Kuinka paljon rahaa pojan moporahastoon?
Poika täyttää tänään 14 v ja säästää jo nyt rahaa mopoon ensi kesäksi. Olen työtön etä-äiti ja elän työmarkkinatuella.
Poika säästää itse, minkä järkevästi kykenee ja isänsä maksaa moposta loput.
Mikä summa olisi mielestänne sopiva?
Kommentit (6)
hui, onks ne noin kalliita?
Oikeassa olet siinä, ettei huonolla tee yhtään mitään. Tulee vaan paha mieli, kun koko ajan löytyy jotain ihme vikaa.
Yritä pihistää mahdollisimman paljon, sillä tämä asia on pojalle varmasti aika tärkeä, mutta ei tietenkään enempää kuin sulla on varaa. Voit tietysti koittaa panna sen sinne rahastoon useammassa erässä, onhan ensi kesään aikaa.
Jonkun käytetyn 1990-lukuisen mopon voi saada kuudella satasellakin, mutta niissä on yleensä perustavanlaatuisia kulumavikoja jo, ja aika harva niistä on enää vakio tai edes palautettavissa vakioksi kovin helposti. Ovat olleen monttu- ja mökkipyörinä. Ei niillä liikenteessä enää paljon mitään tee. Mäkin luulen, että kunnollisen pyörän hinta on siinä 2000 euron pinnassa. Jos sä pystyisit johonkin viiten sataan, poika säästäisi toisen viissatasen (tai jos pohjapääomaa on niin sitten enemmän) ja isä maksaisi tonnin?
ja jos poika on "pienikokoinen" ,että ei tarvitse enduromallista niin suzukeja ja mankeja saa halvalla,säästää sitten muut rahat kevariin (se kuume tulee jokatapauksessa vuoden päästä).
Me ostettiin cpi merkkinen 1200e vm 04 pks.
kuudella sataa. Katseltiin myytävänä olevaa tavaraa aika pitkään ja tämä on yleinen hintataso. Mut oikeasti sillä ei tehnyt mitään. Se hajosi kuukauden sisään, ja kun sen sitten sai korjattua, siitä parin viikon päästä se hajosi uudestaan, eikä sitä ole enää saanut pari ammattikorjaajaakaan fiksattua. Lisäksi se myytiin meille muka vakiona, mutta kyllä siitä löytyi yksi jos toinenkin ihan vääränlainen osa kun sitä sitten alettiin tarkastella. Meillä vaan ei poika eikä mieskään (vaikka itse nuoruudessaan mopoili) ole mitään konerasvareita, joten eivät osanneet niitä ostaessaan niin tarkkaan katsoa.
Mut joo, voi olla että puolitoista tuhatta riittää hyvin. Mua taisi vähän sekoittaa kevareiden hinnat, joita meillä tosiaan on nyt viimeaikoina katseltu.
Kirjoitit, että "Yritä pihistää mahdollisimman paljon, sillä tämä asia on pojalle varmasti aika tärkeä".
Näin olen ajatellutkin.
Ja pakko mun on laittaa sitä rahaa erissä, kun käytettävissäni olevat tulot vuokran jälkeen on kuukaudessa 410 €.
Meille ostettiin mopoksi aprilia RX ja maksoi uutena n 2900 eur. Älkää ostako mitään kiinalaista hyvältä näyttävää mutta huonoa mopoa. Ostimme ensin sellaisen ja heti tuli ongelmia. Kiinalainen oli halpa, mutta ei toiminut. Tuo aprilia on toiminut hyvin.