Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko teidän perheellä varaa tehdä 4000 euron kesälomamatka vuosittain?

Vierailija
16.07.2010 |

Mietin vaan, että tänä kesänä käytiin ja ensi kesänä tahtoisin kovasti uudestaan.

Minun mielestäni siihen olisi varaa myös vuoden päästä, miehen mielestä ehkä kymmenen vuoden päästä... En tiedä, miten meillä on asiasta näin eri käsitys, koska kummatkin kuitenkin hoitaa raha-asioita, tietää lainat, laskut jne.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttotulot noin 120 tuhatta ekeä ja ei velkaa..

Vierailija
2/14 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin on varaa. Meillä toinen työtön, mutta silti joka vuosi matkustamme jossain. Voihan sitä tietysti sitten vasta eläkkeellä....jos ei nyt arvosta matkailua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä ei ole varaa tehdä keittiöremonttia => matkustamme mieluummin

Vierailija
4/14 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kattoremppa on sellainen, että jossain kohtaa se vaan on tehtävä.

Minä olen sen verran turhamainen?, että ennemmin ottaisin remonttilainaa sitä varten, ja säästöillä matkustamaan.

ap

Vierailija
5/14 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi reissuun pääsee halvemmallakin kun tsekkaa ajoissa hyviä lentotarjouksia jne.

Vierailija
6/14 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin noin kalliiseen lomaan on varaa koskaan. Tai pitäisi säästää useampi vuosi. Itse en katso lomamatkaa tuon arvoiseksi, mieluummin käyttäisin ne rahat johonkin pysyvään.

Vierailija
7/14 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole varaa edes 300e reissuun Särkänniemeen.

Vierailija
8/14 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttei välttämättä tehdä tuon hintaista kuitenkaan. Meitä on 2+2 ja ihan normaalituloisia ollaan.

Vierailija
9/14 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tänä vuonna ei mennä siltikään.

Vierailija
10/14 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämähän ovat keskituloisille ihan valintakysymyksiä. Jotain muuta sitten ei tehdä tai osteta.

Vierailija
11/14 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi reissuun pääsee halvemmallakin kun tsekkaa ajoissa hyviä lentotarjouksia jne.

joka tapauksessa, vaikka AINA vahdataan halvimmat lennot ja varataan edullinen yöpyminen. Silti sitä fyrkkaa palaa esim. syömiseen, paikasta toiseen siirtymiseen ja kakaroiden viihdyttämiseen.

Vierailija
12/14 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kolmen lapsen totaaliyhärinä (ei elareita edes kunnalta) tehnyt tähän saakka joka talvi kahden viikon etelänmatkan ja kesällä kuukauden reppureissari-köyhätasku-rundin lasten kanssa. MUTTA: olen tähän saakka saanut vastikkeetonta kotihoidontukea ja -lisää, jota eivät pienet ansiotkaan ole vähentäneet, lapsilisät tulevat yh-korotuksin. Asunto on velaton ja pienivastikkeinen, eikä muutakaan velkaa ole. Muutenkaan meillä ei kuluteta muuta kuin ruoka- ja kirppisvaatemenot, jotta päästäisiin tien päälle.

Nyt tilanne on vähän muuttumassa, kun nuorin tenavista täyttää kolme, eikä kotihoidontukea enää heru, enkä työttömäksikään viitsi alkaa, kun töitähän kyllä tekevälle löytyy, jos ei turhan nuuka ja rahanahne tai laskelmoiva tukien suhteen ole.

Vierailija
13/14 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan keskituloisia ollaan (kai), mutta meillä on iso talovelka, ja siihen taloon pitää tehdä myös kattoremontti lähivuosina. Lisäksi meillä on mökki (velaton), joka vie rahaa kaiken aikaa ihan älyttömästi. Kyllä saa ulkomaanmatkat jäädä niin kuin ovat jääneet jo pitkään. Ollaankin kesälomisin satsattu pieniin juttuihin esim. viime kesänä mentiin Muumimaailmaan ja yövyttiin Caribian kylpylässä. Kyllä osaa pientä luksustakin arvostaa! Tänä kesänä tehdään varmaan yön yli reissu Tallinnaan, kun miehellä on lahjakortti Tallinkille työn puolesta.

Vierailija
14/14 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on yrittäjä, jonka sesonki on talvella. Kesäisin on aina sen verran tiukempaa, että lomabudjetti on pienehkö. Mutta joka talvi menee kyllä enemmänkin kuin tuo, jos lasketaan kaikki kulut eli matkat, majoitus, ruoat, pääsymaksut ym. ja ostokset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme