Veljeni Leijonamieli
Hei perheelliset,
suosittelen kaikille näytelmää nimeltä Veljeni Leijonamieli. Tarinahan on hienoin ikinä ja meidän perheen kestosuosikki. Kävimme katsomassa sen Törnävän kesäteatterissa ja oli hyvä! Upeat puvustus, lavastus ja musiikki. Nea, 6v, haluaa nähdä esityksen uudestaan, lupasimme jo että paapan kanssa pääsee :)
Marjukka
Kommentit (8)
Minä en taas näe tarinaa ollenkaan ahdistavana, vaan päinvastoin tarinana veljesrakkaudesta ja pelkojen voittamisesta. Ainakin tässä esityksessä nuo teemat oli nostettu hienosti esiin. Eikä tämä Lindgren-klassikko ole syyttä suotta klassikko... 6-vuotiaan kanssa pystyy käsittelemään asioita, myös kuolemaa, ja helpoiten se käy juuri tarinoiden kautta. Marjukka
kirjan äärimmäisen hyvin vaikka sen lukemisesta on vuosikausia. Itkin lopussa, kun pojat hyppäsivät jyrkänteeltä. Todella surullinen tarina ja loppu on pienelle hurja.
oppilaat pitivät tarinasta kovasti. Koskaan he eivät olleet niin tarkasti kuunnelleet kuin silloin, kun luin tätä tarinaa. Heitä tarina todella kosketti. Erinomainen kirja siis luettavaksi myös koulussa. t. opettaja
Tarinan voi mieltää niin monella tavalla. Yhdelle se on surullinen, toiselle lohdullinen. Ainakin näytelmässä asiat oli kuvattu niin että tuskin lapsille tulee ensimmäisenä kuolema mieleen - pojathan vaan siirtyvät toiseen paikkaan, toiseen aikaan.
Itse olen aina vältellyt kyseistä kirjaa, koska se on liian surullinen ja suhtauduinkin hieman epäillen Törnävän reissuun. Kyseessä oli kuitenkin näytös täynnä fantasiaa, seikkailua ja huumoriakin. Lapset tykkäsivät kovasti varsinkin hassuista vartijoista, oikeista hevosista ja miekkataisteluista. Suosittelen!
katsomaan ennenku loppuu. On sen arvoista! Ikäraja muistaakseni K-5, mutta kaikki sitä isommat lapset ja aikuiset, älkää missatko yhtä parhaimmista satuklassikoista livenä ;)
Onhan se oikeasti aika hurja. On sairautta, kuolemaa ja jälleensyntymistä, sotaa ja taistelua. Petoksia ja kaikkea ikävää. Minä en noin pientä veisi.
Kirsi