Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Kysymys nykyajan hääkäytännöistä!!

Vierailija
14.07.2010 |

Eli viimeksi olen ollut häissä yli kymmenen vuotta sitten, jolloin meno oli aivan toinen ja häihin mennessä vietiin aina lahja.

Nyt siis hääparilla toiveena raha ja kutsusssa on tilinnumero. Laitanko siis tilille vain rahan ja ja astelen häihin tyhjin käsin?? Vai laitanko häihin silti pelkän kortin? Pitääkö siinä olla summa mainittuna tai jotenkin se että tilille on lahja mennyt?? Tai oisiko shekki parempi? tuntuu vaan hassulta mennä häihin tyhjin käsin..

Mikä summa on ok?? Menen yksin serkkuni häihin, mutta perheessämme on vanhemmat ja kaksi lasta.

Auttakaa nyt!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ohjenuorana on, että kaukaisemmalle sukulaiselle (serkku tai vieläkin kaukaisempi), sopiva summa on 50-60e, jos läheisempi, sopiva summa 80-100e tai vieläkin enemmän. Tämän olen lukenut jostain 'virallisesta' hääoppaasta.

ja siois häihin todellakin viedään vain kortti, ei mitään muuta.

Vierailija
2/7 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mennään tyhjinkäsin jos raha on laitettu tilille. Itse kuitenkin vien preinteisesti rahan käteisenä kortin välissä. joku 30-40€ on sopiva..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin osalta kortti, osalta ei. Jotkut olivat maininneet summan kortissa, mitä itse en tekisi. On kiva jos kortista kuitenkin näkee nimet, ketkä ovat lahjaan osallistuneet, ja se jää muistoksi. Korttiin voi kirjoittaa jonkun runon tai persoonalliset onnittelut, kun raha sinänsä on niin persoonaton (vaikkakin ymmärrettävä toive).

Me nuorena pariskuntana (jos häissä ilman lapsia) on annettu 50 euroa.

Vierailija
4/7 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähisukulaisilta siis enot, tädit, sedät, kummit sen 60€ ja serkuiltamme 20-50 euroon.. me ei laitettu tilinumeroa hääkutsuumme sillä mielestäni se ei jotenkin ole häiden pääasia että niillä netotaan, vaikka ne tietenkin tulevat kalliiksi, mutta kuitenkin.. Joten minä sanon, että serkullesi voit antaa 40€-50€

Vierailija
5/7 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole vielä koskaan kysynyt, että miksi tilillä ei näkynyt teidän maksua :-).

Vierailija
6/7 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ajattelin 100-150e, mutta taitaa tosiaan olla turhan paljon:)

Vierailija
7/7 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljon "piireistä". Itse en kehtaisi 50e lahjaa viedä/laittaa tilille, mutta eri piireissä on eri tavat. Jos veisit tavaraa, niin minkä arvoista? Vastaavan summan laittaisin tilille.

itse ajattelin 100-150e, mutta taitaa tosiaan olla turhan paljon:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme