Miten saada aika kulumaan?? Pää hajoo kohta... :((
Olen sairaslomalla, ollut jo monta kuukautta. Kyseessä vakava sairaus, joka ei ainakaan vielä rajoita liikkumista ym... Mut mitenkään hirveesti en saisi rehkiä, ettei oireita tulisi... Mut joo, tässä alkaa pikku hiljaa päivät käymään pitkiksi, en vaan keksi tekemistä... Mies päivät töissä, lapsi hoidossa (lapsi on hoidossa, koska lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä, että uhmaikäisen hoitaminen yksin kotona päivisin, olisi minulle tällä helkellä liian raskasta.)
Nyt kaipailisin vinkkejä,ideoita, et saisin päivät kulumaan paremmin. Kaipaisin jotain puuhaa, et ei tarvitsisi koko ajan kelata sairautta läpi päässä... Mut en vaan keksi mitä... Muutenkin tää sairausloma on ollu niin outoa minulle kun aina ennen olen tehnyt töissä pitkää päivää ja aina on ollu tekemistä liikaakin.
Kommentit (22)
Kokkaa jotain mukavaa, ja hyvää!
Katso vaikka netistä ohjeita, mitä nyt haluatkaan tehdä! :-)
Kannattaa myös rentoutua, se on todella ihanaa! Mee vaikka ulos (näin kesällä) ja mee ottamaan aurinkoa! ;-)
Lukeminenkin on mukavaa. Jos teillä käy lähistöllä kirjastoauto, kannattaa sieltä mennä lainaamaan kirjoja!
Siivoaminenkin olisin hyvää ajanvietettä!
Siivoa pölyjä jostain nurkista, imuroi, ja jos teillä on sotkuista, laita tavarat paikoilleen.
Sisustaminenkin on mukavaa! :-)
Järjestä tavaroita uusille paikoille, tai osta uusia huonekaluja.
Osta jotain palapelejä, ja ala kokoamaan niitä! Se on todella hauskaa. Kannattaa ottaa sellainen monimutkainen palapeli, se on kiinnostavampaa! :-P
// Siinä oli jotain vinkkejä, toivottavasti kelpaa! :-)
Komppaan ompelua.
Neulominen, virkkaus,
korttien askartelu,
piirtäminen, maalaaminen,
opettele soittamaan jotain esim. esim kitara/kosketinsoitin,
korujen tekeminen,
leipominen.
Minä kokkasin, kun olin murtanut selkäni ja piti ottaa varovasti.
Mikäs sen mukavampaa miehelle ja lapsille.
Lapsi kotiin vastoin lääkärin neuvoa.
Leipominen, Pokémon-pelit, Sims 3-peli ja lukeminen pitävät kiireisenä. Jos terveys sallii, niin mukaan myös ulkoilua.
Eiköhän ap neljässä vuodessa ole jo sopeutunut.
tule pelaamaan Hayday peliä muiden av mammojen kanssa :)
Ompelu ja neulominen ovat kivoja harrastuksia, joiden parissa aika kuluu.
Hyviä vinkkejä edellä - heittelen mukaan jokusen: lehdet (esim. Kodin Kuvalehti) tarjoavat lyhykäistä lukemistoa johon voi tarttua hetkeksi kerrallaan, piirtäminen/maalaaminen/vaikka kollaasien teko vanhoista lehdistä (voi kevyesti matkustaa itseensä, haaveisiinsa tai mihin vain näkemyksiinsä itseään peilaten, kerran on aikaa, voi käyttää sitä paremman itsensä etsimiseenkin, löytämiseen ja vaikka mitä:).. Löydä joka päivä jotain uutta, tee jotain itsellesi yllättävää. Nämä ei tartte olla suuria tekoja, huomaa vaan että sinulle on kuin lahjaksi annettu aikaa ja mahdollisuus sukeltaa maailmankaikkeuksiin uusin silmin. Elä hetkessä, rakasta :)
Tässä on jotain:
-ompelu/neulominen
-lueskelu
-piirtäminen/askartelu
-leipominen
-nukkuminen
-sisutaminen
-siivoaminen
Tässä on jotain:
-ompelu/neulominen
-lueskelu
-piirtäminen/askartelu
-leipominen
-nukkuminen
-sisutaminen
-siivoaminen
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:30"]Kasa kirjoja ja lue.
[/quote] Jep
Ööö en suosittele tätä kellekään, mutta sanonpa silti: olen ihan koukussa yhteen nettipeliin, jossa ollaan koko ajan tekemisissä online-aikaisesti muiden pelaajien kanssa, jutellaan ja pidetään hauskaa ja kilpaillaan jne, jne virtuaalielämää parhaimmillaan. Mulla on valtava määrä ystäviä siellä ja kaikki aikani kuluisi siellä, yöt-päivät, jos en edes vähän yrittäisi välillä irroittautua. Koti ja kaikki muu on ihan rempallaan tämän takia! - juu älä mene mukaan tällaiseen, sen jälkeen ei todellakaan ole enää mitään ongelmaa, kuinka saisi aikansa kulumaan :/ - nimimerkki Jo kuudes vuosi koukussa
Lue kirjoja, kirjoita kirja, käy lenkillä, kokkaa, leivo, tutustu naapureihisi kutsumalla heidät kahville, siivoa, nuku.
Mulla on verikokeet huomenna ja pitäs jäädä kotiin tänää ei oo mitää tekemistä nyt vaa makaan sohvalla ja katon telkkaria mutta mä yleensä teen:
- luen lehtiä
- piirrä
- soitan äitille jos äitil sattus oleen ruoka tauko
- mä en ikinä pysty nukkuu jos oon nukkunu yön hyvin mutta yritän nukkua HUOM! YRITÄN
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ap neljässä vuodessa ole jo sopeutunut.
Osanottoni läheisimmille.
Aloita ompelu, netistä löytyy vaikka mitä kivoja vinkkejä, joita voi ommella. Itse olen päällystänyt sohvamme ja nyt meneillään nojatuoli. Saat aikaa kulumaan ja jotain näkyvää tehtyä.
Hanki iso palapeli, siinä hujahtaa toisinaan monta tuntia, mutta kokoamisen voi kuitenkin lopettaa koska vain ja jatkaa seuraavana päivänä.
Hanki joku kiva tietokonepeli :)
Hanki pelikonsoli, itse tykkään pelailla toisinaan.
Siinä muutama!