Jos lapset muuttavat isälle, pitääkö lasten tavarat/vaatteet antaa mukaan?
Jos minä olen ne pienistä tuloistani lapsille ostanut?
Kommentit (13)
jos olisit lapsi ja muuttaisit kotoasi toiseen kotiin, etkä saisi mukaan omia vaatteitasi, omia lelujasi, omaa polkupyörääsi, omaa sänkyäsi jne.
Mitä, jos lapsi muuttaisi omaan kotiinsa, saisiko hän silloin viedä tavaransa mukanaan, vai jäisivätkö ne edelleen sinulle?
Ajattele lasta, älä itseäsi ja (mahdollisesti kaunaista) suhdettasi ex-mieheesi.
Jos tavarat ovat lapsen, tottakai hän saa muuttaessaan ottaa mukaansa mitä haluaa.
Jos isä on erittäin hyvä tuloinen, niin annat lapselle mukaan vaan ne rakkaimmat, ja pidät itselläsi loput niin että kun lapset tulevat sun luokse heillä on siellä omat tavaransa.
Jos taas lapset lähtevät sun luota eivät enää palaa sinne, niin sitten tietenkin annat ne tavarat/vaatteet mukaan.
Jos lapsi tulee viettämään suurimman osan ajan isänsä luonna, mutta myös aikaa sinun luonna, antaisin suurimman osan mukaan, mutta pitäisin esim. osan vaatteista sun luonna sekä osan leluista ja tietenkin sängyn yms.
Etenkin leluista juttelisin lapsen kanssa, ja kysyisin mitä hän haluaa ottaa mukaan ja mikä saa jäädä sun luokse.
Eli riippuu aina tilanteesta....
Kumpaa ajattelet enemmin, itseäsi vai lapsiasi?
Siis, jos lapset vierailevat luonasi, pidät ne tavarat, joita lapset silloin tulevat tarvitsemaan. Miksi ihmeessä ostaisit uudet sängyt jne. Isän velvollisuus on varustaa koti lapsiaan varten, ei sinun.
ja isä tienaa 3300€/kk. Aattelin antaa lapsille mukaan vain ne vaatteet, jotka niillä on päällään, kaiken muun realisoin.
Eikä mulla ole varaa pitää kuin alle 37 neliön yksiötä, sinne ei lasten tavaroita mahdu yhtään, kaikki ne myyn pois, jotta saan rahaa vaihtaa asuntoni halvempaan.
Eikö sinulla ole sydäntä ollenkaan? Mitä ihmettä kuvittelet käytetyistä vaatteista saavasi? Et muuta kuin pahan mielen lapsillesi. Ja jos lasten huonekalut eivät mahdu uuteen asuntoosi, niin tarjoa niitä isälle, ostakoon ne vaikka.
käytin kaiken rahan itseeni. Ja myynnissä oli vain pieni osa vaatteista, joita lapsillani on. Jos laitan myyntiin vielä ulkovaatteetkin, lelut, lastensängyt, lastenrattaat, yms.
Niin saan 1000-1500€ kevyesti kasaan.
vaatteidensa tai sänkyjensä perään. Isän luona on huoneellinen leluja, jotka isänäiti on lapsille ostanut.
Ostakoot ex-anoppi myös lasten vaatekaapit täyteen, kun on muutenkin aina arvostelemassa niitä vaatteita, joita lapsillani on päällä.
siis rahaahan tuossa tilanteessa pitää ajatella, lapsista viis!
yksiötä vuokrattua. Sossustakaan ei irtoa mitään, kun olen viime kuukausina saanut muka rahaa yli normien.
Ja minä ne tavarat olen ostanut ja maksanut ja siksi saan tehdä niillä mitä haluan.
Isä paremmin toimeentulevana hankkikoot lapsillensa uudet, hänhän tulee saamaan palkan lisäksi vielä lapsistaan rahaa 280+303€=583€. On se kumma jos sillä rahalla ei saa lapsiaan vaatettettua.
Ai että, että naiset ei ole koskaan narsisteja.
Toivottavasti lapset saavat paremman lähivanhemman.
ps. Mites avainkeississä kävi
Pidä itse ja lapset kai ovat joskus myö sinun luonasi ja tarvitsevat ko. asioita, vai kuinka ?