Kuka teidän perheessä vie lapset uimarannalle ja kuinka usein?
Meillä mies ei kertakaikkiaan saa vietyä lapsia ikinä uimaan ja jos menee niin on vain rannalla tai kahlaa matalassa vedessä shortsit jalassa eli lapset on käytännössä valvomatta kun lapset niin kaukana.
Itse menen ihan mielellään mutta sellaisena kesänä kun meillä oli pieni vauva niin lapset ei päässy uimaan ollenkaan. Ja kun itsellä menkat tms estettä niin lapset ei pääse uimaan vaikka ranta on vieressä ja ilmat loistavat uimiseen.
Mies ei voi joustaa yhtään. Kun ei kerran tykkää uimisesta niin ei laita uikkareita jalkaan ja mene veteen.
No, vie sitten moneen muuhun paikkaan lapsia, joista itse tykkää. Mutta uimisasia vähän harmittaa kun lapset ei sitten totu veteen ja pääse uimaan jos minulla jotain esteitä etten voi mennä.
Ja jos joku vastaa että mikset vahdi rannalta niin en uskalla päästää sellaisella rannalla kun on pitkään matalaa, lapsia niin kauksi uimaan jos itse rannalla vaan
Kommentit (15)
Eli tänäkin kesänä käyttänyt kuopusta lähes joka päivä. Itse käytän harvemmin. Ja vaikka mies opettajana osaa opettaa myös uimista, niin eipä ole meidän 8-vuotias oppinut.
Useimmiten mies ja lähes joka päivä töiden jälkeen ottaa tuon 4 ja 9v tytön mukaansa. Uimahousut vaihtaa jo kotosalla et voi kahlata rannassa pienemmän kanssa.
Turvallisin mielin laitan nuo matkaan. Itse menen vapaapäivinä jo aamusta 2 ja 4 v lasten kanssa rannalle. Olen se laiskempi ja istuskelen vain filtillä. Tosin ihan siinä rannan tuntumassa.
Käymme maauimalassa. Ja minä vien. Säiden mukaan olen yrittänyt viedä 2-3 krt/viikko nyt lomalla. Muulloin viikonloppuisin.
Yhtenä kesänä mies vei kerran omin nokin ja muutaman kerran olemme käyneet yhdessä.
mennään yhdessä. On kiva viettää päivät rannalla eväiden kanssa, välillä rantavarjon alla makoillen.
Ollaan käyty aika lailla joka päivä nyt kun on ollut lämpimiä ilmoja. Eikä tahtia ole hidastanut edes vauva vaan tyttö kulkee mukana ja saa köllötellä varjon alla =)
Uimaan ja kaikkialle muualle. Isä on lomalla, mutta pelaa koneella tai katsoo tv.tä
Ettekö te itse tarvitse viilennystä näillä helteillä? :O Voihan samalla itsekin uida tai ainakin kastautua. Miten joku voi vaan maata rannalla?
Ettekö te itse tarvitse viilennystä näillä helteillä? :O Voihan samalla itsekin uida tai ainakin kastautua. Miten joku voi vaan maata rannalla?
hyvin mielelläni uimaan mutta tuo perhanan jälkivuoto estää sen. Olen välillä ollut todella kateellinen katsoessani kuinka muut pulahtaa viileään meriveteen ja mä yritän hieman helpottaa oloa sivelemällä vettä iholle.
Rantahan on mitä mainioin juuri tuollaiseen, mitä miehesi tekee. Jos ranta on pitkälle matala, niin lapsille tarkat säännöt, miten syvälle saa mennä ( esim napa saa kastua ja siinä syvyydessä voi hyvin polskia). Miehesi varmasti on alle 10 sekunnissa lapsen luona, jos jotain sattuu ja siihen ei uimahousuja tarvita. En itsekään tykkää uimisesta kotimaassa ( en hallissa tai rannalla), kun palelen niin älyttömästi. Silti juuri tuollaisella rannalla käydään lasten kanssa pulikoimassa eli lapset ui ja minä kahlailen rantavedessä.
Ps opettele käyttämän tamponeja, niin uiminen onnistuu menkkojenkin aikana
Mutta rannat joilla käydään on niin isoja (pieniä ei lähellä), väkeä paljon. Ei siellä oikein ole hyvä päästää niin kauaksi valvomatta. Varmaan ymmärtäisit jos näkisit ne merenrantauimarannat joilla käydään ja sen väkimäärän joka siellä on helteillä. Ap
Kerran olen ollut mukana, en edes varpaita kastellut.
Kolme alle kouluikäistä lasta. Mä en ole tainnut koskaan mennä yksinään lasten kanssa. Jos mies lähtee, niin ettei ole toista aikuista mukana niin sitten jää pienin uimari pois matkasta.
Meillä on 3 ja 4 vuotiaat ihan reikäpäisiä kun veteen pääsevät, pakko olla 1 aikuinen/pieni uimari, koulun aloittava osaa oottaa jo sen verran rauhallisemmin ettei tarvi olla koko ajan niskasta kiinni pitämässä
hyvin mielelläni uimaan mutta tuo perhanan jälkivuoto estää sen. Olen välillä ollut todella kateellinen katsoessani kuinka muut pulahtaa viileään meriveteen ja mä yritän hieman helpottaa oloa sivelemällä vettä iholle.
Mahtaa sulla olla tukalaa.
Rannalla kahlaan minäkin, jos yhden vieressä uin, en näe muita?
koska miehen iho ei kestä aurinkoa. Jos on hyvät kelit, niin pyritään käymään rannalla ainakin kerran päivässä. Mies sen sijaan vie lapsia ympäri vuoden uimahalliin noin 2 kertaa viikossa.
Miksi et muuten voi mennä lasten kanssa rannalle, jos sinulla on menkat? Eihän rannalla ole aikuisen pakko aina uida.