kun olen mummo niin omat lapset ja lastenlapset hyörivät vain minun ympärillä. Otan sitten vihdoin äitienpäivästä kaiken irti ja nyyhkin marttyyrinä jos joku uskaltaa jäädä juhlista pois ja minua passaamasta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai äitienpäivää saa viettää jokainen niinkun haluaa! Jos äitisi ei ymmärrä että sinäkin olet äiti niin omapahan on häpeänsä. Kattois peiliin jos tollaisesta loukkaantuu.

Vierailija
2/13 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

=) =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ajatellut oppia hänen virheistään?

Vierailija
4/13 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä unohda, joulua, uuttavuotta, juhannusta ja pääsiäistä.

Nehän kuuluu myös viettää kantaäitiä ja kantaäidin perinteitä vaalien.

Vierailija
5/13 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitienpäivää, onhan hän minun äitini. Aamulla lapsen kanssa vietetään kivaa aikaa ja sitten päivällä kokoonnumme kaikki sisarukset lapsineen äidille, Ennen kun meillä ei vielä ollut lapsia menimme mummolle, mutta molemmat mummot ovat jo vanhainkodissa ja siellä nykyään vaan pistäydytään. Meillä on tiivis perhe ja suku ja kaikki asuvat pääkaupunkiseudulla, joten tapaaminen ja yhteydenpito on helppoa.....Oletpa sinä laiska ja itsekeskeinen ihminen, jos pitää kotona koko päivä maata ja nauttia äitienpäivästä.

Vierailija
6/13 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla voi äitienpäivä mennä autoillessa pitkin maakuntaa. Heti aamusta liikkeelle ja ajoa 3 tuntia toiseen mummolaan. Siellä pari tuntia ja sitten lapset kasaan ja ajoa 3 tuntia toisella paikkakunnalle ja siellä pari tuntia. Lopulta kotiin 3 tuntia ja mummot on tyytyväisiä.

Entä muut?

No, mehän olemme itsekkäitä kun koemme äitienpäivän yhtenä vuoden raskaimmista päivistä.

Mutta nainen, uhraudu, saat kirkkaamman kruunun päälaellesi.

Ja nainen, muista lytätä toinen nainen jos hän ei koe asioita samalla tavalla sinun kanssasi. Saat siitä renkaan päälaellesi ja taivaspaikkasi aukeaa lennossa.

Vierailija
7/13 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantaäiti on tietysti anoppi, ja käynti anoppilassa edellyttää aina matkojen ja perinteiden ylläpidon nimissä yökyläilyä.

Vierailija
8/13 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli tosi ihania päiviä, ensin aamupäivä kotona äidin (ja oman ydinperheen) kanssa ja sitten iltapäivällä koko suku (n. 50 ihmistä) kokoontui mummulaan.

Oli aivan ihanaa leikkiä serkkujen kanssa ja tavata tätiä ja setiä - luonnollisesti myös päivän päätähteä - mummua. Äitienpäivän yksi traditio oli myös että kaikki kynnelle kykenevät (lapset) kastavat silloin talviturkkinsa =)

Mä en suoraan sanoen ymmärrä näitä valittajia jotka eivät halua mennä äitienpäivänä oman äitinsä tai anoppinsa luokse. En ymmärrä mitä siinä olisi itseltä pois, jaettu ilo on kaksinkertainen ilo!

Vierailija
9/13 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylläri ja käykää pikaisesti lauantaina viemässä kukkaset ja muut...

Sitten sunnuntaina puhelimet kiinni ja nautitte perhe-äitienpäivästä

Vierailija
10/13 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olen niitä onnekkaita joilla, äiti ja anoppi ei vaadi ylenmääräistä hössötystä ja äitiyden palvontaa, enkä odota sitä omilta lapsiltanikaan.

Minusta esim. poikani ja miniäni saavat ihan itse päättää käyvätkö luonani ja milloin käyvät, tiedän ilman palvontaakin olevani äiti ja mummu... josta välitetään :)

Vierailija
11/13 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta valitettavasti nyt en jaksa sydämestäni iloita, että saan viettää anoppilassa äitienpäivän.

Sehän tästä puuttuu: p*ka mikä p*ka, vaikka lähden, mutta kun minä en siitä osaa täpöillä iloita, niin ei kelpaa...

Mä en suoraan sanoen ymmärrä näitä valittajia jotka eivät halua mennä äitienpäivänä oman äitinsä tai anoppinsa luokse. En ymmärrä mitä siinä olisi itseltä pois, jaettu ilo on kaksinkertainen ilo!

Vierailija
12/13 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin jonain äitienpäivänä.

Meillä on sulassa sovussa päädytty sellaiseen ratkaisuun, että VAPAAEHTOISESTI vierailemme mummoloissa pitkin vuotta ilman paineita. Ja äitienpäivät vietetään oman perheen kesken.

Vierailija
13/13 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha kostetaan pahalla ja kierre jatkuu ja jatkuu!