Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ylihuolehtivainen nipo vai normaali äiti? :)

Vierailija
14.07.2010 |

Tyttö 2,5v. Mies vaan huokailee mun ohjeille ja kuittaa ne ylihuolehtivaisuutena. Omasta mielestäni olen ihan järkevä, ja yritän ehkäistä sellaiset vahingot/onnettomuudet jotka voi helposti estää. Kertokaa nyt arvoisa av-raati (kiltisti kiitos), olenko liian ylihuolehtiva?

Esimerkkejä mun "nipotuksista":

Suihkun lattialle laitetaan AINA liukueste ja suihkussa ei kävellä.

Auton takaluukussa olevien tavaroiden pitää olla köytettynä kiinni (esim. reissuun lähtiessä, jos ei hattuhylly mahdu enää paikoilleen) Turvaistuin takapenkillä selkä menosuuntaan.

Lasta ei jätetä uima-altaaseen yksin.

Jos sanon jostain asiasta, niin kommentti on yleensä tyyliä "joo ja sit voi lentokone pudota päähän" ja sitten ollaan taas suihkussa ilman liukuestettä. Ärsyttävää!!!

Olen (mielestäni ihan oikeasti) rento ja ihan tavallinen äiti, lapsi saa juosta ja touhuta riehua ulkona, leikeissä jne, pieniä kolhuja tulee ja elämä jatkuu. Kaikelle on kuitenkin aikansa ja paikkansa.

En myöskään nipota koko ajan, sanon asioista yleensä ko. tilanteessa.

Niin ja yks esimerkki, joka ei liity turvallisuuteen, mun mielestä lapselle pitää pukea housut/tai hame, ihmisten ilmoille EI lähdetä pelkässä t-paidassa ja vaipassa. =)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkujuttu tuon ikäisellä on hiukan ylireagointia, miten se lapsi ikinä oppii olemaan siellä suihkussa jos ei totu kävelemään siellä ja/tai sinne? Kyllä 2½-vuotias jo oppii menemään varovasti kun opetetaan. Meillä on tuon ikäisenä jo kiivetty lauteille saunaan ihan itse aikuisen katsoessa perästä. Meillä ei ole koskaan ollut suihkussa liukuestettä. Yläkerran isossa kylpyammeessa on ollut ja se on ihan tarpeen, koska amme on täysin sileää, liukasta pintaa ja lisäksi osin vietää pohjaan päin.

Autohommat ihan ok, eikä meilläkään 2½-vuotias liiku vaipoissa ihmisten ilmoilla - alle 1-vuotias kylläkin ihan ok. Tosin yleensä silloinkin puin vaipan päälle pienet housut ja mieluummin vaikka se paita pois :)

Vierailija
22/22 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta suihkussa voisi olla hyvä opetella kävelemään, jotta onnistuu sitten uimahallissa / kylpylässäkin. Tasapaino vain paranee, kun joutuu hieman tekemään työtä sen eteen.

Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän