Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unohda sähköskuutit, seuraava jalkakäytävien valloittaja on sähkömopot!

Vierailija
10.07.2023 |

Miten nuo ovat edes sallittuja? Vaikka kulkevat sallittuja nopeuksia (max 25km/h) niin vievät puolet leveästäkin kevyenliikenteenväylästä. Aikaisemmin näitä näki harvakseltaan, mutta tänä kesänä olen nähnyt melkein päivittäin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on kalliimpia kuin skuutit, joten niillä tuskin tulee olemaan samanlaista vuokrabisnestä.

Vierailija
2/13 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa joku viritti tuollaista että se meni 80 km/h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on kalliimpia ja yksityisten omistamia niin niitä ei jätetä keskelle katua parkkiin.

Vierailija
4/13 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee jo mieli leipoa lättyyn noita jalkakäytävällä menijöitä. Ei mitään käsitystä, että vauhtia voi hidastaa ja noudattaa edes jonkinlaisia väistämissääntöjä!!!

Vierailija
5/13 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkömopot näyttävät ainakin Kampissa liikkuvan mukavasti myös ajotiellä, vasten muuta liikennettä. Siitä näppärästi suojatien kautta jalkakäytävälle jne. Inhoan ihmisiä, jotka vaan eivät voi opetella liikennesääntöjä eivätkä jaksa erottaa oikeaa vasemmasta.

Vierailija
6/13 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotatko siis, että kävelijöitä varten tulisi alkaa rakentaa omia väyliä kaduille? Ja mistä tila niille oikein otettaisiin, kun ei kevyen liikenteen väyliä voi kaventaakaan?

Pääosa ihmisistä kokee nykytilanteen aivan toimivaksi järjestelyksi, että on kaikilla vähänkin vilkkaammilla kaduilla toisaalta kevyenliikenteenväylä missä ajetaan korkeintaan 25 km/h kulkevilla välineillä ja sitten on autotie missä ajetaan sitä kovempaa kulkevilla välineillä. Tonttikadut ovat sitten erikseen, koska niissä liikenne on niin vähäistä ja hiljaa kulkevaa muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on ajoneuvoluokaltaan mopo, kuuluu autojen joukkoon.

Toki en yllättyisi jos ideologisista syistä aletaan sähkömopojenkin rikkomuksia katsoa läpi sormien koska sähköajoneuvo-uskonlahko.

Vierailija
8/13 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on ajoneuvoluokaltaan mopo, kuuluu autojen joukkoon.

Toki en yllättyisi jos ideologisista syistä aletaan sähkömopojenkin rikkomuksia katsoa läpi sormien koska sähköajoneuvo-uskonlahko.

Se on ajoneuvoluokaltaan kevyt sähköajoneuvo ja kun nopeus on alle 25km/h niin oikea paikka on jalankulkijoiden seurana eikä siihen tarvita edes ajokorttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotatko siis, että kävelijöitä varten tulisi alkaa rakentaa omia väyliä kaduille? Ja mistä tila niille oikein otettaisiin, kun ei kevyen liikenteen väyliä voi kaventaakaan?

Pääosa ihmisistä kokee nykytilanteen aivan toimivaksi järjestelyksi, että on kaikilla vähänkin vilkkaammilla kaduilla toisaalta kevyenliikenteenväylä missä ajetaan korkeintaan 25 km/h kulkevilla välineillä ja sitten on autotie missä ajetaan sitä kovempaa kulkevilla välineillä. Tonttikadut ovat sitten erikseen, koska niissä liikenne on niin vähäistä ja hiljaa kulkevaa muutenkin.

Aika outo ajatus, että kevyelle liikenteelle ei riittäisi yksi väylä vaan niitä pitäisi olla kaksi erilaista.

Vierailija
10/13 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkömopot näyttävät ainakin Kampissa liikkuvan mukavasti myös ajotiellä, vasten muuta liikennettä. Siitä näppärästi suojatien kautta jalkakäytävälle jne. Inhoan ihmisiä, jotka vaan eivät voi opetella liikennesääntöjä eivätkä jaksa erottaa oikeaa vasemmasta.

Mikä se kevyen sähköajoneuvon paikka liikenteessä sitten on? Ajotiellä vai jalankulkijoiden joukossa? Käytäntö tämän suhteen on hyvin vaihteleva sekä sen suhteen että mitä laki sanoo että sen suhteen, että millainen liikennekulttuuri on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän outoa että kyseinen peli ei vaadi kypärän käyttöä. Tuollaisella helpompi kaatua kuin skuutilla.

Vierailija
12/13 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkömopot näyttävät ainakin Kampissa liikkuvan mukavasti myös ajotiellä, vasten muuta liikennettä. Siitä näppärästi suojatien kautta jalkakäytävälle jne. Inhoan ihmisiä, jotka vaan eivät voi opetella liikennesääntöjä eivätkä jaksa erottaa oikeaa vasemmasta.

Mikä se kevyen sähköajoneuvon paikka liikenteessä sitten on? Ajotiellä vai jalankulkijoiden joukossa? Käytäntö tämän suhteen on hyvin vaihteleva sekä sen suhteen että mitä laki sanoo että sen suhteen, että millainen liikennekulttuuri on.

Ajotiellä. Ja mielellään samaan suuntaan muun liikenteen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan