Vuohen juusto, minkä kanssa sitä syödään?
Olen vasta nyt löytänyt tuon ihanan herkun ja olisi kiva tietää mihin sitä yleensä käytetään. Paljaaltaan syötynä käy tylsäksi ja lihottavaksi :)
Kommentit (12)
salaatissa, pataruuissa, pastassa, lämpimillä leivillä...
Yksi hyvä: laita isoon uunivuokaan lohkoiksi leikattua (esikeitettyä) perunaa, oliiveja, paprikaa, sipulia, valkosipulia, mustapippuria ja jotain välimerellisiä yrttejä, vähän kasvislientä kostukkeeksi ja murenna päälle vuohenjuustoa. Paista uunissa n. 175-200 asteessa kunnes kasvikset kypsiä.
Itse olen ihan rakastunut vuohenjuustoon ja tungen sitä suunnilleen kaikkeen maitsi aamukahviin :D
sen juuston voi laittaa siihen joko kylmänä tai paistettuna.
Salaattiin sopii, samoin myös tomaattikeittoon, ja yksi herkkuni on vuohenjuusto ja pinaattiletut, nam todella hyvä yhdistelmä
Vaaleaa paahtoleipää, tomaattia ja vuohenjuustoa. Vihreä salaattia viereen, rucola varsinkin sopii. Leivän päälle vielä punasipulichutney.
Eikö tosiaan ole varaa ostaa omaa??
sellaisenaan vai paistatteko jotenkin?
sellaisenaan vai paistatteko jotenkin?
kuumalla pannulla jotta saat kauniin pinnan ja hieman pehmenee sisältä. sit kaveriksi rucolaa ja jotain makeaa, marjaisaa esim. mustaherukkasiirappia (kuumenna hetki hilloa---) löysenee). tosi hyvin sopii maut yhteen. tarjoa alkupalana.
Tosi hyvin sopii siis jonkun makean kanssa.
Pirkan valkosipulitomaattimurskapurkin kyljessä oli muuten hyvä pastaohje, johon tulee vuohenjuustoa. Näköjään löytyy netistäkin:
http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=1381&rname=nopea_tom…
Patongin päälle juustokiekkoja ja uuniin. Mustapippuria vähän päälle, hunajaa, ilmakuivattua kinkkua, päärynää tms..
ja salaateissa. ja spagettiin sopii hyvin grillattu vuohenjuusto, olivit, tomaattinen kastine ja herkkusienet.