Onko teidän jonkun vanhemmalla/isovanhemmalla ym.kaupungin edunvalvoja?
Kommentit (4)
mutta olen itse toisen vanhempani edunvalvoja. Hän on erittäin dementoitunut, eikä pysty enää hoitamaan mitään asioitaan. On hoitokodissa.
En luottaisi yleiseen edunvalvojaan varsinkin, jos vanhemmallla/isovanhemmalla on paljon omaisuutta.
että yksityiselämän puolelta on kokemusta yleisistä edunvalvojista. Ei moitteen sanaa ole sanottavana, samat lait ja valvonnat koskevat heitä kuin yksityisiäkin virallisia edunvalvojia.
edunvalvojuus vaativaa? Mitä edellytyksiä on edunvalvojuuden myöntämiseen) Asia olisi ajankohtainen oman lapseni suhteen enkä halua menettää häntä yhteiskunnan rattaisiin. Kyseessä lievästi/keskivaikeasti kehitysvammainen nuori mies. Tuloina hänellä vain eläke, asuu kotona.
Kyseessä isänäitini, jonka pojista toinen eli isäni on kuollut ja toinen on alkoholisti joka kuppaa äitinsä tilin tyhjäksi välittömästi jos tilaisuuden saa. Me asuttiin toisessa maassa, kun edunvalvonta tuli puheeksi joten musta ei siihen hommaan ollut ja mun sisko oli sillon alaikäinen joten hän ei sopinut.
Mummolla on ollut edunvalvoja kohta 8 vuotta ja hyvin on mennyt. Koskaan ei ole mitään ongelmia eikä mitään epäselvyyksiä - tosin eipä mummon tulotkaan ole ruhtinaalliset, eläke ja vuokratuloa ja jotain pieniä osinkoja. Juu ja seurataan kyllä mummon rahatilannetta.