Yksi lapsista itikkamagneetti?
Eilen pukkasi tuolle nuorimmaiselle jalkoihin (myös jalkapohjiin) ja käsivarsiin kymmeniä itikanpuremia. Missään mökillä ei olla oltu, eikä metsissä. Kellään muulla ei pahemmin puremia ole. Yhtenä yönä meillä oli partsin ovi auki ja sen jälkeen noi tuli. (Nukutaan tosin eri huoneessa)
Mun mielestä sisällä ei kiusaksi asti itikoita ollut, kun ovi avattiin vasta sen jälkeen kun valot oli sammutettu, mut ilmeisesti oli sit riittävästi... Miten hitossa yks mukelo voi olla tommonen hyttyspyydys? Paarmatkin kaartelee lähinnä tuon pienimmän kimpussa... Onneks ei sentään tunnu kauheesti kutisevan, eikä paukamat oo mitenkään isoja, mut silti... On se aika hurjan näköinen..
Kommentit (2)
Olen aina saanut paljon enemmän puremia kuin muut ihmiset. Olen myös niille jonkin verran allerginen. Ärsyttää kun esim. mökillä appivanhemmat selittävät, että eivät ne puremat niin haittaa ja kyllä niihin nopeasti tottuu. No varmaan tottuukin, jos saa vain pari-kolme puremaa viikossa! Itselleni tulee kymmeniä yhdessä illassa ja kutisevat älyttömästi. Saunassa käydessämme kumppani saa istua rauhassa saunan ulkopuolella vilvoittelemassa, kun kaikki hyttyset inisevät vieressä minun kimpussani!
Sitä on kuulemma tutkittukin, että joidenkin ihmisten ominaistuoksu tai jotkut ihosta erittyvät aineet houkuttelevat itikoita enemmän kuin toisten. Eli osa ihmisistä todella on tällaisia magneetteja. Viimeksi istuin mökillä koko ajan sellainen verkkomateriaalista tehty itikkatakki päällä, pitkävartiset kumpparit jalassa ja itikkaverkko päässä. Kovasti yrittivät päästä pistämään mutta huonolla menestyksellä! Anoppia näytti jotenkin häiritsevän tämä asuni, mutta säästyinpä puremilta ja pistoilta kerrankin.
Ehkä semmoisia verkkovaatteita voisi jostain löytyä myös lasten koossa? Eivät ole hiostavia eivätkä epämukavia, ainoastaan ulkonäköön vaikuttavat ehkä hieman kielteisesti.. :) Ja sängyn yläpuolelle hankkikaa Ikeasta sellainen valkoinen, kattoon ripustettava tylliverho, niin saa tyttö nukkua rauhassa ja lisäksi leikkiä prinsessaa!
3v reppana on ihan itikanpuremilla ja hurjalta nayttaa. Me muut ollaan saastytty.. tama silti vaikka yritan suojata nuorinta, mutta oisin tuntuu etta tulee kunnon lauma joka hyokkaa tyton kimppuun.
Onneksi eivat nay neitia haittaavan/kutittavan.