Mitä tarkoittaa kun sanotaan, että ikä on pelkkä numero?
Mitä tällaista mottonaan pitävä nainen viestittää?
Kommentit (11)
Yhteiskunta luokittelee ihmiset hyvin tarkkaan ikänsä puolesta, varsinkin naiset. Sitä ilmoittaa suhtautuvansa elämään avoimesti, ilman ennakkoluuloja. Ensikuulemalta aika avarakatseinen asenne.
pelkäävät vanhenemista ja sen tuomia muutoksia.
Ihminen on ihminen, ei numero tee ihmisestä erilaista.
Itse olen 30- vuotias, ei varmaan uskoisi. No, nuorena ajattelin että tän ikäset on jo toinen jalka haudassa. ;)
En osaa sanoa mitä joku "nainen" viestii joka pitää mottona asiaa. Kenties hän on ajatellut tätä asiaa viimeaikoina? Onko lauseessa jotain huonoa sitten?
Minusta tuo sanonta lähinnä vetoaa tasa-arvoon. Itse olin 10 vuotta sitten sama ihminen kuin tänä päivänäkin.
Osaan kuvitella äitinikin nyt eri valoon kuin mitä lapsena, vanhemmat jauho että pitää kunnioittaa vanhempia ja lapset ei tajua, puhuu asioista kun olen isompi. Tollasta "alistamista", näytetään lapselle lapsen paikka. Ei ihme että nykyajan lapset on tosi fiksuja kun aikuiset selittää asioita eikä jätä pimentoon: kyllä sä tajuat sitten aikuisena.
Ikä kun on numero. Vai mitä mieltä itse olet?
On tuontaivaallinen onko ikää 22 vai 27. 5 vuotta sinne tänne on vaan kärpäsen paska avaruudessa.
omasta mielesta on ihan ok jahdata nuorta (teini)lihaa koska ei se ika ole kuin numero (=silla ei ole valia)
No kun ei se oikeasti ole tota, vaan nimenomaan havahtuminen toisinpäin!
Itse pidin lapsena yläasteikäsiä "isoina", lukiolaiset vasta olikin Jehuja! ;) Jos joku oli 30- vuotias niin oli jo jalka haudassa..
Nyt olen 30- vuotias ja työikää on jäljellä miltei 40 vuotta! Siihen eläkkeet päälle. Meidän talo on maksettu ennenkö lapset muuttaa omilleen.
5 vuotta sinne tai tänne. Nautin elämästäni ja voisin hankkia iltatähden 15 vuoden päästä.
6
nuori äiti voi olla kypsä ikäisekseen=fiksu, kun taas joku 5-kymppinen nainen voi käyttäytyä kuin teini-ikäinen.
Ja toi on sitten kaikille tärkeä asia? Panna sakkolihaa? Niitähän joutuu opettamaan..
6
Niin juuri!
Ikä ei tuo viisautta, vaan kokemus.
Se, että elää vanhaksi ei tarkoita että olisit penaalin terävin, on vaan vanhin, luultavasti seniili.
Jollain nuorella ihmisellä saattaa olla elämänkokemusta. Arvostaako sitä pitäisi vasta kun on esim. 50- vuotias?
6
Ihminen on ihminen, ei numero tee ihmisestä erilaista.
Itse olen 30- vuotias, ei varmaan uskoisi. No, nuorena ajattelin että tän ikäset on jo toinen jalka haudassa. ;)
En osaa sanoa mitä joku "nainen" viestii joka pitää mottona asiaa. Kenties hän on ajatellut tätä asiaa viimeaikoina? Onko lauseessa jotain huonoa sitten?
Minusta tuo sanonta lähinnä vetoaa tasa-arvoon. Itse olin 10 vuotta sitten sama ihminen kuin tänä päivänäkin.
Osaan kuvitella äitinikin nyt eri valoon kuin mitä lapsena, vanhemmat jauho että pitää kunnioittaa vanhempia ja lapset ei tajua, puhuu asioista kun olen isompi. Tollasta "alistamista", näytetään lapselle lapsen paikka. Ei ihme että nykyajan lapset on tosi fiksuja kun aikuiset selittää asioita eikä jätä pimentoon: kyllä sä tajuat sitten aikuisena.Ikä kun on numero. Vai mitä mieltä itse olet?
On tuontaivaallinen onko ikää 22 vai 27. 5 vuotta sinne tänne on vaan kärpäsen paska avaruudessa.
Ehkä toi erittäin typerä sanonta "ikä on vain numero" viestittääkin juuri jotain tällaista. Eli vaikka vuodet kuinka vieris, niin ihmisessä ei tapahdu minkäänlaista kehitystä sisäisesti (paitsi alkoholin tuottamaa sisuskalujen rapautumista)...
Ja toi on sitten kaikille tärkeä asia? Panna sakkolihaa? Niitähän joutuu opettamaan.. 6
mutta ala yllaty jos joku ymmartaa mottosi samoin kuin mina. En mina sita itse ole keksinyt vaan kuullut jostain, joten en varmasti ole ainoa jolle toi slogani merkitsee sita mita sanoin.
samanikäisellä se saattaakin siellä (henkisesti) olla.