Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaa mansikka itsepoimittuna?

Vierailija
19.07.2010 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytön ajatuskin. Poimimiskustannukset ovat marginaaliset marjakilossa verrattuna muihin kustannuksiin: Maan hintaan, mansikoiden istutukseen ja penkkien uudistamiseen muutaman vuoden välein, kasteluun, lannotteisiin, myrkkyihin, lintujentorjuntaan. Lisäksi tulee poimijoiden hankinta ja mahdollinen majoittaminen palkkojen lisäksi, palkanmaksu ja muut paperityöt, yritystoiminnan kulut, kuljetuslaatikot, poimintavälineet ja poiminnan organisointi, marjojen markkinointi ja kuljetus kauppoihin... Marjoja mennään poimimaan itse siksi, että 1) Saadaan poimittua "parhaat päältä" eli ei tarvitse maksaa viallisista marjoista. 2) Saadaan tuoreet marjat nopeasti kotiin ja mahdollisimman tuoreina säilöttyä. 3) Saadaan nostalgisia elämyksiä ja näytetään lapsille maaseutua kun käydään itse poimimassa.

Vierailija
2/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan ole käynyt poimimassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomessa olen käynyttänä vuonna pomimassa ja maksoi 3 €/kilo.

Vierailija
4/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menneenä vkonloppuna 3,5 € / kilo.

Vierailija
5/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5e/kg

Vierailija
6/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmallahan saa kaupasta!

Vierailija
7/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pusula 3e kilo. Itse poimien saa ehdottomasti parhaat marjat, valmiiksi poimituissa on likaisia ja nokittuja yms. mukana + kannat, vaikka olisivatkin suoraan tilalta. Kaupan marjoja en enää osta ikinä, ne ovat lähes aina lötteröitä ja paljon menee haaskuun, laatukin on huono verrattuna samana päivänä poimittuihin tai aivan tuoreisiin marjoihin.

Vierailija
8/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli lauantaina 4 e/kg pienehkö mansikka ja iso kokoinen 5 e/kg. Ei rossitarha vaan toinen, joka on Bodom-järven lähellä.

Vierailija
9/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalta 5kg:n laatikon ihan valtavan hyviä ja isoja Suonenjoen mansikoita hintaan 16.90€. Ihan järjettömät hinnat itsepoimittuna, kun tohon hintaan sai valmiina.

Vierailija
10/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalta 5kg:n laatikon ihan valtavan hyviä ja isoja Suonenjoen mansikoita hintaan 16.90€. Ihan järjettömät hinnat itsepoimittuna, kun tohon hintaan sai valmiina.

Yhtään mansikkaa en joutunut heittämään pois. Kaikki olivat puhtaita ja kuivia.

Vierailija
11/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat lössähtäneitä marjoja vähintään puolilleen.

Vierailija
12/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mansikoita ostanut ja noin halvalla vielä.

ovat lössähtäneitä marjoja vähintään puolilleen.

Vierailija
13/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä poimimaan kun kaupasta saa halvemmalla. Parhaimmillaan Espoossa on ollut nyt 14,90/ 5 kg laatikko. En todellakaan näe mitään syytä mennä hikoilemaan pellolle jos itsepoimitusta pitää maksaa 5 e/kg.

Vierailija
14/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loistavan makuisia mansikoita itsepoimien tilalta isot 4 e/kg ja pienet 3 e/kg. Ja saa heittää huonot pois ja syödä masun täyteen. Loistavaa, peittoaa kaikki turuilla ja toreilla myydyt marjat!

Vierailija
15/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 20 egee maksoi ja samaan hintaan sanottiin, että suuhun saa laittaa kuuluu samaan hintaan. Ja että sisällä on myynnissä vanijajäätelöä hintaan 2€/litra ja siltä saa myös kuppeja.

Näin Itä-Suomessa

Vierailija
16/26 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

e-p maalla maksaa pärstäkertoimen mukaan esim. siskoni sai 2 eurolla kilo ja minä sain pulittaa 3 euroa kilo itsepoimittuja

Vierailija
17/26 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikat (Euphorius Juoksimus) ovat olioita, jotka asuu puskissa marjatilalla. Niitä on erittäin vaikea saada kiinni, mutta saavat euforian tunnetta kun joku vihdoin syö ne!

Vierailija
18/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta-Häme, valmiiksi poimittuna 5 kilon laatikko 30 euroa, itse poimittuna 4 euroa/kilo. Törkeä hinta tuo valmiiksi poimittu suoramyyntinä!

Vierailija
19/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kg kaupan laatikoissa ei ole 5 kiloa marjoja! Tänä kesänä ollut juttua asiasta lehdessäkin, että laatikko painaa 5 kg ja marjoja siinä on n 3,8 kg. Tämän päivän Cittarin mainoksessakin sitten jo luki suluissa 3,79 kg.

Vierailija
20/26 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytön ajatuskin. Poimimiskustannukset ovat marginaaliset marjakilossa verrattuna muihin kustannuksiin: Maan hintaan, mansikoiden istutukseen ja penkkien uudistamiseen muutaman vuoden välein, kasteluun, lannotteisiin, myrkkyihin, lintujentorjuntaan. Lisäksi tulee poimijoiden hankinta ja mahdollinen majoittaminen palkkojen lisäksi, palkanmaksu ja muut paperityöt, yritystoiminnan kulut, kuljetuslaatikot, poimintavälineet ja poiminnan organisointi, marjojen markkinointi ja kuljetus kauppoihin...

Marjoja mennään poimimaan itse siksi, että

1) Saadaan poimittua "parhaat päältä" eli ei tarvitse maksaa viallisista marjoista.

2) Saadaan tuoreet marjat nopeasti kotiin ja mahdollisimman tuoreina säilöttyä.

3) Saadaan nostalgisia elämyksiä ja näytetään lapsille maaseutua kun käydään itse poimimassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan