Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joita nää lestadiolaisavaukset tympäsee?

Vierailija
21.07.2010 |

Mitähän ton ihmisen taustalla on, kannattais varmaan mennä ollekin avautumaan, kun noin täynnä katkeruutta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes luin tuon mielenterveys järkkyy -ketjun. Tajusin, että lestadiolaisuus on oikeasti epäterve uskonto, kultti.

Vierailija
2/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen keskustelu aatteista oli jonkin aikaa ihan kiinostavaa, mutta tuo jankkaus on jo kiusallista. Jollakin jäänyt levy päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jo solvauksen maku. Enkä tosiaan ole puoliakaan nuista ketjuista edes avannut. Mietin vain miten pikkusieluisia nämä tai tämä avajaa onkaan.

Vierailija
4/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö kakkonen näitä tänne tehtailet?

En ole aikaisemmin edes juuri lukenut noita ketjuja, kun niin tympäisi. Kunnes sitten luin ton mielenterveys järkkyy -ketjun, ja järkytyin. Aivan sairasta meininkiä.

Vierailija
5/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jo solvauksen maku. Enkä tosiaan ole puoliakaan nuista ketjuista edes avannut. Mietin vain miten pikkusieluisia nämä tai tämä avajaa onkaan.

saatat järkyttyä itsekin. Mäkin luin sen, ja siinä oli kyllä ihan hirveitä juttuja. Ja tällä kertaa lestadiolaisten itsensä kirjoittamina.

Tai en tiedä ovatko hirveitä sinun mielestäni, minun oikeudentajuani vastaan sotivat ja vahvasti.

Vierailija
6/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatat järkyttyä itsekin. Mäkin luin sen, ja siinä oli kyllä ihan hirveitä juttuja. Ja tällä kertaa lestadiolaisten itsensä kirjoittamina.

Tai en tiedä ovatko hirveitä sinun mielestäni, minun oikeudentajuani vastaan sotivat ja vahvasti.

pitääpäs vilkaissa, en ole sitäkään avannut.

Vierailija
8/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääpäs vilkaissa, en ole sitäkään avannut.

ole ollut kiinnostunut noista ketjuista, kun ne on aina sitä samaa, ja mäkin oon nähnyt ne solvaavina, mutta kun luin tuon ketjun, mieli muuttui...

Tosin olen sitä mieltä, ettei ketään nyt sovi erityisesti solvata heidän uskonsa perusteella, mutta etenkin olen sitä mieltä, ettei ketään sovi uskonnolla terrorisoida, kuten tuossa ketjussa.

Vierailija
9/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai lestadiolaisäideiltä. Olihan siellä tietty näitä suunsoittajiakin, mutta missäpä ketjussa ei olisi?

Vierailija
10/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa edes niitä avata kun jo niin kyllästyttää ja sympatiat on jo lestadiolaisten puolella.

Vierailija
11/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen tarkoittaa ilmeisesti tätä ketjua:

<a href="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1203767/mielentervey…" alt="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1203767/mielentervey…">http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1203767/mielentervey…; Mustakin todella sairasta.

ihan ihme porukkaa.

ENSIKSi he kieltää ketään käyttämästä ehkäisyä.

SITTEN he sanoo että saa ehkäistä kun ei kerro siitä kenellekkään.

Äimän käkenä tätä lukee.

Vierailija
12/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä luin sen ja ihan asiallisia vastauksia sai lestadiolaisäideiltä. Olihan siellä tietty näitä suunsoittajiakin, mutta missäpä ketjussa ei olisi?

että jaksamisen rajoilla olevaa suurperheen äitiä kehotetaan olemaan ehkäisemättä, koska se on syntiä? Lisää lapsia vaan, herran huomaan. Kukas niistä lapsista pitää sitten huolen, kun äiti kilahtaa lopullisesti?

Vierailija
13/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat lestojen puolella. Selvästi on yks ja sama tyyppi tuo aloittaja. Olen useimmat ketjuista lukenut.

Vierailija
14/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisemään ja tarjottiin apua. Ja itse asiassa mitä se mulle kuuluukaan, elän omien oppieni mukaan, mulle aivan sama miten lestadiolaiset omaa elämäänsä elävät.

Vierailija
15/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ihan ihme porukkaa.

ENSIKSi he kieltää ketään käyttämästä ehkäisyä.

SITTEN he sanoo että saa ehkäistä kun ei kerro siitä kenellekkään.

Äimän käkenä tätä lukee.

[/quote]

Luulenpa eetä oletkin juuri sinä joka nuita aloituksia tekee ja sitten vielä vastailetkin niihin tekeytyen aina eri tyypiksi. Tuo on sairasta jos joku! Sinäkö nuo synti-jututkin tuohon ketjuun kirjoitit?

Vierailija
16/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan minä luin, että siellä kehotettiin ehkäisemään ja tarjottiin apua. Ja itse asiassa mitä se mulle kuuluukaan, elän omien oppieni mukaan, mulle aivan sama miten lestadiolaiset omaa elämäänsä elävät.

Voihan sen elämän niinkin elää, että toisten asiat ei kuulu itselle mitenkään ja jokainen pitää huolta omista asioistaan. Mun mielestä tuo uskonto kuulostaa kuitenkin vaaralliselta, koska ylhäältä sanellaan, miten naisen ruumista tulee käyttää.

Totta kai ymmärrän, etteivät kaikki lestadiolaiset ole samanlaisia, heihinkin mahtuu kaikenlaista porukkaa kuten meihin muihinkin. Mutta mun mielestä heidän uskomusjärjestelmässään on piirteitä, jotka eivät ihan sovi nykyaikaiseen oikeuskäsitykseen.

Vierailija
17/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilen itse ap:tä myös ei-uskovaksi. Hän sai kaunista kannustusta ja pohdintaa puoleen ja toiseen. Ehkä yksi uskova vastaaja oli hyvin jyrkällä kannalla ja sen jälkeen alkoi ei-uskovien huutelu.

MInusta ketju oli hyvä, vaikka vl-piireistä eronneena en itse hyväksykään juuri tuota perheen sisäisiin asioihin liikaa puuttumista. Tiedän, että joissakin piireissä aletaan kysellä lasten perään, jos taukoja on liikaa. Uskonnon ei pitäisi tulla aviovuoteeseen, mutta se on minun mielipiteeni. Uskovat voivat ottaa senkin elämää helpottavana "avioliitto- ja suhdeneuovntana".

Jyrkkää ja parjaavaa kantaa ei kannattaisi ottaa, jos ei ole edes omakohtaista kokemusta asiasta. Fanaattisuus kuuluu yleensä kapeakatseisuuteen ja sivistymättömyyteen.

Vierailija
18/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo uskonto kuulostaa kuitenkin vaaralliselta, koska ylhäältä sanellaan, miten naisen ruumista tulee käyttää. - - mun mielestä heidän uskomusjärjestelmässään on piirteitä, jotka eivät ihan sovi nykyaikaiseen oikeuskäsitykseen.

Naulan kantaan sanottu. Ihmisoikeusliitto esim. on todennut että liikkeen ehäisyoppi sotii Suomen perustuslakia vastaan. Julkisuudessa ei tiedetä niistä murhenäytelmistä joihin tuo kultti on lapsia ja naisia vienyt.

Vierailija
19/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo uskonto kuulostaa kuitenkin vaaralliselta, koska ylhäältä sanellaan, miten naisen ruumista tulee käyttää. - - mun mielestä heidän uskomusjärjestelmässään on piirteitä, jotka eivät ihan sovi nykyaikaiseen oikeuskäsitykseen.

Naulan kantaan sanottu. Ihmisoikeusliitto esim. on todennut että liikkeen ehäisyoppi sotii Suomen perustuslakia vastaan. Julkisuudessa ei tiedetä niistä murhenäytelmistä joihin tuo kultti on lapsia ja naisia vienyt.

en ole myöskään sitä mieltä, että sillä sopisi täällä jatkuvasti revitellä ja mehustella, ja esim. tuon kuolinilmoituksen linkittäminen oli tosi törkeää. Joten menkäähän tekin ilmiantamaan se viesti!

Terv. Tuon ekan lainatun viestin kirjoittanut

Vierailija
20/21 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinunkaan ole pakko niitä lukea, itse en lue enää yhtään. Ärsyttävä tapa kirjoittaa toistunut niin monessa ketjussa, että taitaa olla aina se sama aloittaja, näytti taas olevan useampiakin ketjuja.