Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA?

Vierailija
19.07.2010 |

Olen raskaana ja opiskelija. Olen ollut kesakuusta 2009 maaliskuuhun 2010 osa-aikaisena toissa koulun ohella. Maaliskuussa siirryin toiseen paikkaan, jossa ensin olin palkallisessa harjoittelussa ja siihen peraan kesatoissa (vuosiloman sijaisena). Kun tama tyoloppuu, alkaa aitiyslomani juuri sopivasti. Ensi kevaana palaan sitten taas opiskeluiden pariin. Olen hakenut aitiysrahaa edeltavien 6kk tulojen perusteella, enka ikina ajatellut etta siina olisi mitaan ongelmaa. Olen myos nostanut opintorahaa kesakuulle 2010 asti. Ei kai Kela voi estaa minua saamasta 6kk tuloihin perustuvaa aitiysrahaa? Jos voi, niin miksi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada vastaus, sama tilanne tulossa ensi vuonna!

Vierailija
2/4 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelen kovasti, jos et joudu maksamaan opintorahaa takaisin, kun kerran olet ollut palkallisessa harjoittelussa ja töissä. Tulorajojen on pakko mennä rikki, on ne niin alhaalla. Ja takaisinmaksettavaa opintorahaa ei oteta tietenkään ukuun äitiysrahan laskussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen ymmartanyt oikein, ei opintorahaa lasketa muutenkaan silloin, jos aitiysraha lasketaan tulojen perusteella. Ja kevaalla laskin oman arvion, ja sen mukaan tuloraja ei ylity, koska en nosta opintorahaa enaa koko loppuvuonna. Ja palkka ei ole jarin suuri.

Vierailija
4/4 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hakenut opintotuet jo koko opiskeluajalle, muista perua ne tai saat äitiyspäivärahan minimäärän...