Ohoh, mitäs mieltä ootte tällaisesta Huutismyyjästä? Ov
Voitin just yhden kohteen ja myyjän vakioviestissä lukee jota kuinkin näin:
maksuaikaa viisi vuorokautta, mutta osta heti huudoissa maksuaikaa on vuorokausi.
Siis mitä helvettiä?? Viisi vuorokautta on nyt vielä ihan ok, vaikkakin aika niuhotusta. Varsinkin, jos kohde sulkeutuu esim. perjantaina, silloin pitää maksaa välittömästi.
Mutta tuo osta heti juttu. Hei haloooooooooo! Jos esim. ostaa tuolta jotain la tai su ja sattuukin olemaan eri pankki, niin siinähän menee 2-3 päivää ennen kuin rahat on tuon tilillä.. Vaikka kuinka maksaisi heti.
Ja yllätys, yllätys. Myyjällä ei ole noista niuhoista säännöistään mitään mainintaa kohteiden tiedoissa, saatikka oma kuvauksessa!
Onneksi itselläni sattui olemaan normi huutokauppa kohde, koska mulla sattuu olemaan eri pankki eli..
Mistä hitosta tuo käsitys on tullut, että osto heti = maksu heti? Ei todellakaan ole! En nyt tarkoita, että tuossakaan tilanteessa pitäisi pantata sitä maksua viikko tolkulla, viikon sisällä pitäisi pystyä maksamaan, mutta..
Kommentit (4)
Olen huutanut paljon tuotteita osta heti tyylillä. Olen maksanut ne myös heti kun saan tilitiedot. Yleensähän ne tulevat vakioviestissä.
Ei tulisi mieleenikään huutaa osta heti kohdetta ja sitten pantata maksua päivätolkulla ja odottaa aaveemammamaisesti että lapsilisät tulee tilille. Olen aina automaattisesti ajatellut että osta heti tuotteet maksan myös heti. Yleensä jo samalla netti-istunnolla.
rahojen PITÄÄ olla tilillä tuolloin, EI niin, että se laitetaan maksuun heti..
Ja tuosta osta heti systeemistä. Ei se kyllä todellakaan ole maksa heti systeemi! Av mammoille ehkä onkin, jotka suunnilleen repii pelihousut, jos rahat eivät ole välittömästi tilillä (noita löytyy tuolta pilvin pimein, kun lueskelee muiden palautteita). Osta heti kohde vaan sulkeutuu heti, kun painaa nappia. Ja myös niihin pätee sama sääntö kuin normi kohteissa: Huutiksen säännöissä selvääkin selvemmin kehoitetaan myyjää/ostajaa odottamaan viikko.
Ja tämä on muuten tarkistettu ihan YP:ltäkin!
Itselläni ei ole ongelmaa maksaa myös osta heti kohteita saman päivän-seuraavan päivän aikana, kun saan tilinumeron, mutta.. Entäs sitten, jos joku saa palkan esim. 5 päivän päästä ja tahtoo todella kovasti jonkun kohteen. Kohdetta huutaa jo 10 huutajaa ja huutohinta on jo 15 euroa ja osta heti hinta 30 euroa ja kohde sulkeutuu vasta viikon päästä eli varmasti osta heti hinta rikkoutuu pian. Eli tuossakaan tilanteessa pitää vaan kärsiä ja vittuuntua, kun haluamasi kohde menee sivu suun?
No, meitä on moneen junaan ja jotkut jäävät asemalle.
...eli että hän tarkoittaa maksu heti maksuun. Eli maksu näpytellään nettipankkiin samana päivänä kun ostetaan se "osta heti" tuote. Onhan monessa tavallisessakin laskussa maksuaikaa esim. 14vrk ja eräpäivä esim. 19.7. ja se tarkoittaa että vielä 19.7. voi maksaa vaikka maksaisikin eri pankkiryhmästä kuin mihin maksu menee.
Minä kyllä ymmärrän myös tuota "osta heti" = maksa heti periaatetta. Jos haluaa ostaa jonkun tuotteen "osta heti" hinnalla ei voi tulla kenellekään yllätyksenä että sen joutuu myös maksamaan. Ei ole siis samanlaista epävarmuutta kuin huutokohteissa. Kun tietää että saa 100% varmuudella tuotteen niin mielestäni silloin pitää olla myös heti rahaa maksaa se osto jonka on tehnyt. Lisäksi kun ostaa "osta heti" tuotteen kohde sulkeutuu heti eli ei voi olla edes sellaista tilannetta että "huusin huudon viikko sitten ja nyt olen juuri työmatkalla/perheen kanssa jossain poissa kotoa kaksi päivää tänään kun kohde sulkeutuu eli en pääse heti katsomaan voitinko huudon ja maksamaan huutoa". Osta heti kohteessa kohde menee heti kiinni eli ostaja on jo koneen äärellä. Jos vakioviestissä on tilitiedot (joka pamahtaa lähes samantien sähköpostiin) niin on mielestäni ihan ok olettaa että se maksu suoritetaan heti.