Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öö, sadekartat lupaa koko ajan sadetta, MITÄÄN ei näy? :D

Vierailija
18.07.2010 |

Ei nyt mene ennusteet ihan putkeen. Meidän kylään on luvattu sadetta aamusta alkaen, pisaraakaan ei ole tullut.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylä on johon sadetta luvataan? Ennusteet on ennusteita eikä lupauksia.

Sää on asia mikä muuttuu kokoajan olosuhteiden mukaan. Tämän vuoksi ennustekarttoja pitäisi päivittää useammin mihin medialla on kapasiteettia. Toki löytyy säätyyppejä joita on helpompi ennustaa. Sadekuurot eivät ole näitä. Paikkakuntakohtaiset ennusteet ovat arvioita, satavalle pilvelle kun ei voi rajoja tehdä, eikä sen kasvua ja käyttäytymistä pysty tunteja aiemmin kylän tarkkuudella ennustamaan.

Vierailija
2/9 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ne ei päivitä sitä ennustetta. Ennuste on sama aamulla ja illalla, vaikka tämänhetkinen tilanne muuttuu. Samoin Forecan sivuja ei päivitetä kuin kerran vrk:ssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ne ei päivitä sitä ennustetta. Ennuste on sama aamulla ja illalla, vaikka tämänhetkinen tilanne muuttuu. Samoin Forecan sivuja ei päivitetä kuin kerran vrk:ssa.

Forecan sivuja päivitetään monesti päivässä, ne ovat muuttuneet aina kun olen käynyt katsomassa (ehkä noin parin tunnin välein)

Vierailija
4/9 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaisin että Ilmatieteen laitos päivittää "Sää nyt -karttaa" 4x vrk ja paikallissäätä jopa 10 kert päivässä, samoin kuin "Huomisen ja ylihuomisen sää-karttoja". Forecalla päivitykset on hieman eri kuin Ilmatieteen laitoksella, mutta nekin päivitetään useammin. Päivitysajat huomaat tutustumalla sivuihin hiukan tarkemmin.

T:2

Vierailija
5/9 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä taasen

Olen seurannut sekä Forecan, että Ilmatieteen laitoksen sadetutkaa ja -ennustetta. Molempia on päivitetty päivän aikana. Yleensä niin, että sateen alkamiaikaa on siirretty tunnilla eteenpäin :)

Juu tietenkin ennuste on vaan ennuste, mutta mun mielestä on ollut koomista kun lupaavat ja lupaavat, mutta pisaraakaan ei tipu taivaalta. :D Nurmijärvi on mun kyläni.

Vierailija
6/9 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://testbed.fmi.fi/history_browser.php?imgtype=radar&t=5&n=10

Tuosta linkistä voit seurata mitä kotiseutusi lähettyvillä tapahtuu sateita ajatellen. Eli hyvin läheltä liipaa tuo klo 18.15 kuvassa Lopen kohdalla oleva pieni sadealue.

Ja edelleen ennuste ei ole lupaus sateesta vaan kohonnut riski sateesta :)

T: 2 ja joku muu nro

Vierailija
7/9 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadetta olen odotellut kastelemaan ruskeaa nurmikkoa. Luvattiin ihan runsasta sadetta vaan nytpä ilmatieteenlaitos ei lupaa mitään.

ap tässä taasen Olen seurannut sekä Forecan, että Ilmatieteen laitoksen sadetutkaa ja -ennustetta. Molempia on päivitetty päivän aikana. Yleensä niin, että sateen alkamiaikaa on siirretty tunnilla eteenpäin :) Juu tietenkin ennuste on vaan ennuste, mutta mun mielestä on ollut koomista kun lupaavat ja lupaavat, mutta pisaraakaan ei tipu taivaalta. :D Nurmijärvi on mun kyläni.

Vierailija
8/9 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaus tarkoittaa käsittääkseni ihan eri asiaa kuin ennuste joka pohjautuu tiettyyn todennäköisyyteen. Ihmettelenkin miksi monet jauhavat tätä että luvattiin sitä ja sitä säätä kun eiväthän ne mitään lupauksia ole edes.

Vierailija
9/9 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaus ? Lupaus tarkoittaa käsittääkseni ihan eri asiaa kuin ennuste joka pohjautuu tiettyyn todennäköisyyteen. Ihmettelenkin miksi monet jauhavat tätä että luvattiin sitä ja sitä säätä kun eiväthän ne mitään lupauksia ole edes.

LUE: "Olen pilkun nussija, haluan tarttua tähän yhteen sanaan, muuta annettavaa minulla ei tälle aiheelle ole. Blaa blaa blaa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän