Voiko käytettyä kirjaa viedä tuliaiseksi?
Siis kyse ei ole mistään merkkipäivästä, vaan veisin muuten vaan, kunhan siellä käydään. Sattui kirpparilla käteen tosi hyväkuntoinen Puppe-kirja, joka maksoi vain 50 senttiä. Mutta kyllähän siitä näkee, että on käytetty (valoa vasten pari naarmua kannessa ja onhan niitä luukkuja taiteltu, vaikka siistejä ovatkin).
Nyt rupesi mietityttämään, viitsiikö tuollaista kuitenkaan viedä. Tiedän kyllä, että kaveri itse ostaa kirjoja kirpparilta muksulleen.
Kommentit (8)
Mun lähipiiri on valveutunutta siinä mielessä, että kierrätys on järkevää.
Kaikkea ei enää kaupasta löydä edes, jos on vanha kirja kyseessä ja painos vaik loppu.
Jos kaverisi itsekin harrastaa kirppisostoja, en näe tuossa mitään ongelmaa.
niin senkus viet. Eiköhän se lapsi ilahdu yhtä lailla uudesta kuin vanhasta kirjasta, ja sehän on pääasia :)
Mä olen saanut paljon käytettyä lahjaksi tai siis vauva on. En tod ole pistänyt pahaksi kun ovat olleet hyvässä kunnossa.
kyllä. Ja varsinkin, jos perhe itsekin ostaa kirppareilta. Lisäksi hyväkuntoinen kirja on mainio tuliainen lapsiperheelle.
Kirpparikirjoissa ei ole mitään vikaa. Lainataanhan sitä kirjastostakin toisilla olleita kirjoja.
Tuo oli muuten hyvä tuliaisvinkki!
Voithan sanoa antaessasi, että tarttui kirppikseltä tällainen matkaan kun oli niin halvalla, toivottavasti teillä ei ole vielä tätä. Siis että et edes ajattele vieväsi mitään Tuliaista vaan ihan heräteostoksen.
Minä ostelen tuolla tavalla kavereilleni ja niiden lapsille välillä jotain, jos saa juuri hintaan liki ei mitään (eli esim. just max. 50 senttiä).
lahjaksi? Pitääkö viivakooditlaput repiä ensin pois vai kehtaisko jättää paikoilleen?
Kysy vaikka etukäteen.