Fb: miksi pidätte kavereina ihmisiä, joiden ette kuitenkaan halua
näkevän mitä siellä teette - siis seinäänne? Yksi kaveri oli yhtäkkiä blokannut mut niin etten näe sen "seinää", vaikka on vielä kaverilistoilla ja näen muuten esim. valokuvansa.
Kommentit (6)
jotka blokkasi eka omansa multa. Eli ihan "tit for tat" pohjalta vaan. ;-)
jotka blokkasi eka omansa multa. Eli ihan "tit for tat" pohjalta vaan. ;-)
miksei vaan voi poistaa jos ei kiinnosta olla tekemisissä??
T. 2
en halua että ne näkee mun tekemiset mut ite tykkään "kytätä".. oon siis pirun utelias ;D
Vieläkö joku todella luulee että "fb-kaverit" ovat oikeasti kavereita?
Kyse on sosiaalisesta verkostoitumisesta. Minulla on "kavereita" ympäri maailmaa. Osaa en ole tavannut koskaan. On työhön liittyviä "kavereita", harrastuksiin jne. Enkä todellakaan jaa työhön liittyvien ihmisten kanssa samoja kuin perheen ja lähimpien ystävien.
Jokainen pitäköön "kavereinaan" ketä huvittaa. Jos toinen haluaa verkostoitua enemmän ei se ole siltä pois joka huolii muutaman kymmenen lähiystävää listoille.
mutta yksittäisistä päivityksistäni kyllä bloggaan osan "kavereistani".
Meidän alalla löytyy aika paljon ihmisiä, jotka pyytävät kavereikseen, vaikka oltaisiin tekemisissä vain työpapereiden välityksellä, eikä edes tosielämässä tavattaisi. Ko ihmisten kanssa saattaa kuitenkin tulevaisuudessa joutua tekemisiin enemmänkin työssä ja heidän kanssaan on syytä pysytellä hyvissä väleissä, joten en kehtaa kieltäytyä kaveripyynnöistä, vaan liitän nuo kaverit "mappiin x", jolta bloggaan tietyt henkilökohtaisemmat päivitykset ja he näkevät yleisempiä juttuja. Samaten olen blogannut heiltä henkilökohtaisemmat valokuvat, mutta joitakin kuvia he näkevät.
Mieheni taas on sellaisessa "asiakaspalvelutyössä", että FB on hänelle jopa pikemminkin työväline kuin henkilökohtainen yhteydenpitokanava kavereihin. Hän joutuu ihan työnsä vuoksi hyväksymään kavereiksi kaikki, jotka kavereiksi pyytävät päästä ja hänen FB-profiilinsa on lähes kokonaan julkinen - ja päivitykset tietysti sen mukaisia. Osa hänen työkavereistaan pitää jopa kahta FB-profiilia, toista asiakkaille ja toista, salaisempaa, kavereille.
FB on siis nykyisin työtä tekeville ihmisille tosiaankin enemmän sosiaalisen verkostoitumisen väline kuin yhteydenpitokanava lähimpiin ystäviin.
Itse olen poistanut ihmiset joiden kanssa ei kiinnosta olla tekemisissä (mm. vanhat duunikaverit). Joten noloa pitää "kaverina" ja sitten ei kuitenkaan haluta pitää yhteyttä, sellainen fiilis tuosta tulee...