Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-anoppi vastustaa muuttoani (olen leski), ahdistaa

Vierailija
15.07.2010 |

Mieheni kuoli jokin aika sitten. Olen tällä hetkellä vielä vanhempainvapaalla, minulla on yksi pieni lapsi. Minulla ei ole työpaikkaa, johon palata vanhempainvapaan (tai hoitovapaan) jälkeen.

Kotiseudullani lähellä vanhempiani olisi paremmat työmahdollisuudet. Asun nyt mieheni kotiseudulla, jonne tulin aikoinani opiskelemaan.

Haluaisin muuttaa lähelle vanhempiani. Äitini voisi auttaa lapsen hoidossa, sillä hän jäi juuri eläkkeelle. Ex-anoppini on vielä työelämässä.

Nyt ex-anoppini on sitä mieltä, etten saa muuttaa, etten saa riistää hänen ainoataan lapsenlastaan häneltä. Kyse on kuitenkin vain noin 200 kilometristä.

Oman jaksamiseni ja elämäni kannalta muutto olisi varmasti hyvä ratkaisu. Lapseni on vasta muutaman kk:n ikäinen.

Onko anopilla oikeus kieltää muuttoa? Ei varmaan, mutta kuinka perustelen asian hänelle?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan järkevältä ratkaisulta kuulostaa. Anopilla joku eroahdistus, mutta tulee tottumaan ajallaan.

Vierailija
2/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopilla varmaan aika raskasta aikaa kun poika kuollut ja nyt ilmeisesti tuntee "menettävänsä" myös poikansa lapsenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse alkaa perustelemaan, ei anopilla siihen ole niin mitään sanottavaa.

Vierailija
4/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa puhua ex-anopista, jos olitte naimisissa.

Vierailija
5/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitäisin yhteyttä anoppiin ja nykyäänhän se onnistuu mainiosti kun on kännykät ja skypet ym. eikä tuo matkakaan kovin mahdonton ole. Anoppi käy teillä ja te anopilla, ei se anoppi siis lapsenlastaan menetä.

Varmaan anopista muutto tuntuu pahalta, mutta ennenkaikkea sinun on ajateltava lapsesi ja itsesi parasta ja muutto ilmeisesti on juuri se paras ratkaisu.

Vierailija
6/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään lakihan ei sano tästä mitään. Mun henkilökohtainen moraalikäsitykseni sanoisi, että anopillasi ei ole oikeutta estää teitä muuttamasta, mutta sulla olisi velvollisuus pitää yllä anopin ja hänen lapsenlapsensa suhdetta kuskaamalla sitä lasta sitten aika tiheästi (viikoittain tms) anopin luo kylään. Se ei ole mitenkään ylivoimaista kun on tuo 200 kilsaa vain matkaa. Myöhemminhän lapsi voi sitten viettää siellä lomaviikkoja ja viikonlopppuja, jolloin sun osuutes vähenee. Puhu anoppisi kanssa ja vakuuta hänet siitä, että aiot tehdä näin. Ja tee sitten kanssa.

Vierailija
7/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on elettävä sun elämää. Mä voisin kuvitella lähteväni lähemmäs omia vanhempiani tuossa tilanteessa.

Ehdota anopille, että tulee mukaan? Löytyisikö hänellekin töitä sieltä minne lähdet? Vai sitooko häntä jokin nykyiseen paikkaan?

Vierailija
8/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti voi hyvin, lapsikin voi hyvin. Kuuntele sydämesi ääntä ja tee päätös sen mukaan.

Vierailija
9/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun ex-anopista siksi, kun en oikein osaa sitä enää puhua anoppina... Mutta oltiin siis naimisissa ja minä raskaana, kun mies kuoli. Mies ei siis ehtinyt edes tavata lastaan.

Lapsi on alle puolivuotias ja anoppi on tavannut lapsen alle 10 kertaa. En ole mitenkään estellyt häntä tai ollut hankala, päinvastoin. Olen useasti kutsunut häntä käymään, mutta kun ei kai oikein koskaan sovi. Anopilla on pieni alkoholiongelma, eli ei kai ole ajokunnossa tarpeeksi usein. Pahasti hän ei ryyppää, mutta usein kuitenkin.

Anoppi ei ollut poikansakaan kanssa kamalasti tekemisissä silloin, kun mieheni vielä eli. Soittelivat ehkä kerran kk:ssa, vaikka asuivat samalla paikkakunnalla. Minun vanhempieni kanssa olimme paljon enemmän yhteyksissä.

Siksikin tuntuu oudolta, miksi anoppi nyt yhtäkkiä on niin vastaan muuttoani. Olen koettanut selittää sille, kuinka kaipaan kotiseudulle, kuinka mulla ei ole täällä MITÄÄN, ei oikeasti mitään... Olen valmistunut, mulla ei ole töitä. Ainoa tekeminen on neuvolassa käyminen. Vanhempieni lähellä olisi vanhoja tuttavia.

ap

Vierailija
10/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä edes mietit lähtöäsi anopin kannalta? Kai sä elät oman elämäsi niinkuin haluat, vaikka muuttaisit ulkomaille? Anoppiko sun elämäsi suunnan tulee määräämään hamaan hautaan asti?

Olen pahoillani miehesi kuolemasta, mutta kyllä sun täytyy ottaa oma ja lapsesi elämä ihan omiin käsiisi.

Vierailija
11/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutat tuossa tilanteessa. On tärkeää, että saat seuraa ja läheisiä ympärillesi.

Anoppi voi tulla katsomaan lasta koska vain ja voitte vierailla itsekin anopin luona. Ei nyt sentään joka viikko, kuten joku ehdotti, mutta silloin tällöin.

Vierailija
12/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä edes mietit lähtöäsi anopin kannalta? Kai sä elät oman elämäsi niinkuin haluat, vaikka muuttaisit ulkomaille? Anoppiko sun elämäsi suunnan tulee määräämään hamaan hautaan asti? Olen pahoillani miehesi kuolemasta, mutta kyllä sun täytyy ottaa oma ja lapsesi elämä ihan omiin käsiisi.

Vierailija
13/13 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaankaan ole kenelläkään oikeutta kieltää sinua muuttamasta. Jos tunnet, että oman jaksamisesi ja lapsen hyvinvoinnin takia muutto on hyvä ratkaisu, teet sen. Ei sinun tarvitse ex- anopille selittää mitään miksi muutat ja kai sinulla on oikeus viedä laspesi lähelle toisia isovanhempia. Muutat jos sinusta siltä tuntuu, etkä välitä mitä muut asiasta ajattelevat. Jaksamisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan