Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeastiko joku tarjoilee lapsivieraille sotkevaa ruokaa?

Vierailija
19.07.2010 |

Tuli mieleen tuosta sohva+mustikkamehukeskustelusta. Trolli tai ei, mutta jäinpä miettimään.

Meillä on itsellä kaksi lasta ja valkoinen sohva. Jos meillä on lapsia kylässä, tarjolla ei ole koskaan mitään pahasti sotkevaa. En siis koskaan tarjoa vaikapa lastenkutsuilla suklaata, mustikkapiirakkaa tms. vaan poppareita, sipsejä, keksiä, pullaa, karkkia. Jos kutsun kaveriperheen kylään ja syömään käyn vaikka henkilökohtaisesti pesemässä lasten kädet ruokailun jälkeen koska inhoan rasvaisia sormenjälkiä seinissä, ovenkahvoissa ym. Omat lapset toki saavat perheen kesken syövät kaikkea, mutta heidät onkin koulutettu asiaan :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin tosi ummikko miten huonosti lapset voivat käyttäytyä ennen kuin tulin äidiksi.

Mun poika on 1,5 v ja hyvin energinen tapaus. En mä oikeesti voinut kuvitellakaan että jollain riittää niin paljon virtaa. Ei osaa kävellä, osaa vain juosta. Ja kiivetä.

Voin oikeesti kuvitella jos mennään lapsettomaan kylään, siellä on mitkä tarjoilut tahansa, poika ottaa käteen ja lähtee sen kanssa juoksemaan. Onneksi pojalla on äiti, joka estää sen ja antaa käteen ei-sotkevaa.

Vierailija
2/18 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin tosi ummikko miten huonosti lapset voivat käyttäytyä ennen kuin tulin äidiksi.

Mun poika on 1,5 v ja hyvin energinen tapaus. En mä oikeesti voinut kuvitellakaan että jollain riittää niin paljon virtaa. Ei osaa kävellä, osaa vain juosta. Ja kiivetä.

Voin oikeesti kuvitella jos mennään lapsettomaan kylään, siellä on mitkä tarjoilut tahansa, poika ottaa käteen ja lähtee sen kanssa juoksemaan. Onneksi pojalla on äiti, joka estää sen ja antaa käteen ei-sotkevaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellanen vaihtoehto, että pöydässä istutaan niin kauan kuin syödään??? On olemassa syöttötuoleja ja jos ei sellaista halua raahata mukanaan, löytyy myös kangasversioita. Lapsi voi istua myös sylissä.

Vierailija
4/18 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuden ja siksi antoivat mahdollisimman sotkevaa mehua. Halusivat kaverin rahoilla uuden.

Vierailija
5/18 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuden ja siksi antoivat mahdollisimman sotkevaa mehua. Halusivat kaverin rahoilla uuden.

Vierailija
6/18 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta mikä tahansa ruoka voi olla lasten käsissä pahimmillaan sotkevaa. Tietty esim. vesi ei hirveesti sotke.

Vierailija
7/18 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä syödään vain pöydässä.

Vierailija
8/18 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sääntönä, ettei olohuoneessa syödä.

Ja en tarjoile synttäreillä ym. suklaakeksejä tai muuta vastaavaa. Mehuja on juotu, mutta valvotusti keittiössä tai terassilla, toistaiseksi kukaan ei ole lähtenyt laseineen vaeltelemaan. Varmaan kyllä niissäkin siirryn sprite-linjalle, kun lapset kasvavat... :)

Meidän sohvanpäälliset on kyllä pestävät, eikä paikat muutenkaan viimeisen päälle.

Vierailija
9/18 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain ja ainoastaan pöydässä, pyyhkivät suun noustessaan pöydästä ja käyvät vessassa huuhtaisemassa kädet.

Ei todellakaan tarvitse varoa tarjoilujen suhteen.

Vierailija
10/18 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne lapset löytää vaikka mustekynän ja sotkea sillä sohvat jos niitä ei pidetä silmällä. Ei sotkemiseen ruokaa tarvita. Tarvitaan vaan kunnon kasvatus ja silmälläpitoa silloin kun ollaan kylässä (ja meillä on sama kuri kyllä kotonakin).

Vierailija
11/18 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pienillä lapsilla voi huomaamatta tippua vaikka tuolille, sitten istuvat päälle ja housuihin jää sotkua joka sitten siirtyy vaikkapa sinne valkoiseen sohvaan, jos kukaan ei ehdi ajoissa huomata.

ap

Vierailija
12/18 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meillä tarjotaan vaikka lettuja ja mustikkahilloa parhaaseen mustikkasesonkiin. Meillä on meidän säännöt, jotka on, että ruoat syödään pöydässä ja kädet pestään ennen ja jälkeen.

Vierailija
13/18 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ystävät jotka putsaavat lapset ruokailun jälkeen kunnolla.

Tuolit meillä ovat keittiössä sellaista kangasta, jota pystyy tarpeen tullen pesemään.

Lapsia on meillä käynyt viimeiset 13 vuotta, eikä vielä ole tarvinnut sohvan päällisiä tai mattoja sotkea.

Paitsi kirjoittanut itse kerran punaviinillä:D Joka sekin saatiin irti.

Vierailija
14/18 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sotkea.

Se punaviinillä sotkenut:)

Vierailija
15/18 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sotkea.

Se punaviinillä sotkenut:)

Vierailija
16/18 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylässä, jossa oli tarjolla mustikkapiirakkaa. Sitä oli sitten joltain ruokailijalta tippunut lattialle ja emäntä itse kuljetti sotkun jaloissaan pitkin vaaleaa mattoa ennen kuin kukaan huomasi. Olihan harmissaan (itselleen tietysti, ei vieraille :)) Jo silloin päätin, että isolle porukalle on turvallisinta tarjoilla vain sellaista ruokaa, josta ei tule toivotonta sotkua. Ja jokaiselle se toivoton sotku varmaan määrittyy eri tavalla. Koen pääseväni näin helpoimmalla mutta eri tapoja tietysti on...

Vierailija
17/18 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkapiirakkaa näin kesällä, mansikoita ja jäätelöä, mustaviinimarjamehua ja sotkua tulee yleensä hiukan lattiallekin, jos alle 4-vuotiaita kylässä. Mutta olohuoneeseen tai minnekään muualle ei ole vielä koskaan tullut muuta sotkua kuin mitä itse olen sotkenut tai sitten ihan aikuiset vieraat (punaviiniä meilläkin sohvatyynyillä) :) Kyllä sitä sotkua tekee niin aikuiset kuin lapsetkin, mutta jos on taipuvainen suuttumaan enemmän lasten sotkuista, niin sitten kannattaa kiinnittää huomiota lapsivieraiden tarjoiluihin. Loppupeleissä kaikki tavara on vain tavaraa eikä mitään korvaamatonta, vaikka saatankin joskus jostain matosta stressata. Meillä ei pikkulapsiaikana ole hankittu uusia huonekaluja, joten ihan hirveästi ei päähän ota, jos likaantuu. Muutimme tosin juuri uuteen taloon, jossa on ihana pähkinäpuuparketti, ja siihen on tullut jo naarmuja meidän lapsikatraamme toimesta. :( Se vähän äitiä välillä harmittaa.

Vierailija
18/18 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua ei tahrat tai naarmut haittaa. Meillä on lapsia ja eläimiä, joten kyllä parketit, sohvat ja muut ovat menneet moneen kertaan "pilalle".

Mutta jos olemme vierailulla jossain, niin en anna lasteni syödä sotkevia ruokia muualla kuin pöydässä, vahdin että pesevät hyvin kätensä ja naamansa pöydästä nousemisen jälkeen.

Vaikken itse välitä tavaroistani, niin kunnioitan muiden kotia ja irtaimistoa.