Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alati uusiva jalkasieni

Vierailija
15.07.2010 |

Minulla on jo vuosikausia ollut pikkuvarpaan ja "nimettömän" varpaan välissä säännöllisin väliajoin halkeama ja irrallista ihoa. Sientä, luulen. Olen apteekkivoiteilla sen aina saanut pois mutta toistuu säännöllisesti muutamia kertoja vuodessa. Pitäisikö jo mennä lääkäriin ja pyytää ihan sisäsitä lääkitystä vaivaan? Onko kellään muulla tällaista?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli myös tuollainen mutta sain sen kuntoon vaihtamalla kaikki kengät ja lisäksi huolehtimalla varpaanvälien huolellisesta kuivaamisesta aina pesun jälkeen.

Vierailija
2/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenkiäkin, joten luulisi, ettei niihin ehdi pesiytyä. Taitaa olla vain niin herkkä nahka altistumaan sienelle.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenkiäkin, joten luulisi, ettei niihin ehdi pesiytyä. Taitaa olla vain niin herkkä nahka altistumaan sienelle.

ap

Vierailija
4/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireiden hävittyäkin - niin varmaan jo teetkin? Ja sen kuurin YHTEYDESSÄ pestä kuumassa sukat ja pitää kenkiä ainoastaan kunnonpaksuisten sukkien kanssa niin, ettei iho ole kosketuksissa kenkään. Mahdollisuuksien mukaan voit toki ottaa käyttöön silloin sellaiset popot, jotka ovat olleet pidempään kaapissa.

Jos noista huolimatta sieni uusii tiheästi, hae tehokkaampi lääkitys.

Vierailija
5/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sienihän uusii kengistä, nekin pitää käsitellä tai hävittää

Vierailija
6/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodessa eli jokin muu ratkaisu löydyttävä. Ostin nyt Lamisin soloa purkin ja testaan tänään. Kuivaan varpaanvälit kyllä mutta pikkuvarpaat jotenkin oudon kippurat, joten iho hautuu helposti siellä välissä. Pitänee alkaa käyttää myös talkkia. Ja ehkä liotus suolavedessäkin tekisi joskus terää.

Vierailija
7/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile sientä vaan pikemminkin rakenteellista vaivaa. Eli pikkuvarpaan väli on liian ahdas eikä se pääse kesäisin hengittämään ja kostuu => pehmenee ja halkeaa.

Sienen pitäisi kutista ja haista kuten persvako. Tätä en ole huomannut, toki pesen jalkoja usein ja pyrin liikkumaan paljain ettei varpaat haudu.

Vierailija
8/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D

Vierailija
9/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile sientä vaan pikemminkin rakenteellista vaivaa. Eli pikkuvarpaan väli on liian ahdas eikä se pääse kesäisin hengittämään ja kostuu => pehmenee ja halkeaa.

Sienen pitäisi kutista ja haista kuten persvako. Tätä en ole huomannut, toki pesen jalkoja usein ja pyrin liikkumaan paljain ettei varpaat haudu.

ei mun persvakokaan miltään erityiseltä haise. Terveisin kakkonen, joka myös aikansa epäili "rakenteellista vikaa" ja jonka pikkivarvas myös on kiemurainen. Kuitenkin hämmentävintä on, että varmimmin vaiva iskee kesällä sandaaleissa, ei niissä umpinaisissa ja hautovissa kengissä.

Vierailija
10/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että kyseessä on vain helposti pehmenevä iho ja ahdas varpaanväli.

Vierailija
11/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suun kautta otettava lääkitys. Mulla oli myös vuosia, mutta pakastelin kenkiä ja söin lääkitystä kynsisieneen, sekä jalkasieneen 6 kk.

Vierailija
12/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen miettinyt, onko sittenkään jalkasieni, jota ainakaan lääkkeillä pitäisi hoitaa, ovat nimittäin aika myrkkyjä. Mulla on kanssa juuri nyt avojaloin sisällä kulkiessa vaiva pahimmillaan. Varpaanvälit ovat ahtaat ja aina hiessä. Suihkun jälkeen laitan nenäliinasta revityt suikaleet väliin ja heti helpottaa. Hyvä konsti on myös perunajauho, se kuivattaa hyvin. Tiedänpä myös ihmisiä, joilla on villalankaa kiedottuna varpaiden ympärille :)

Vierailija
13/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen on jalkasieni?tai millaiset oireet?

Vierailija
14/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile sientä vaan pikemminkin rakenteellista vaivaa. Eli pikkuvarpaan väli on liian ahdas eikä se pääse kesäisin hengittämään ja kostuu => pehmenee ja halkeaa. Sienen pitäisi kutista ja haista kuten persvako. Tätä en ole huomannut, toki pesen jalkoja usein ja pyrin liikkumaan paljain ettei varpaat haudu.

ap siis tässä.

Vierailija
15/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nytkin iski molempiin puoliin yhtä aikaa. Tekeeko sieni näin? Vai onko tosiaan rakennevikaa..?

hmmm.

ap

Vierailija
16/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nytkin iski molempiin puoliin yhtä aikaa. Tekeeko sieni näin? Vai onko tosiaan rakennevikaa..?

hmmm.

ap

Kuvia on vaikea löytää netistä. Terveyskeskuksessa ehkä selviäisi. Sieninäyte tms?

Vierailija
17/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkkarille, jotta ottavat sieninäyteen. En tosin tiedä, ottavatko, kun kyseessä näinkin yleinen ja "helppo" vaiva.

Vierailija
19/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalta kuin terveyskirjaston kuva. Mutta viillon ympärillä ei ole noin paljon tuollaista valkoista röpelöä. Jalkapohja ihan puhdas. Halkean varpaan välissä vain ja hiukan sellaista "kostunutta" valkoista ihoa ympärillä.

Vierailija
20/43 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kun itse taistelin sientä vastaan) niin apteekissa myytiin sellaista "myrkkyä" jolla voi suihkuttaa kengät -laitettiin sit vuorokaudeksi muovipussiin-jolla sai sienen pois kengistä. Jos kestätte niin kerron myös että multa poistettiin ekalla kerralla kirurgisesti kynsiä (älkää ikinä suostuko tähän! se oli karseaa!) sekä pari kertaa myös urea-hoidolla. Lisäksi söin sisäistä lääkettä pari vuotta kun ei ulkoiset hoidot tehonneet. Kaiken kaikkiaan paranemiseen meni useita vuosia.

Mut siis, kannattaisi pyytää ottamaan se sieninäyte jottet tee turhaa työtä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi