Onko muita jotka ei kiertele lasten kanssa "Puuhalandioissa"?
Minusta ovat vaan ihan turhanturhaa ja kallista hömppää. Meidän tämän kesän kesälomakohteet oli tässä (loma loppuu tämän viikon jälkeen ja kaikki kohteet on jo käyty läpi, loppuloma menee kotiympyröissä):
-Kreikan Kreeta ja siellä nähtävyyksiä, uimista, herkuttelua, shoppailua, golfia
- Kotimaassa: Korkeasaari, tämä on jokavuotinen kohde, uimarantoja, kyläilyä, torilla käyntiä yms., tänä kesänä oli myös vuorossa Nuuksio ja Suomenlinna
Minusta kaikki noi Visumaa-Puuhamaa-Linnanmäki-Särkänniemi-Muumimaailma -kaupalliset kieputtimet on ällöjä. Esikoinen kävi kummiensa kanssa yksi kesä Linnanmäellä, eikä tykännyt.
Kommentit (39)
sellaista jossa lapsilla on maksullista "hypi-pompi-kiipeä-kiepu -toimintaa". Pahinta on vempaimet joihin lapsi istutetaan ja mitään muuta ei tarvitse tehdä.
ap
Ei8hän niissä edes ole mitään vempaimia!
Ei ole rahaa moiseen. Mies opiskelee ja minä olen kotihoidontuella 1,5v:n kanssa ja vanhemmat 3v ja 5v ovat myös kotona. Lapset olisi varmaan riemuissaan, mutta ei ole rahaa. Kotona kökitään. Onneksi tuli lämmin kesä, niin että ilmaiset rantaretket onkin oikeastaan parasta antia mitä olla voi! Eihän ne lapset tuossa iässä osaa kaivata ja kun ei ole totuttanut. Nauttivat kesästä kotona ja tässä lähdellä. Itselle olisi vaan kiva saada jotain muutakin piristystä.
minulle lintsi ja muumimaailma käynnit on yhtä tuskaa, mutta vien sinne lapseni vuosittain ja heille se on suuri nautinto josta puhutaan seuraavaan käyntiin asti.
En raaski kieltää lapsiltani puuhakohteen riemua vaan vien heidät sinne maalistumaan.
6 lasta eikä autoa, niin noi maalaiskohteet on pois suljettu.
Itsekin tykkään Lintsistä ja odotan että lapsi on niin iso että päästään kaikkiin kieputtimiin :)
itsekin käydä näissä huvipuistoissa yms. Esim. Muumimaailmassa meillä oli todella kivaa, samoin Särkänniemessä oli kaikille paljon mukavaa koko päiväksi.
Tivoleja en oikein ymmärrä...hirveän hintaiset liput ja vain muutama laite. Isommat huvipuistot ja siellä ranneke, tulee paljon halvemmaksi.
...mökille Etelä-Savoon ja siinä sitten se olikin.Rahaa ei ole ja noi paikat on niin hemmetin kalliita ettei oo niihin varaa.
No Korkeasaari ois vielä käymättä, kunhan ilmat viilenee...muuten sitten kotosalla tuskaillaan kuumuutta ja allas pihalla...=)
joihin kyllä lasken Ti-ti-nallen talon, Korkeasaaren ja vesipuistot siinä missä Puuhamaan ja Särkänniemenkin. 1-2 paikkaa kesässä riittää.
Minua harmitti pienenä, kun en koskaan päässyt mihinkään jännään paikkaan joissa kaverit kävi. Tehtiin kyllä muuta mukavaa, matkusteltiin, ulkoiltiin.
Ei me vanhemmat todellakaan niistä nautita, mutta käytetään kuitenkin lapsemme 1-2 kohteessa/kesä.
Kauhulla olen katsonut miten jotkut perheet reissaa liki kaikki Suomen "muksulandiat" läpi kesälomansa aikana, on Särkänniemeä, Tykkimäkeä, Puuhamaata, Power Parkia, Linnanmäkeä... Yhtenä päivänä käydään yhdessä ja sieltä suoraan toiseen. Luulisi olevan hurjan raskasta vanhemmille, mutta myös lapsille.
Ja meille täältä pohjoisesta lähteminen vaikka Korkeasaareen on ihan samanlainen suorituspäivä kuin vaikka Lintsille meno.
Eli kun saa kalastella, pulikoida jne. normiajallakin, pelkkä maisemanvaihdos on kiertelyä ja puuhalandiaa sinällään. Eli kallista kaikki tyynni matkoineen päivineen. Elämä on.
Itselleni tulee välillä huono omatunto kun ei käytetä lapsia missään näissä huvitteluissa mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta (siis ei kiinosta minua ja miestä, lapsia varmasti :) ). Olen NIIN paljon mieluummin lasten kanssa mökillä, teen eväsretkiä, pelailen, uin, käydään mansikassa, retkeillään, kalastetaan, ollaan YHDESSÄ ja Käydään sukulaisissa, ollaan vain. Lapset nauttivat näistä eivätkä ole kyselleet mihinkään "huvituksiin" joten ei ole edes kyselty käydäänkö. Saatamme ehkä edellisentä iltana miehen kanssa jutella, että tehdäänkö yllätys ja lähdetään huomenaamuna puuhamaahan tai lintsille, mutta sitten kun aamu sarastaa ja lapset kysyy lähdetäänkö uimaan tai kalaan tms. ei tee mieli enää yhtään sinne ihmisvilinään. Telkkaakin katsotaan niin vähän näin kesällä niin ei ole mainoksetkaan päässeet houkuttelemaan lapsia vielä. Sitten varmasti kun ovat isompia alkavat kyselemään mentäisiikö, sitten mennään. Itse kävin lapsena kerran särkänniemessä ja silti lapsuuskesät oli aivan mielettömän ihania ja hauskoja. Ei me kyllä olla käyty ulkomaillakaan, eikä missään muissakaan lomakohteissa tai nähtävyyksiä katsomassa, joten en usko, että lapsenne siitä mitenkään kärsivät jos ette enää kierrä huvipuistoja tänä kesänä ;) !
ainakin kaksi kertaa Linnanmäellä. Minä ja miehenikin ostetaan rannekkeet. Ihanaa vauhdin hurmaa!!!
Ja ainakin meillä lapset TYKKÄÄVÄT Puuhamaasta, Linnanmäestä, Särkänniemestä jne. Yleensä olemme käyneet kaikissa niistä joka kesä, mutta tänä vuonna aikaa on huvennut ulkomailla ja mökillä niin paljon, että jäänee Linnanmäkeen. Ja yhteistä lomaa on miehen kanssa vain 2 viikkoa, kiitos pienten koululaisten pitkän hoitotarpeen.
Muuten, on vähän köpöistä luulla, että jos käy "puuhalandioissa", ei tee mitään muuta ja lapsi passivoituu tms. diipa-daapaa. Eivät nuo sulje muuta tekemistä POIS! Esim. me käymme päivittäin uimassa (siis minä kävin lasten kanssa ennen miehen kesäloman alkua ja mies nyt kun minä olen jo töissä), oltiin viikko Baltiassa, retkeillään viikonloppuisin luonnossa jnejne. JA siis käydään "puuhalandioissa"...
Ne on niitä lasten "nähtävyyksiä" - mikä tekee niistä erityisen huonoja ja huonompia kuin valmiiksi pureskellut, paikallisesta kulttuurista epämääräisesti irrallaan olevat, muoviset Kreeta-massaturismikohteet??
ainakin kaksi kertaa Linnanmäellä. Minä ja miehenikin ostetaan rannekkeet. Ihanaa vauhdin hurmaa!!!
Me käydään kerran kesässä yksi reissu jossain päin Suomea.
mutta ensi vuonna ei ainakaan Särkänniemeen mennä enää. Hirveätä rahastusta joka välissä - rahaa menee rannekkeiden lisäksi tolkuttomasti kun kaikki pelit maksaa erikseen. Lisäksi henkilökunta on aina naama norsun elimellä eikä pienintäkään älynvaloa loista yhdenkään ahdistuneen teinityöläisen silmistä, joten ensi vuonna siirrämme Särkänniemivierailun johonkin ulkomaiseen huvipuistoon. Särkänniemessä tulee sellainen hyväksikäytetty rahat-pois-ja-pärjäilkää-tunne.
Yksi huvipuistokeikka per kesä on meillä tapana, lisäksi Korkeasaari, kotieläinpihoja, uimarantoja...
17 kanssa vähän samoilla linjoilla. Itsekin ajattelin, että turhuuksia ja ettei nuo lapset edes nauttisi vielä moisista vempeleistä, mutta kyllä vain tykkäsivät pelkästä katselustakin. Ja jos tuolle linjalle lähdetään, että "pahimmillaan lapsi vain istuu tekemättä mitään" niin eihän siellä Korkeasaaressakaan muuta tehdä kuin pällistellään eläimiä ja kävellään kilometritolkulla (mitä tehdään kyllä siellä huvipuistossakin). Ja mitäs siellä Kreetalla ja Suomenlinnassa sitten "tehdään"?
Ollaan lähössä Puuhamaahan -lapset on sinne kinunnu jo aika hyvän tovin!
Meidän perheessä myös lapset pääsee vaikuttamaan mitä tehdään. ;)
Ja kreeta jos mikä on kyllä yks turistien puuhalandia.