Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Projekti: yövaippa pois

30.05.2008 |

Meillä on heinäkuussa 4 v täyttävä tyttö, joka on ollut päivisin ilman vaippaa jo vuoden päivät. Öisin vaippa on toistaiseksi laitettu. Keväällä alkoi näyttämään siltä, että vaippa on kuiva noin 3-4 yötä/viikko.

Nyt viikko sitten jätin yövaipatkin pois. Käytän tytön yöllä vessassa (puolen yön jälkeen), ja nyt muutamana yönä on sänky pysynyt kuivana

Kysymykseni kuuluu, miten kauan jatkan tuota vessaan kantamista? Tyttö ei yöllä herää, kun häntä pissattaa, eli jos sattuu hätä tulemaan, pissaa hän sänkyyn. Hän ei kunnolla herää edes vessareissuun. Ei nyt tietenkään täysin unessa ole, eli osaa kyllä kertoa tuliko pissa vai ei.

Miten nopeasti lapsi oppii heräämään siihen, että nyt pissattaa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin, että laitan vaipan tytölle takaisin.

Vaipatta olo aikana kaikki meni hyvin niin kauan, kunhan minä heräsin pissattamaan tytön. Jos minä nuiuin esim. kolmeen asti yöllä, oli sänky märkä. Tyttö taas saattaa nukkua kiltisti koko yön, sänky märkänä.

Palaan asiaan kesällä, kunhan vaippa alkaa pysymään taas kuivana / tyttö alkaa yöllä heräämään pissahätään.

Vierailija
22/22 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 10-vuotias esikoispoika käy joka yö pissalla. Kellon voi melkein tarkistaa siitä, kun poika herää (horroksessa aivan) ja kävelee pissalle hiukan puolen yön jälkeen. Ja pissaa lorisee piiitkän aikaa. Aikoinaan 4-vuotiaana vaippansa oli aina likomärkä (päivävaippa jäi 3,5-vuotiaana), mutta yhtenä päivänä poika vain itse halusi jättää vaipan pois ja päätti käydä yöllä pissalla. Näin on sitten tapahtunut ja voisin väittää, että pissaaminen todellakin tapahtuu joka yö. Sänkyyn ei vahinkoa ole hänellä ikinä tullut.

Keskimmäinen, 8-vuotias tyttö, jätti aikoinaan päivävaipan pois 1,5-vuotiaana. Kun vaippa oli yölläkin aina kuiva, jäi yövaippakin pian pois, mutta vahinkoja tuli muutaman kerran.

Kuopuksellamme, syyskuussa 4 vuotta täyttävällä pojalla on yövaippa edelleen. Päivävaippa jäi pois vasta pari kuukautta sitten. Poika on kysynyt muutaman kerran, jotta koska yövaipan saisi pois. Olen luvannut, että sitten, kun vaippa on kahtena aamuna peräkkäin kuiva. Vielä ei näin ole ollut.

Samaa mieltä siis minäkin; jokainen lapsi on yksilö. En kiirehdi vielä yövaipan pois jättämisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla