Meillä on jo kaikkea, mitä 1-vuotiaalle kehtaa pyytää synttärilahjaksi?
Sanonko suoraan, että älkää tuoko leluja, tuokaa esim. lastenvaateliikkeen lahjakortti, yms.?
Kommentit (26)
Koska sopivan kokoisia on jo kylliksi, niin tuokaa isompia etteivät jää ylimääräisiksi vaan pääsevät käyttöön kun lapsi kasvaa niihin sopivaksi.
Moni haluaa mieluummin valita vaatteen itse kuin maksaa vain tietyn summan rahaa eikä sitten voi edes tietää löytyykö kyseisestä puodista miellyttävää.
myyty, koska en aikonut ikinä toista lasta tehdä. Joitakin ulkovaatteita säästin, mutta miten mahtuu koon 21 talvikenkä 1-vuotiaalle, joka käyttää nyt kenkää kokoa 22?
Ja olis isommalta lapselta jäänyt vaatetta kokoa 104, mutta voipi olla hiukka liikaa kasvunvaraa kun 1v käyttää kokoa 86cm.
Voithan sä pyytää tietyn värisiä vaatteita tai sitten vaikka aikaa sille 1.v vaikka leikkipuistossa??
Ja jos et tosiaankaan halua mitään leluja niin sano se niille jotka ovat lahjoja ostamassa.Tai pyydä se lahjakortti vaikka prismaan niin saat joko vaatteita tai leluja
Kyllä mun ystävillä on päässä aivot.
Me kun kutsuttiin 1 v synttäreille, vähintään puolet kysyivät mitä toivotaan. Sanottiin jokaiselle olisi tosi ihana jos pääsisit tulemaan.
Lapsi sai aivan ihania lahjoja. Muutamaa vähän ihmettelin, mutta kun aika meni eteenpäin, just näistä oudoista tuli kaikkein suosituimmat.
Mä olen IHAN samanlainen. Tietyn väristä ja tiettyä firmaa kannatan. Kun saadaan lahjaksi jotain ihan uutta, huomaan ettei se mun valitsema tie olekaan kaikkein paras.
Avaa silmät, jookosta !
oli kutsussa, että toivotaan "korttia kivaa" koska tosiaan kaikkia leluja ym. jo oli. Tosin kyllä niitä lahjoja silti tuli...
haluais meille esim. 3 samanlaista brion puulelua, yms. kun jokapäiväinen eläminen tekee tiukkaa rahallisesti.
auta vähääkään, vaikka kuinka sanoisi, ettei mitään tarvi tuoda! Muovikrääsää on juhlien jälkeen paikat pullollaan =(
Tuo lahjakortti lastenvaateliikkeeseen kuulostaa hyvältä, samoin ehkä joku peli (no, en tiedä, mitä 1-vuotiaat pelaisi...ehkä palapeli)tai levy?
Tai lupaus viedä esim. leikkipuistoon =)
Joku lehmä jollekin kolmannen maailman ihmiselle? :)
Ja vaatteissa mulla on melko nirso maku. Mutta voihan sitä myydä sen muovikrääsän kirpparilla heti synttäreiden jälkeen, ei 1v. vielä leluja osaa kaivata.
Ja vaatteissa mulla on melko nirso maku. Mutta voihan sitä myydä sen muovikrääsän kirpparilla heti synttäreiden jälkeen, ei 1v. vielä leluja osaa kaivata.
jep.olet niin köyhä ja kipeä mutta 1veen vaatteet pitää olla viimeisen päälle. sori mutta tästä aloituksesta tule tunne että olet ahne aska.
olla vaan tietyn värisiä. Markettivaatteetkin kelpaavat jos ovat oikean näköisiä.
Ei se minusta ahnetta tee jos en halua pukea 1-vuotiasta väärän värisiin vaatteisiin kun kerran oikean värisiäkin on saatavilla samaan hintaan.
ruokaa kuin kehitysmaan lapset. Taidanpa ottaa rojut vastaan, mutten avaa niitä lelupaketteja ja pistän kirpputorille myyntiin. Ainakin kaksoiskappaleet saa mennä jos meillä se lelu jo on.
pitää olla sitä merkkiä ja kokoa mitä me käytetään.
Siis ihan oikeesti kuulostaa omituiselta että vaatteien pitää olla "oikean värisiä" ja sitten valitat ettei oikein ole rahaa elämiseen. No kerro sitten synttärivieraille että toivot lapselle X:n värisiä vaatteita. Jos se vain väristä on kiinni.
Tai sitten sanot suoraan että rahana niin sinä voit ostaa mitä sinä haluat. Mitäpä sillä on väliä mitä lahjan ostaja haluaisi ostaa lapselle tai mitä väliä sillä on mistä lapsi tykkää...
vääränvärinen tai vääräntyyppinen lastenvaate jää käyttämättä, voihan sen myydä huutiksessa tai lahjoittaa afrikkaan, siellä ne toppahanskoja tarttevatkin.
Ja meillä on jo kirpparilta hankittuina kaikki mahdolliset lelut, jotka 1-vuotiailla on tarjolla.
Että ei tarvita leluja, tuokaa sekin mieluummin rahana, niin lapsi saa ruokaa ja vaikka talvikengät.
Jos on kaikkea, niin sano etteivät tuo mitään. 1-vuotias ei ymmärrä yhtään mitään mistään lahjoista, sen vuoksi minusta on aivan turhaa edes antaa tuon ikäiselle mitään lahjaa. En tajua tätä kulutusahneuskulttuuria.
Paras lahja on aikaa lapselle.
jättäis 1 v synttärit pitämättä? Ei mene sitä rahaa kestitykseen ja sillä rahalla voi ostaa ne vaatteet, mitkä haluaa?
olla että nyt 1v. alkaa isompana kyselemään miksi hänen 1v. synttäreistään ei ole valokuvia. Tarjoilut eivät paljoa maksa 4 Fröbinden pakastekakkua ja siihen päälle muoviset muumihahmot.
Etäisä saa ostaa suolaiset tarjoilut ja mulle tulee synttäreistä näin kuluja vain n. 30€, ei sillä rahalla saa kuin yhden kivan vaatteen Lasten Metsolasta.
minä vaatetin ekan vuodenäitiyspakkauksellla. Entä ne isomman lapsen vaatteet? miksi et käytä niitä?'
ei alle 5v tarveitse lelua tai vaatetta. aikaa ja ruokaa.
kun lapset pieniä, niin pitää säästää että on varaa sitten heidän harrastaa ja saada koululaisena jotain.
1v ei tarviste mitään.