Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA: Ymmärsinkö oikein, minun ei kannata mennä töihin?!

Vierailija
15.07.2010 |

Olen nyt vähän hölmistynyt:

Olen ansiosidonnaisella päivärahalla, saan käteen n. 1000€.

Nyt löysin mielenkiintoisen OSA-AIKAISEN työpaikan, jonka palkka olisi laskujeni mukaan n. 600€ kuussa.

Jos nyt ymmärsin oikein, mikäli saisin tuon paikan, en saisi muuta rahaa kuin tuon 600€ palkkaa kuussa. Toisin sanoen en saisi soviteltua ansiopäivärahaa, koska työsuhteeni kestää yli 2 viikkoa.

Voiko tämä systeemi tosiaan olla noin perseestä, vai minä niin tyhmä?!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää, että saisin saman tulon tai enemmän. Lasken tuolle työkokemukselle ison arvon, koska se on juuri sitä mitä haluaisin jatkossa tehdä.

MUTTA: niin sanotusti miinukselle, en haluaisi töitä tekemään! Koska voin käyttää tuon ajan vastaavasti enemmän hyödyksi avointen yliopisto-opintojen muodossa ja kokopäivätöitä etsien. En siis ole valmis kuitenkaan tinkimään rahallisesti, että pääsen töitä tekemään.

Tuo estää kuitenkin kokopäivätyön vastaanottamisen, tulot ovat tosi pienet, uusi työssäoloehto ei pienten tuntien vuoksi kerry jne. Eli jatkossa siitä voi olla myös enemmän haittaa kuin hyötyä. Noita asioita puntaroin siis.

Tämä on siis osa-aikainen ja määräaikainen tehtävä...

Vierailija
22/23 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei tätä ikuisuutta kestä ja kyllä mäkin veroja maksan sitten joskus (itseasiassa nytkin). Ja maksoinpa kerran muuten 7 500 € veroja ulkomailta saadusta perinnöstä. Ollaan koitettu joskus osakkeillakin rikastua ja hups, iso osa niistäkin voitoista meni valtiolle. Kerran ostettiin myös sijoitusasunto joka rempattiin, meni niistäkin voitoista iso siivu valtiolle... Ja siitä en suostu tuntemaan huonoa omatuntoa että olen ollut kotona kotihoidontuella lasten kanssa. Maksavat sitten aikoinaan nämäkin lapset veroja. Ties vaikka kustantaisivat näin sinun tulevia sairaalamaksuja tai vanhainkodissa oleilun. Turha siis kuvitella että nöyränä ajattelisin että "SINÄ" maksat meidän kaikki kulut.

Ansiosidonnainen siis suurempi kuin palkka (kokopäivätyössä). Mun taas ei kannata mennä töihin (vaikka nyt voisin kun mies kotona ja vois olla lasten kanssa) koska mulla ei ole koulutusta ja näin ollen palkkani olisi sama (=huonompi koska kulut lisäntyisivät, matkakulut, vaatekulut ym.) kuin nyt saamamme asumistuki ja kotihoidontuki. Olla möllötetään siis nyt kotona ja mä mietin mitä voisin opiskella syksystä (jonne taitaa olla liian myöhäistä hakea, mies jäi yllättäen työttömäksi toukokuussa joten oli jo myöhäistä)

työelämässä olen ollut 35 vuotta ja elätän siinä sivussa muutaman teikäläisen...

Me ostimme sijoitusasunnon, annoimme vuokralle mutta nimellisesti asuin siellä itse. Kun asunto myytiin 2v kuluttua, oli saatu vuokrarahat ja oman kodin voi myydä ilman myyntivoiton verotusta, kunhan on 2v siellä asunut. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän tätä hetkeä ja mielestäni on järkevämpää nyt olla lasten kanssa kun kerta voi.

Olen myös tehnyt osa-aika töitä ja se mikä siitä jää käteen ekstraa oli alle 200 €/kk. Työ oli raskasta ja lopulta loppui kokonaan. Eikä haitannut mua. Eletään sitten 200 € köyhemmin.

Olen myös melko varma etten eläkeiässä kadu sitä etten tehnyt enemmän töitä vaan vietin senkin ajan lasteni kanssa. Olen myös melko varma että naapurin ukko taas katuu sitä että teki vaan töitä eikä ollut kuin vähän lastensa kanssa (naapurin akka vaan valittaa mulle kun elää kuin yksinhuoltaja, mutta raha kyllä riittää...).

Äitini ja isäni muuten kuolivat yllättäen ennen eläkeikää. Saattaa vaikuttaa ajattelutapaani...

Elämää ei voi liiaksi suunnitella.

T: möllötäjä

joskus ajatella myös sitä aikanaan maksuun tulevaa eläkettä. Ihmiset laskee ihan sikana, että ei kannata mennä töihin, ei kannata. Kannattaisi ihan oman tulevan eläkkeenkin takia. Ja kannattaa myös selvittää ihan kunnolla, että mitä siitä osa-aikaisesta työstä jää käteen, eikä vaan hokea sitä ikuista mantraa ettei kannata...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme