Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten nimitätte isovanhemmat?

Vierailija
16.07.2010 |

Meillä anoppi ärähti kun meillä menee näin:

äidinisä on lapsille vaari,

hänen vaimonsa kutsutaan omalla nimellään

äidinäiti mummu, hänen puolisoansa kutsutaan nimellään

isänäiti kielensä mukaan famo

isänisä fafa,

anoppi suuttui ja käski vaihtaa vaarin pois!!!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isovanhemmat saivat päättää itse. Toisella puolella isoäitiä jo kutsuttiin mummiksi, että silläkin oli vaikutuksensa.

Vierailija
2/16 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilleni tämä pieni on ensimäinen lapsenlapsi ja he ANTOIVAT MEIDÄN VALITA MITÄ HALUTAAN, he ovat tyytyväisiä valintaamme heidän "nimistään" sekä vauvan nimestä. Anopin mielestä meidän olisi pitänyt ottaa vauvalle nimi suvusta, mutta mies ei halunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhekuvioita ei meiltä kyllä löydy isovanhemmista (kuten nähtävästi ap:n tapauksessa) joten se helpottaa.

Mutta siis sekä isän että äidin vanhemmat saivat itse päättää keitä haluavat olla. Näin meillä on:

- mummi & vaari

- mummi & ukki

Toimii ihan simppelisti vaikka kaksi mummia onkin. Kotona puhutaan xxx mummista ja yyy mummista.

Vierailija
4/16 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen vanhemman äiti oli jo tosin "mummi" muille lapsenlapsilleen, joten se "varattiin" hänelle.

Vierailija
5/16 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen vanhemman äiti oli jo tosin "mummi" muille lapsenlapsilleen, joten se "varattiin" hänelle.

Vierailija
6/16 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini = mummu

Isäni = pappa

Äitini äiti = mummi / suurmuori

Äitini isä = vaari

Isäni äiti = oma etunimi / mummo

Isäni isä on kuollut.

Lapseni isän puolen "sukulaisiin" en ota kantaa, luultavasti eivät edes tiedä olevansa isovanhempia. Sääli :(

Vierailija
7/16 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä anoppi käyttää oman alueensa sanoja minun isovanhemmistani puhuessaan ja se tuntuu oudolta, minä kun en ole ikinä käyttänyt heistä niitä nimityksiä. :)

Vierailija
8/16 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiäni mummiksi niin meidän lapset puhuvat mammasta ja koska isäni on siskonlapsille ukki niin meidän lapset käyttävät sanaa isoisä.

Samoin appi ja anoppi ovat kaikille muille lastenlapsille mummu ja pappa, meidän lapset puhuvat isoäidistä ja ukista.

Minusta me saamme päättää ja jos ei se muille sovi niin so?

Vierailija
9/16 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut mieleenkään, että me oltais voitu päättää. Jotenkin se tuntui reilummalta, että isovanhemmat saivat itse valita "nimensä". Miehen vanhemmilla oli jo lapsenlapsia, joten heillä oli jo kutsumanimet, joita halusivat käytettävän.

Minun äitini taas ei missään nimessä halunnut olla mummo.

Toki kunnioitimme heidän valintojaan. Miksi ei?

Ainakaan ei ap:n anopilla ole oikeutta päättää toisten isovanhempien nimistä.

Vierailija
10/16 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/16 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsillamme on kaksi mummia, pappa ja ukki. Ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
12/16 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teidän lpsilla pitää olla eri nimitykset kuin muilla lapsenlapsilla?

Ap: ymmärrän kyllä tavallaan anoppia, jos ovat ruotsinkielisiä. Olisivat halunneet nuo farista johdetut itselleen. Toisaalta fafa ja vaari nyt on aika kaukana toisistaan ettei varaan sekaannu. Mun veljellä on ruotsinkielinen vaimo ja mietintää aiheutta vähän että sanooko heidän lapsensa isäämme papaksi, kuten minun suomenkieliset lapset. Siihen kuitenkin päädyttiin koska heillä on kotikielenä suomi ja veljeni on isä heille. Vaimon isä on sitten mofa lapsenlapsille ja pappa veljenvaimolle :-)

äitiäni mummiksi niin meidän lapset puhuvat mammasta ja koska isäni on siskonlapsille ukki niin meidän lapset käyttävät sanaa isoisä.

Samoin appi ja anoppi ovat kaikille muille lastenlapsille mummu ja pappa, meidän lapset puhuvat isoäidistä ja ukista.

Minusta me saamme päättää ja jos ei se muille sovi niin so?

Vierailija
13/16 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki muut tosiaan tyytyväisiä PAITSI ANOPPI SIIHEN ETTÄ isäni ON LAPELLENI VAARI, pitäsi kuulemma olla esim ukki???

ap

Vierailija
14/16 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun puolelta mummu ja tuffa, isän puolelta mamma ja pappa.

Vierailija
15/16 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun vanhemmat: Mummi ja ukki

miehen vanhemmat: Bomma ja bompa

Vierailija
16/16 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lapsesi sinun isääsi kutsuvat. Outoa.

kaikki muut tosiaan tyytyväisiä PAITSI ANOPPI SIIHEN ETTÄ isäni ON LAPELLENI VAARI, pitäsi kuulemma olla esim ukki???

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan