PS. Kuva ois kiva. Rillipäät älkööt vaivautuko!
[quote]
raidallinen Busnelin neule...talvella Milletin vaaleanpunainen untuvatakki ja samanväriset Moon Bootsit, Busnel-raitapipo....tämä oli siis 80-lukua ja lukioaikaa suomenruotsalaisessa lukiossa....
ai kun naurattaa ;-D
[/quote]
Voi kun vielä löytäis tuollaisen paketin. Nainen tossa asussa oli tosi söpö.
Millet+moonbootsit oli sexy yhdistelmä. ;-)
Kommentit (312)
Se oli kauheen näköistä, varsinkin kun farkut oli pillit.
Ja sitten oli niitä paitoja, joissa vyötäröresori alkoi jo ihan rintojen alapuolelta.
Ja sitten kävi niin hassusti, että kompastuin koulussa ja kukkasuikaleet sinkoili sinne tänne :D:D Lähdin toki kiireen vilkkaa kotiin häpeämään kesken koulupäivän, mutta olin pyörällä liikkeellä ja oli HIEMAN hankalaa yhtäaikaa ohjata pyörää ja pitää lepattavaa, ylhäältä asti auki olevaa lahjetta aloillaan niin ettei alushousut vilkkuneet :D Se on ehdottomasti elämäni traumaattisin kokemus tähän asti!!
Ihana ketju! Ja joku muukin oli muistanut ne Rukan raidalliset pusakat, joita pidettiin vaaleiden 501-levisten ja purkkareiden kanssa (ja purkkareissa nauhat patukalla, ei mitään rusetteja). Mutta minne unohtui Rukka-rotsin pahisversio eli vihreä pilottitakki? Mimmeillä oli mustat, ja siitä hihan vetskaritaskusta roikkui joku kiva pikku maskotti...
Mullakin oli polvesta ja takapuolesta revenneet (huom! vain epäuskottavat tyypit repivät niitä, oikeat ihmiset kuluttivat farkkunsa puhki) kireät farkut, jättiläiscollegeja, leveitä vöitä, superliukkaita mokkasaappaita, pikeepaitoja (joiden päälle pantiin tietystikin paitapusero, jonka helmat solmittiin vyötärölle), puhelinlankapermis ja kaiken kruununa musta huopahattu, koska olin tosi kapinallinen. Lukiossa vastustin " in" -porukkaa ja käytin faijan vanhoja takkeja - nyt en ehkä panisi taksimallista nahkapusakkaa päälleni ihan silkasta kapinahengestä. Uuuurgh! Joo, ja sen nahkatakin alla oli tietty farkkutakki, joka oli kirjoiteltu mustalla tussilla täyteen kaikkea.
Kiva kuitenkin huomata, että muilla meni ihan yhtä heikosti 80-90-lukujen taitteessa =D
" joo ne puhelinlinjat
oli sillo joko ihan ppm tai naisille täysin ilmasia...nythän naisilta ppm ja miehiltä 1,67E min ja ihan maksettua huohotusta :(
Ei kai ees enää oo niitä ryhmälinjoja normaalilla puhelinmaksulla?
Me soitettiin tosi usein puhelinkopeistakin (niitä oli sillo olemassa) ja tehtiin turhia treffejä äijien kanssa, hubaa!! Ja jos jonku porukat ei ollu kotona ni koko yö roikuttii ilmaislinjalla ja jallitettii äijiä... "
" Ja DATE nimiset hajuvedet teineille." Kaverilla on tallessa yksi näistä tuoksuista ja sitä nuuskittiin viime viikonloppuna ja hiukan tuli teiniajat mieleen ja discot..
Entäpä jojobuumi? Mulla oli CocaCola ja Sprite -jojot =). Ja tietysti kuunneltiin Raptoria, se " Oi beibi" oli niin rohkee biisi...
Ootteko huomanneet, miten tää nostalgiajuttu on yleistynyt mainoksissa? Monet näyttää vanhoja mainoksiaan jostain 70- ja 80-luvuilta, mm. Mtv3, Kismet, Flora, Valintatalo, jne. mainokset.
Mulla oli lapsena aina lenkkareina Menokkaat!!! Tummansiniset, joissa valkoiset raidat. Ja takana sellainen oranssi, pyöreä merkki (heijastin), joka oli aivan ylimagee...
"Inhoan: sotaa ja käärmeitä." Ystäväkirjassa :)
Päässä oli Kivat-pipo.
näitä kun lukee niin näkee silmissä meidän luokkakuvat ;)))
"hylsyjä" jotka vaihdettiin niin että kynää painettiin paperia vasten ja ylhäältä tuli uusi hylsy jossa oli terä ja se vanha hylsy meni sinne kynän sisään. Ja jos hylsy hukkui ei kynällä enää voinut kirjoittaa
pikeepaidan kanssa pidettiin rullattua huivia.
Huulipuna piti olla mahdollisimman valkoista ja muistan vaan, kun äiti sanoi hampaitteni näyttävän keltaisilta siinä rinnalla. Ei haitannut : )
Jättiteepaidat ja pyöräilyhousut...
Niin ja jossain vaiheessa oli tooooooooosi leveälahkeiset farkut sekä suurensuuri koko kaula-alueen, olkapäät ja dekolteen reunustava valkoinen röyhelöpaita pop.
jäivät ikimuistoiset jatkot vähemmälle. Minusta kotibileet tai yölliset jatkot oli mahtavia...
Meillä oli mustavalkotelkkari ja sitten pystyi vuokraamaan videot, niin videot. Ekat elokuvat mitkä katottiin oli King Kong ja Apinoiden planeetta.
Muistaako kukaan kun niitä muovikorviksia sai tilattua jostain sellaisiessa muovirasiassa?Niitä oli siinä paljon! Ei oo pitkä aika kun oli vielä tallessa =)
pyörin niihin aikoihin muusikkopiireissä ja bäkkäri ja Tavastia tuli tosi tutuksi. Samoin Vanha. Ja kuka muistaa KANNAKSEN !
Mulla oli sellaiset mintunvihreät kesähousut, joissa vetoketjun edessä oli kolmion muotoinenkangas ja siinä nepparirivi, seppälästä ostetut, muistaako kukaan niitä...
sellaiset trikoohousut, joissa takapuoli roikkui POLVISSA Muuten tiukat.... kaksi kelloa ranteessa, " hauskat" tekstit ylisuurissa collegepaidoissa " boys cry for me always"
Lacosten ja Kappan vaatteet juppitytöillä. Isoja ristejä ja spandexhousut rokkitytöillä sekä hapsunahkatakki. Itse kuuluin jälkimmäiseen. =)
Minä ymmärtäisin sen silleen, että jos poika kirjoitti tytölle kirjeen, tämän pojan ei saanut laittaa lähettäjän nimeä kuoren ulkopuolelle, ettei vaan kotiväki saanut tietää keltä kirje tuli... Korjatkaa jos olen väärässä. Miten te muut ymmärrätte tämän?